Wysyłka i dostawaKliknij Zobacz szczegóły, aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wysyłki i zwrotów.
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Made in Madagascar: Sapphires, Ecotourism, and the Global Bazaar by Andrew Walsh

AlibrisBooks
  • (426081)
  • Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
US $44,68
Około171,36 zł
Stan:
Dobry
Wysyłka:
Bezpłatnie Standard Shipping.
Znajduje się w: Sparks, Nevada, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Pn, 30 wrz a Pt, 4 paź do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący.
Płatności:
    

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 285028633471
Ostatnia aktualizacja: 24-09-2024 20:58:42 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Dobry: Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są ...
Book Title
Made in Madagascar: Sapphires, Ecotourism, and the Global Bazaar
Publication Date
2012-10-04
Pages
128
ISBN
9781442603745
Subject Area
Political Science, Social Science
Publication Name
Made In Madagascar : Sapphires, Ecotourism, and the Global Bazaar
Publisher
University of Toronto Press
Item Length
9 in
Subject
Developing & Emerging Countries, Sociology / General, International Relations / General, Anthropology / Cultural & Social
Publication Year
2012
Series
Teaching Culture: UTP Ethnographies for the Classroom Ser.
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.5 in
Author
Andrew Walsh
Item Weight
8.1 Oz
Item Width
6 in
Number of Pages
128 Pages

O tym produkcie

Product Identifiers

Publisher
University of Toronto Press
ISBN-10
1442603747
ISBN-13
9781442603745
eBay Product ID (ePID)
99563452

Product Key Features

Number of Pages
128 Pages
Language
English
Publication Name
Made In Madagascar : Sapphires, Ecotourism, and the Global Bazaar
Publication Year
2012
Subject
Developing & Emerging Countries, Sociology / General, International Relations / General, Anthropology / Cultural & Social
Type
Textbook
Subject Area
Political Science, Social Science
Author
Andrew Walsh
Series
Teaching Culture: UTP Ethnographies for the Classroom Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.5 in
Item Weight
8.1 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
Dewey Edition
23
Reviews
As the first line [of the preface] suggests, this is primarily a 'teaching' book, which is to say, Walsh grounds abstract ideas in ethnographic anecdotes and explains connections with crystal clarity. The book is engaging, accessible, and short, and it manages to clarify in a mere 112 pages of text several key anthropological concepts, including cultural relativism, globalization, social construction, place-making, nature versus culture, the sacred and the profane, 'the gift,' and commodity fetishism.
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
305.8
Table Of Content
Preface Acknowledgments Map Introduction: Links The Place of the Rocks Living in the Wake of Sapphires The Promise and Practice of Ecotourism in Ankarana Natural Wonders in the Global Bazaar Conclusion: So What? References Index
Synopsis
Since the 1990s, the Ankarana region of northern Madagascar has developed a reputation among globe-trotting gemstone traders and tourists as a source of some of the world's most precious natural wonders. Although some might see Ankarana's sapphire and ecotourist trades as being at odds with each other, many local people understand these trades to be fundamentally connected, most obviously in how both serve foreign demand for what Madagascar has to offer the world. Walsh explores the tensions and speculations that have come with the parallel emergence of these two trades with sensitivity and a critical eye, allowing for insights into globalization, inequality, and the appeal of the "natural." For more information, and to read a hyperlinked version of the first chapter online, visit https: //madeinmadagascar.wordpress.com., Since the 1990s, the Ankarana region of northern Madagascar has developed a reputation among globe-trotting gemstone traders and tourists as a source of some of the world's most precious natural wonders. Although some might see Ankarana's sapphire and ecotourist trades as being at odds with each other, many local people understand these trades to be fundamentally connected, most obviously in how both serve foreign demand for what Madagascar has to offer the world. Walsh explores the tensions and speculations that have come with the parallel emergence of these two trades with sensitivity and a critical eye, allowing for insights into globalization, inequality, and the appeal of the "natural." For more information, and to read a hyperlinked version of the first chapter online, visit https://madeinmadagascar.wordpress.com., Made in Madagascar is an innovative ethnography that explores the tensions and negotiations between the local Malagasy people and foreigners with sensitivity and a critical eye.

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Alibris, Inc.
Rob Lambert
2560 9th St
Ste 215
94710-2565 Berkeley, CA
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.sirbila@90_skoob_flah
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
AlibrisBooks

AlibrisBooks

98,8% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,8 mln
Dołączył: maj 2008
Alibris is the premier online marketplace for independent sellers of new & used books, as well as rare & collectible titles. We connect people who love books to thousands of independent sellers around ...
Zobacz więcej

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy
Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (474 121)