Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Color, Environment, and Human Response: An Interdisciplinary Understanding of

AlibrisBooks
(461972)
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
US $11,38
Około42,11 zł
Stan:
Dobry
Odetchnij spokojnie. Zwroty są przyjmowane.
Wysyłka:
Bezpłatnie Standard Shipping.
Znajduje się w: Sparks, Nevada, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między So, 9 sie a Cz, 14 sie do 94104
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Jeśli użyjesz etykiety wysyłkowej eBay, jej koszt zostanie potrącony z kwoty zwrotu pieniędzy.
Płatności:
     Diners Club

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364014769728
Ostatnia aktualizacja: 25-07-2025 14:50:12 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Dobry: Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są ...
Book Title
Color, Environment, and Human Response: An Interdisciplinary Unde
Publication Date
1996-04-09
ISBN
9780471286677

O tym produkcie

Product Identifiers

Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
ISBN-10
0471286672
ISBN-13
9780471286677
eBay Product ID (ePID)
502516

Product Key Features

Number of Pages
248 Pages
Publication Name
Color, Environment, and Human Response : An Interdisciplinary Understanding of Color and Its Use as a Beneficial Element in the Design of the Architectural Environment
Language
English
Publication Year
1996
Subject
Decoration & Ornament, Interior Design / Lighting, Techniques / Color
Type
Textbook
Author
Rudolf H. Mahnke, Frank H. Mahnke
Subject Area
Art, Architecture
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
0.8 in
Item Weight
23.8 Oz
Item Length
10.3 in
Item Width
7.3 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
729
Table Of Content
What Is Color?: An Introduction from the PsychologicalViewpoint. Psychophysiological Effects. Psychosomatrics, Emotions, and Design. Characteristics and Effects of Major Hues. Those Achromatic Environments. Color Fundamentals. Vision and Light. Biological Effects of Light. Analysis and Establishment of Design Goals. Offices and VDT Computer Workstations. Health Care Facilities. Mental Health Centers and Psychiatric Hospitals. Industrial Work Environments. Schools. Food and Foodservice. Color for Exteriors. A New Role and Challenge. Appendix. Bibliography.
Synopsis
Written for architects, interior designers, and color consultants, this ambitious study explores the psychological and physiological effects of color in the man-made environment., Written for architects, interior designers, and color consultants, this ambitious study explores the psychological and physiological effects of color in the man-made environment. Scientific findings and industry-by-industry examples are furnished to help professionals specify colors that will create healthful environments in hospitals, schools, restaurants, and other public facilities., An Interdisciplinary Understanding of Color and Its Use as a Beneficial Element in the Design of the Architectural Environment Written primarily for professionals involved in the planning and design of public facilities, Color, Environment, and Human Response examines the properties and effects of color, and makes specific recommendations for the use of color in environments ranging from school gymnasiums to hospital EKG rooms to industrial foundries. The first part of this practical and useful guide discusses the psychological and physiological effects of color, light, and environmental conditions on the human organism. This information is based on the most up-to-date international man/environment research available. Drawing from studies in fields that seem unrelated to architecture fields such as natural science, color theory, technology, biology, medicine, and psychology Mr. Mahnke combines hard scientific evidence with empirical studies and his own professional experience as a color consultant to create a fascinating guide to the purposeful use of color. Here he examines: The psychological effects of color Color fundamentals Biological effects of light Analysis of design goals In the second part of Color, Environment, and Human Response, Mr. Mahnke gives practical advice on the use of color and light for specific purposes in a broad scope of environments. From hospitals to industrial workplaces, each environment is thoroughly covered function-by-function. The chapter on healthcare facilities, for example, includes advice for every area from the entrance lobby, to laboratories, to staff lounges, to intensive care. Just a few of the many built environments covered in illuminating detail include: Offices and computer workstations Schools Healthcare facilities Restaurants and food display Industrial work environments Color for exteriors Whether youre an architect, designer, city planner, lighting engineer, or color consultant, youll learn how to create healthy and productive environments with Color, Environment, and Human Response.
LC Classification Number
NA2795.M35 1996

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o sprzedawcy-firmie

Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
O tym sprzedawcy

AlibrisBooks

98,6% opinii pozytywnychSprzedane przedmioty: 1,9 mln

Dołączył: maj 2008
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Alibris is the premier online marketplace for independent sellers of new & used books, as well as rare & collectible titles. We connect people who love books to thousands of independent sellers around ...
Zobacz więcej

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy
Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
5.0
Komunikacja
5.0

Opinie sprzedawcy (514 062)

Wszystkie oceny
Pozytywne
Neutralne
Negatywne