Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące zaległych płatności za przedmioty

 

Kupujący muszą zapłacić za przedmioty kupione na eBay w ciągu 4 dni kalendarzowych.

Jeśli kupujący nie zapłaci w tym czasie, sprzedawca może anulować zamówienie, a na koncie kupującego zarejestrujemy zaległą płatność.

Czego dotyczą te zasady

Gdy kupujący potwierdzi decyzję zakupu na eBay – wygrywając aukcję, uzgadniając warunki oferty ze sprzedawcą lub wybierając opcję Kup teraz w ofercie sprzedaży – zobowiązuje się do sfinalizowania zakupu poprzez wysłanie sprzedawcy całkowitej kwoty płatności.

Przed potwierdzeniem decyzji zakupu kupujący powinien pamiętać o tym, że:

  • należy zapoznać się ze wszystkimi zasadami podanymi przez sprzedawcę w ofercie sprzedaży, w tym z kosztami wysyłki i obsługi;

  • złożenie oferty na aukcji jest równoznaczne ze zobowiązaniem się do kupienia przedmiotu, a oferty mogą zostać wycofane tylko w wyjątkowych okolicznościach;

Niezapłacenie za przedmiot stanowi naruszenie naszych Zasad dotyczących nadużyć ze strony kupującego.

Gdy sprzedawca anuluje zamówienie, ponieważ kupujący nie zapłacił, na koncie kupującego zostanie zarejestrowane anulowanie z powodu braku płatności. Na kupujących, którzy mają nadmierną liczbę zaległych płatności za przedmioty lub anulowanych transakcji, możemy nałożyć ograniczenia lub zablokować im możliwość kupowania. W niektórych przypadkach kupującym przysługuje prawo do odwołania się w sprawie wpisu o anulowaniu transakcji z powodu zaległej płatności. Dowiedz się więcej o Odwołaniu od zarejestrowanego anulowania z powodu braku płatności.

Zarządzanie nieopłaconymi zamówieniami

  • Jeśli kupujący nie zapłaci za zamówienie w ciągu 4 dni kalendarzowych od jego złożenia, sprzedawca może anulować zamówienie w ciągu 30 dni od daty wpłynięcia zamówienia. Dowiedz się więcej, czytając nasze zasady anulowania zamówień

  • Sprzedawcy mogą kwalifikować się do otrzymania zwrotów opłat zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi zwrotów opłat

  • Sprzedawcy nie powinni wykorzystywać przyczyny “Kupujący nie zapłacił”, aby anulować zamówienie, gdy kupujący zapłacił, ponieważ

    • mogą utracić wszystkie zwroty opłat w odniesieniu do danego okresu

    • mogą utracić możliwość korzystania z systemu zwrotu prowizji od sprzedaży

    • konto sprzedawcy może zostać zawieszone.

  • eBay automatycznie usunie opinię wystawioną przez kupującego, który nie zapłacił za przedmiot, jeśli:

    • sprzedawca anuluje zamówienie z powodu braku zapłaty ze strony kupującego

    • konto kupującego jest zawieszone

Działania niezgodne z zasadami serwisu eBay mogą skutkować podjęciem szeregu kroków, np. administracyjnym anulowaniem lub zakończeniem oferty sprzedaży, ukryciem lub usunięciem wszystkich ofert z wyników wyszukiwania, obniżeniem oceny sprzedawcy, nałożeniem ograniczeń dotyczących kupowania lub sprzedawania oraz zawieszeniem konta. Wszelkie opłaty uregulowane lub należne w odniesieniu do ofert lub kont, wobec których podejmiemy jakiekolwiek działania, nie będą podlegały zwrotowi ani umorzeniu.

Dlaczego serwis eBay wprowadził te zasady?

Te zasady pomagają kupującym w zrozumieniu reguł robienia zakupów, w ochronie interesów sprzedawców oraz dbałości o bezpieczeństwo i uczciwość na rynku eBay.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi