Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Oceny szczegółowe

Co to są oceny szczegółowe?

  • Anonimowe oceny, które kupujący wystawia sprzedawcy, oprócz opinii pozytywnej, neutralnej lub negatywnej, za:

    • Zgodność przedmiotu z opisem

    • Komunikację

    • Szybkość wysyłki przedmiotu (jak szybko sprzedawca wysłał towar)

    • Opłaty za wysyłkę i obsługę

  • Najwyższa ocena to 5 gwiazdek, a najniższa to 1 gwiazdka.

  • Pozwalają wyróżnić dobrych sprzedawców na tle tych, którzy nie spełniają oczekiwań kupujących.

  • Sprzedawcy mogą śledzić swoje oceny we Wskaźnikach sprzedawcy.

Jak wystawić sprzedawcy oceny szczegółowe

  1. Przejdź do Forum opinii.

  2. Kliknij łącze Wystaw opinię z prawej strony.

  3. Wystaw ogólną pozytywną, neutralną lub negatywną opinię i dodaj komentarz.

  4. Kliknij gwiazdki, aby wystawić opinię szczegółową.

Co oceniasz Porady

Jak dokładny był opis przedmiotu?

  • Przejrzyj dokładnie nazwę aukcji i opis przedmiotu, zanim ocenisz jego zgodność z opisem

Czy jesteś zadowolony z komunikacji ze sprzedawcą?

  • Czy sprzedawca odpowiedział na Twoje pytania lub uwagi i czy zrobił to profesjonalnie?

  • Oceniając jakość komunikacji, bierz pod uwagę tylko dni robocze.

Jak szybko sprzedający wysłał przedmiot?

  • Oceń to, jak szybko sprzedawca wysłał przedmiot, a nie czas dostarczenia przesyłki.

  • Sprzedawcy nie są odpowiedzialni za szybkość usług pocztowych czy opóźnienia związane z odprawą celną.

  • Jeśli w ofercie dostępny był tylko odbiór osobisty na miejscu, nie możesz wystawić oceny w tej kategorii.

Jakie były opłaty za obsługę i wysyłkę?

  • Sprzedawca może doliczyć koszty materiałów do pakowania oraz rozsądną opłatę manipulacyjną na poczet kosztów swojej pracy oraz kosztów związanych bezpośrednio z wysyłką.

  • Jeśli sprzedawca zaoferuje bezpłatną wysyłkę, automatycznie otrzymuje ocenę 5-gwiazdkową za opłaty za wysyłkę i obsługę, a Ty nie możesz zmienić tej oceny.

  • W przypadku transakcji międzynarodowych możesz odpowiadać za uregulowanie opłat celnych i podatków wymaganych przepisami danego kraju.

  • W przypadku odbioru osobistego nie możesz ocenić opłat za wysyłkę i obsługę.

Gdzie znaleźć oceny szczegółowe

  • Aby sprawdzić oceny sprzedawcy na jego karcie opinii, kliknij liczbę w nawiasach obok jego nazwy użytkownika.

  • Aby sprawdzić swoje oceny jako sprzedawca-firma, przejdź do Wskaźników sprzedawcy.

Jak obliczane są oceny szczegółowe

  • Oceny szczegółowe nie mają wpływu na ogólny wynik opinii, ani na ocenę tego, czy i jak sprzedawcy spełniają wymagane przez nas standardy obsługi.

  • Średnie oceny są obliczane na bieżąco wg danych z ostatnich 12 miesięcy i są widoczne dopiero, gdy otrzymasz min. 10 ocen.

  • Wielokrotne oceny szczegółowe od tego samego kupującego są uwzględniane, o ile przedmioty, których one dotyczą, zostały zakupione w odstępie tygodnia.

Jak możesz poprawić swoje oceny szczegółowe

Zgodność przedmiotu z opisem
  • Opisz wady przedmiotu.

  • Nie opisuj przedmiotów odnowionych lub z otwartych opakowań jako „nowych”

  • Dodaj zdjęcia przedmiotu.

  • W przypadku przedmiotów używanych, nie dodawaj zdjęć z banku zdjęć.

  • Sformatuj opis przedmiotu, aby był czytelny i przejrzysty.

Komunikacja
Szybkość wysyłki
  • Wyślij przedmiot zaraz po otrzymaniu zapłaty.

  • Wysyłaj towar w tym samym lub następnym dniu roboczym.

  • Dodaj warunki wysyłki do opisu przedmiotu.

  • Poinformuj, z jakich usług wysyłkowych korzystasz.

  • Oferuj wysyłkę z możliwością śledzenia (tracking).

Opłaty za wysyłkę i obsługę

Skontaktuj się z obsługą klienta

Jeśli w Pomocy nie ma tematów, których szukasz, zadaj pytanie.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi