Artykuł na 2 min

Płacenie za przedmioty

Gdy na eBay zobaczysz przedmiot na sprzedaż, oferta będzie zawierać informację o formach płatności, których możesz użyć przy zakupie. Jeśli masz problem z płatnością za przedmioty, możemy pomóc w jego rozwiązaniu.

Gdy chcesz już zapłacić, przejdź do realizacji transakcji. Zanim zapłacisz, możesz wybrać formę płatności i sprawdzić szczegóły zamówienia, w tym adres wysyłkowy.

Formy płatności

W większości kategorii akceptowane są karty kredytowe, karty debetowe, Apple Pay, Google Pay i PayPal. Formy płatności akceptowane przez danego sprzedawcę znajdziesz w sekcji Wysyłka i płatności na stronie oferty sprzedaży.

W przypadku większości zakupów na eBay nie ma możliwości zapłaty czekiem, przekazem pieniężnym ani przelewem bankowym. Tych form płatności można jednak użyć przy zakupie pojazdów, środków trwałych i sprzętu firmowego, nieruchomości i przedmiotów z odbiorem osobistym. Zapoznaj się z naszymi Zasadami dotyczącymi form płatności, aby uzyskać więcej informacji.

Podczas realizacji transakcji widoczne mogą być różne opcje waluty płatności. Na przykład jeśli mieszkasz w Polsce i chcesz zapłacić za przedmiot znajdujący się w Stanach Zjednoczonych, możesz zobaczyć opcje zapłaty w PLN lub w USD.

Jeśli wybierzesz płatność w swojej lokalnej walucie i będzie ona inna od waluty oferty sprzedaży przedmiotu, podczas realizacji transakcji zobaczysz kurs wymiany i łączną kwotę w swojej lokalnej walucie. Informację o walucie, której użyłeś(łaś), znajdziesz również w szczegółach zamówienia w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.

Rozwiązywanie problemów z płatnościami

Jeśli masz problem z płatnością za przedmioty lub zobaczysz komunikat o błędzie podczas realizacji transakcji, zapoznaj się z poniższymi poradami dotyczącymi rozwiązywania problemów:

  • Sprawdź, czy podane informacje dotyczące płatności są poprawne
  • Upewnij się, że podany adres rozliczeniowy jest zgodny z adresem przypisanym do formy płatności
  • Spróbuj zrealizować transakcję na innym urządzeniu. Jeśli korzystasz z eBay na komputerze, spróbuj zrealizować transakcję w serwisie na urządzeniu mobilnym lub w aplikacji albo na odwrót
  • Spróbuj zrealizować transakcję w innej przeglądarce. Możesz także wylogować się, wyczyścić pamięć podręczną i pliki cookie, a następnie zalogować się ponownie i jeszcze raz spróbować zrealizować transakcję
  • Upewnij się, że wybrana forma płatności nie straciła ważności. Na przykład jeśli płacisz kartą kredytową lub debetową, sprawdź datę ważności karty
  • Jeśli używasz nowej karty kredytowej lub debetowej, musisz ją najpierw aktywować. Zalecamy skontaktowanie się z bankiem lub wystawcą karty
  • Składając zamówienie na przedmioty u różnych sprzedawców na eBay, na karcie kredytowej lub koncie bankowym możesz zauważyć zduplikowane oczekujące operacje. To nie oznacza, że obciążymy Cię zbyt wysoką kwotą. To są autoryzacje płatności, a nie obciążenia. Zazwyczaj usuwane są z konta w ciągu tygodnia. W niektórych przypadkach usunięcie tych autoryzacji przez bank może potrwać do 30 dni

Czas na dokonanie płatności

Gdy kupisz przedmiot na aukcji z licytacją albo za pomocą opcji Kup teraz na eBay, musisz zapłacić sprzedawcy w ciągu 4 dni kalendarzowych. Im szybciej sprzedawca otrzyma płatność, tym szybciej wyśle przedmiot. Gdy złożysz ofertę w licytacji lub skorzystasz z opcji Najlepsza oferta, możemy poprosić Cię o podanie formy płatności i adresu wysyłkowego. Jeśli wygrasz licytację albo sprzedawca zaakceptuje Twoją ofertę, pobierzemy płatność, aby transakcja przebiegła sprawnie.

Przedmioty, które ostatnio kupiłeś(łaś), w tym przedmioty, za które musisz jeszcze zapłacić, znajdziesz w Historii zakupów - otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie.

Sprawdź zaległe płatności - otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie

Po kupieniu przedmiotu należy za niego jak najszybciej zapłacić. Jeśli nie zapłacisz w ciągu 4 dni kalendarzowych, sprzedawca może anulować Twoje zamówienie. W takim przypadku nie otrzymasz przedmiotu, a na Twoim koncie zostanie zarejestrowana zaległa płatność za przedmiot. Możemy nałożyć limity na konta kupujących lub ograniczyć przywileje związane z kupowaniem kupującym, którzy mają nadmierną liczbę zaległych płatności za przedmioty lub anulowanych transakcji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy