Jak zgłosić niestosowne wiadomości
Zadbaj o bezpieczeństwo na eBay: Zgłaszaj nam obraźliwe lub niechciane wiadomości, oszustwa i pogróżki
Co musisz wiedzieć
Aby zadbać o bezpieczeństwo na rynku eBay, możesz teraz zgłaszać niestosowne wiadomości lub blokować użytkowników bezpośrednio z poziomu wątków/rozmów. Zapobieganie niewłaściwym zachowaniom jest jednym z naszych priorytetów - teraz możesz reagować i zgłaszać wiadomości lub blokować osoby, które mogą naruszać nasze zasady. Takie zgłoszenia są bardzo pomocne - sprawdzimy je i podejmiemy działania w przypadku wszystkich niestosownych wiadomości.
Zgłoś niestosowne wiadomości lub blokuj użytkowników
Zachęcamy do zgłaszania wszelkich niestosownych wiadomości, które mogą naruszać nasze zasady. Możesz także zablokować innemu użytkownikowi możliwość wysłania Ci wiadomości:
W menu wiadomości wybierz opcję Zgłoś wiadomość, wskaż kategorię wiadomości (obraźliwa, oszustwo, pogróżka, niechciana lub inna) i podaj szczegóły. Sprawdź instrukcje dla urządzeń iOS i Android w sekcji pytań i odpowiedzi poniżej.
Twoje zgłoszenie trafi bezpośrednio do nas - sprawdzimy je i podejmiemy stosowne działania, jeśli nadawca naruszył nasze zasady. Nasze działania mogą obejmować wysłanie ostrzeżenia, zablokowanie możliwości wysyłania dalszych wiadomości lub zawieszenie konta danej osoby.
W menu wiadomości wybierz opcję Zablokuj tego użytkownika, aby zablokować danego rozmówcę. W ten sposób zablokujesz mu/jej możliwość wysłania Ci wiadomości, licytowania lub kupowania. Opcja Zablokuj tego użytkownika nie służy do zgłaszania nam kupujących.
Pytania i odpowiedzi
Co zrobić, jeśli otrzymam groźby użycia przemocy fizycznej?
Jeśli otrzymasz groźby użycia przemocy fizycznej, natychmiast skontaktuj się z policją. Zgłoś takie wiadomości także nam i zablokuj ich nadawcy możliwość dalszego kontaktu.
Jak mogę zgłosić do eBay niestosowne lub obraźliwe wiadomości?
Możesz zgłosić wiadomość bezpośrednio z poziomu rozmowy:
- Kliknij menu w prawym górnym rogu (3 kropki) w danej rozmowie na urządzeniu iOS lub Android albo przycisk Działanie (Action) w skrzynce odbiorczej w wersji na komputer.
- Podczas zgłaszania wiadomości poprosimy Cię o podanie przyczyny zgłoszenia.
Co zrobi eBay, gdy zgłoszę wiadomość, i co zrobi eBay wobec jej nadawcy?
Każde zgłoszenie traktujemy bardzo poważnie. Po otrzymaniu zgłoszenia sprawdzimy dane wiadomości i zdecydujemy, jakie działania podjąć wobec nadawcy wiadomości, która narusza nasze zasady. Działania te mogą obejmować wysłanie ostrzeżenia, zablokowanie możliwości wysłania dalszych wiadomości lub zawieszenie konta.
Wszelkie działania niezgodne z zasadami eBay mogą skutkować różnymi sankcjami, włączając w to:
- anulowanie ofert sprzedaży,
- ukrycie wszystkich ofert lub zmniejszenie ich widoczności w wynikach wyszukiwania,
- blokowanie wymiany niektórych lub wszystkich wiadomości / komunikacji z innymi użytkownikami (w tym usunięcie lub ukrycie całej lub części takiej korespondencji / komunikacji),
- ograniczenie możliwości kupowania lub sprzedaży,
- zgłoszenie na policję i zawieszenie konta.
Więcej informacji znajdziesz w Zasadach dot. kontaktów między użytkownikami. Nie musisz oddzielnie zgłaszać nam takiego użytkownika.
Jak zablokować komuś innemu możliwość kontaktu ze mną?
Możesz to zrobić bezpośrednio z poziomu rozmowy:
- Kliknij menu w prawym górnym rogu (3 kropki) w danej rozmowie na urządzeniu iOS lub Android albo przycisk Działanie (Action) w skrzynce odbiorczej w wersji na komputer.
- Wybierz w menu opcję Zablokuj tego użytkownika i osoba ta nie będzie już mogła się z Tobą kontaktować.
Jak odblokować innego użytkownika?
- Przejdź do: Ustawienia konta > Ustawienia sprzedaży > Lista zablokowanych kupujących
- Usuń danego użytkownika z listy.