Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące zaległych płatności za przedmioty

Zasady

Gdy kupujący kupi przedmiot, jest zobowiązany sfinalizować transakcję i przesłać zapłatę sprzedawcy.

Jeśli kupujący nie zapłaci w ciągu 4 dni, sprzedawca może otworzyć sprawę o zaległą płatność w Centrum rozstrzygania. Jeśli kupujący nadal nie zapłaci lub nie rozwiąże sprawy, możemy zapisać na jego koncie zaległą płatność.

Gdy sprawa o zaległą płatność zostanie zamknięta bez zapłaty, sprzedawca może otrzymać zwrot prowizji od ceny końcowej. Jeśli ponownie wystawi i sprzeda przedmiot, możemy zwrócić opłatę za wystawienie.

Jeśli na koncie kupującego zanotujemy zbyt wiele zaległych płatności, możemy ograniczyć lub zablokować mu możliwość kupowania.

  • Składasz ofertę i po wygraniu aukcji okazuje się, że koszty wysyłki są wyższe niż oczekiwane. Ignorujesz żądania i nie wysyłasz płatności. Jest to naruszenie naszych zasad.

  • Jesteś nowym użytkownikiem i zaczynasz licytować i kupować na każdej interesującej Cię aukcji. Jeśli wygrasz i kupisz wszystkie te przedmioty, masz obowiązek za nie zapłacić. Brak zapłaty jest naruszeniem naszych zasad.

  • Licytujesz dwa podobne przedmioty, ponieważ bardzo chcesz kupić przynajmniej jeden z nich. Wygrywasz oba, ale płacisz tylko za jeden. Jest to naruszenie naszych zasad. Masz obowiązek zapłacić za oba przedmioty.

Fałszywe zgłoszenia
Sprzedawcy, którzy zgłaszają nieprawdziwe przypadki zaległych płatności, mogą ponieść konsekwencje:
  • Anulowanie wszystkich zwrotów za dany okres

  • Utrata możliwości zwrotu prowizji od ceny końcowej za dany okres

  • Czasowy brak możliwości korzystania z funkcji zwrotów prowizji od ceny końcowej

  • Zawieszenie konta

Zaległe płatności i ograniczenia konta
  • Jeśli kupujący nie zapłaci za kupiony przedmiot, na jego koncie zostanie zanotowana zaległa płatność.

  • Zaległe płatności są niezależne od opinii i nie wpływają na wynik opinii ani profil użytkownika.

  • Zaległa płatność zostanie automatycznie zapisana na koncie kupującego, gdy sprzedawca otrzyma zwrot prowizji od ceny końcowej.

  • Jeśli na koncie kupującego zanotujemy zbyt wiele zaległych płatności, możemy mu ograniczyć lub zablokować możliwość kupowania.

  • Kupujący może odwołać się od zaległej płatności, jeśli uważa, że jest niezasłużona.

Opinie
W przypadku transakcji z zaległymi płatnościami, opinie kupujących mogą zostać usunięte, jeśli:
  • Kupujący nie zapłaci ani nie odpowie na sprawę o zaległą płatność.

  • Konto kupującego zostanie zawieszone.

  • Odpowiedzi kupującego w Centrum rozstrzygania podważają cel sprawy o zaległą płatność i system opinii.

Wszystkie opinie i oceny szczegółowe zostaną usunięte lub zablokowane, jeśli otwarta zostanie sprawa o zaległą płatność, o ile PayPal był jedyną oferowaną formą płatności i nie oferowany był odbiór osobisty/płatność przy odbiorze.
  • Jeśli kupujący nie płaci za kupiony lub wylicytowany przedmiot, sprzedawca traci czas i pieniądze.

  • Nasze zasady pomagają zapewnić bardziej bezpieczne i udane transakcje.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi