Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Globalne standardy obsługi dla sprzedawców

 

Globalne standardy

Globalne standardy obsługi pomagają wyróżnić sprzedawców stale zapewniających doskonały poziom obsługi kupującym w transakcjach międzynarodowych.

Sprzedawcy ze wszystkich serwisów eBay muszą spełniać te same minimalne standardy obsługi, co pomaga kształtować i spełniać oczekiwania kupujących na całym świecie.

 

 
Jeśli sprzedajesz w zagranicznych serwisach eBay lub oferujesz wysyłkę za granicę, Twoje transakcje będą podlegać ocenie poziomu obsługi w oparciu o kraj, do którego wysyłasz towar, w ramach 4 regionów (programów oceny poziomu obsługi):
  • Stany Zjednoczone (USA): Dotyczy Twojego statusu na eBay.com. Ocenie podlegają transakcje z wysyłką do USA.

  • Wielka Brytania: Dotyczy Twojego statusu na eBay.co.uk oraz eBay.ie. Ocenie podlegają transakcje z wysyłką do Wielkiej Brytanii i Irlandii.

  • Niemcy: Dotyczy Twojego statusu na eBay.de oraz eBay.at i eBay.ch. Ocenie podlegają transakcje z wysyłką do Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

  • Program globalny: Dotyczy Twojego statusu na rynkach poza USA, Wielką Brytanią, Irlandią, Niemcami, Austrią i Szwajcarią. Ocenie podlegają transakcje z wysyłką na cały świat, z wyłączeniem transakcji z wysyłką do USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

 
Uwaga: Jeśli masz adres zamieszkania (siedzibę) w kraju innym niż USA, Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Austria i Szwajcaria, globalne standardy obsługi będą stanowić Twoje krajowe standardy obsługi.
Od sierpnia 2017 r. każda transakcja będzie podlegać ocenie Twojego poziomu obsługi w Twoim regionie, czyli w skali globalnej, lub w jednym z pozostałych regionów (Wielka Brytania i Irlandia; Stany Zjednoczone; Niemcy, Austria i Szwajcaria) - nigdy w obydwu.
Aby sprawdzić swój status w każdym z regionów, przejdź do Wskaźników sprzedawcy.
 

Oczekujemy, że w ramach standardów obsługi będziesz:

  • Szybko rozwiązywać problemy kupujących.

  • Terminowo wysyłać towar w określonym przez siebie czasie na wysyłkę.

  • Dbać o odpowiedni zapas towaru.

  • Pobierać uzasadnione opłaty za wysyłkę i obsługę.

  • Podawać koszt wysyłki w swoich ofertach.

  • Przestrzegać zasad zwrotów.

  • Szybko odpowiadać na pytania kupujących.

  • Prowadzić transakcje w profesjonalny i przyjazny sposób.

  • Dbać o to, aby kupujący otrzymywali towar zgodny z opisem.

Więcej informacji, jak spełniać oczekiwania kupujących, znajdziesz w zasadach prowadzenia sprzedaży.

Jeśli nie spełniasz oczekiwań kupujących, narażasz się na:

  • Niespełnienie wymogów dotyczących terminowej wysyłki.

  • Niespełnienie wymogów wskaźnika problemów z transakcjami.

  • Niemiłe doświadczenia dla Ciebie i dla kupującego

  • Niskie oceny szczegółowe

  • Negatywne lub neutralne opinie od kupujących

  • Spory (sprawy) o nieotrzymanie towaru lub niezgodność towaru z opisem

 

Ważna informacja - Ikonka z literą i

Nie wiesz, czy spełniasz globalne standardy obsługi?

 

Sprawdź Wskaźniki sprzedawcy > Program globalny

Wskaźnik problemów z transakcjami

Wskaźnik problemów z transakcjami to odsetek Twoich transakcji, z którymi wystąpił co najmniej 1 z tych problemów:

  • Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub Ochrony kupujących PayPal zamknięta bez rozwiązania problemu przez sprzedawcę

  • Anulowanie transakcji z inicjatywy sprzedawcy

Aby spełniać minimalne globalne standardy obsługi:

  • dla sprzedawców, Twój wskaźnik problemów nie może przekroczyć 2%.

  • dla Najlepszych Sprzedawców, Twój wskaźnik problemów nie może przekroczyć 0,5%.

Sprawy lub zwroty przekazane nam lub PayPal do sprawdzenia, które rozstrzygniemy na Twoją korzyść lub niezawinione przez żadną ze stron, nie są uwzględniane w ocenie Twojego poziomu obsługi.

Wskaźnik problemów z transakcjami nie wpłynie na Twój status sprzedawcy, dopóki w okresie oceny problemy nie dotyczą:

  • co najmniej 4 różnych kupujących, jeśli przekraczasz standardy, lub

  • co najmniej 3 różnych kupujących, jeśli jesteś Najlepszym Sprzedawcą.

W globalnej ocenie Twojego poziomu obsługi uwzględniamy wszystkie transakcje z problemami. W ocenie Twojego poziomu obsługi na eBay.pl uwzględniamy tylko Twoje transakcje z kupującymi z Polski.

Twój wskaźnik terminowej wysyłki (% zamówień niedostarczonych w terminie) nie może przekroczyć:

  • 5%, jeśli jesteś Najlepszym Sprzedawcą.

Uwagi:

  • W ostatnim okresie oceny możesz mieć maks. 0,3% spraw w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub Ochrony kupujących PayPal, które zostały zamknięte bez ich rozwiązania przez Ciebie.

 

 
 
Ilość transakcji W ocenie Twojego poziomu obsługi
(czy spełniasz standardy obsługi) uwzględniamy transakcje

Minimum 400 transakcji w ciągu
ostatnich 3 mies. kalendarzowych

z kupującymi z całego świata
z ostatnich 3 miesięcy

Mniej niż 400 transakcji w ciągu
ostatnich 3 mies. kalendarzowych

z kupującymi z całego świata
z ostatnich 12 miesięcy

 
Tak. Aby zostać Najlepszym Sprzedawcą, musisz spełniać wyższe wymagania niż te opisane powyżej.

Co się stanie, jeśli osiągniesz status sprzedawcy Nie spełnia standardów?

Jeśli nie spełniasz minimalnych standardów obsługi, możemy wprowadzić ograniczenia dotyczące Twoich działań związanych ze sprzedawaniem.

Niespełnianie standardów może mieć między innymi następujące konsekwencje:

  • Twoje przedmioty mogą być na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

  • Możemy ograniczyć sprzedawanie na Twoim koncie i powiązanych kontach lub uniemożliwić Ci rejestrację nowego konta.

  • Środki z Twojej sprzedaży mogą zostać wstrzymane.

  • Korzystanie z Promowanych aukcji będzie zablokowane, a tworzenie nowych lub edytowanie istniejących kampanii nie będzie możliwe.

  • Możemy obniżyć poziom Twojego Sklepu eBay do Małego sklepu, jeśli utrzymasz status Nie spełnia standardów przez ponad 60 dni.

Zwykle stosujemy stałe ograniczenia sprzedaży tylko w przypadku sprzedawców Niespełniających standardów przez co najmniej 2 kolejne miesiące. Możemy jednak podjąć działanie w każdej chwili w razie pilnych zastrzeżeń do Twojego konta, np. jeśli wykryjemy oszustwo lub Twoje praktyki sprzedaży stanowią zagrożenie dla kupujących. Podjęte działania będą proporcjonalne do charakteru zidentyfikowanego problemu i do tego, co jest wymagane w celu ochrony interesów wszystkich użytkowników serwisu eBay i firmy eBay jako dostawcy usług.

Jeśli konto nie spełnia minimalnych standardów obsługi:

  • Rozwiąż wszelkie problemy dotyczące konta, zanim zaczniesz kupować lub sprzedawać za pomocą innych kont.

  • Sprawdź swoje oferty sprzedaży, aby upewnić się, że Twoje przedmioty zostały dokładnie opisane. Dodawaj zdjęcia i charakterystykę przedmiotu w ofertach, aby kupujący dokładnie wiedzieli, czego się spodziewać

  • Zadbaj o szybką odpowiedź na prośby kupujących.

Dowiedz się więcej o korzystaniu z wielu kont. Więcej informacji o tym, jak spełniać oczekiwania kupujących, znajdziesz w naszych zasadach dotyczących prowadzenia sprzedaży.

 

Ochrona sprzedawców

Aby chronić oceny Twojego poziomu obsługi w przypadku problemów, stosujemy różne zabezpieczenia. Na przykład analizujemy aktywność kupujących w zakresie otwierania spraw (sporów) czy wystawiania niskich ocen szczegółowych. Chronimy Cię także pod kątem wskaźnika opóźnionej wysyłki na rynkach wschodzących.

Więcej informacji o ochronie sprzedawców

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi