Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące zaległych płatności za przedmioty

Czego dotyczą te zasady

Gdy użytkownik wygra aukcję lub kupi przedmiot w cenie Kup teraz, jest zobowiązany do sfinalizowania zakupu poprzez wysłanie sprzedawcy pełnej kwoty płatności w ciągu 4 dni kalendarzowych. Kupujący muszą pamiętać o następujących kwestiach:

  • Koszt wysyłki i obsługi oraz wszystkie warunki zostały podane przez sprzedawcę w ofercie sprzedaży przed podjęciem decyzji o zakupie.

  • Oferty można wycofać tylko w wyjątkowych okolicznościach.

Sprzedawca może anulować nieopłacone zamówienie, jeśli kupujący nie zapłaci lub nie skontaktuje się z nim w ciągu 4 dni kalendarzowych.

Brak zapłaty za przedmiot stanowi naruszenie naszych zasad dotyczących nadużyć ze strony kupującego. Wszystkie zaległe płatności za przedmioty są rejestrowane na koncie kupującego. Na kupujących, którzy mają nadmierną liczbę zaległych płatności za przedmioty lub anulowanych transakcji, możemy nałożyć ograniczenia lub zablokować im możliwość kupowania.

Zarządzanie nieopłaconymi zamówieniami

  • Sprzedawcy mogą anulować nieopłacone zamówienie, jeśli kupujący nie zapłaci za nie w ciągu 4 dni kalendarzowych

  • Sprzedawcy mogą kwalifikować się do otrzymania zwrotów opłat zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi zwrotów opłat

  • Sprzedawca powinien unikać nieuczciwego anulowania zamówień, gdy kupujący zapłacił. W przeciwnym razie:

    • może utracić wszystkie zwroty opłat w odniesieniu do danego okresu

    • może utracić możliwość korzystania z systemu zwrotu prowizji od sprzedaży

    • konto sprzedawcy może zostać zawieszone.

  • eBay automatycznie usunie opinię wystawioną przez kupującego, który nie zapłacił za przedmiot. Opinia może zostać usunięta, gdy:

    • sprzedawca anuluje zamówienie z powodu braku zapłaty ze strony kupującego

    • konto kupującego jest zawieszone.

Działania niezgodne z zasadami serwisu eBay mogą skutkować podjęciem szeregu kroków, np. administracyjnym anulowaniem lub zakończeniem oferty sprzedaży, ukryciem lub usunięciem wszystkich ofert z wyników wyszukiwania, obniżeniem oceny sprzedawcy, nałożeniem ograniczeń dotyczących kupowania lub sprzedawania oraz zawieszeniem konta. Wszelkie opłaty uregulowane lub należne w odniesieniu do ofert lub kont, wobec których podejmiemy jakiekolwiek działania, nie będą podlegały zwrotowi ani umorzeniu.

Dlaczego serwis eBay wprowadził te zasady?

Dzięki tym zasadom kupujący przestrzegają naszych wskazówek dotyczących kupowania przedmiotów. W ten sposób chronimy sprzedawców i zapewniamy uczciwość i bezpieczeństwo transakcji.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi