Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Manipulacja wyszukiwaniem i przeglądaniem

Zasady

Wystawiaj swoje oferty w sposób jak najbardziej efektywny:

Informacje o tym, jak tworzyć oferty zgodne z zasadami znajdziesz poniżej i na stronie Jak utworzyć ofertę sprzedaży.

Używaj charakterystyki przedmiotu tylko w celu opisania towaru, który sprzedajesz. Charakterystyka przedmiotu i inne pola mogą zawierać tylko te informacje, dla których te pola są przeznaczone. Nie dodawaj w charakterystyce przedmiotu innych informacji, takich jak warunki sprzedaży lub wysyłki. Więcej informacji o charakterystyce przedmiotu

Manipulowanie wyszukiwaniem lub przeglądaniem jest niezgodne z naszymi zasadami. Dotyczy to wszystkich elementów oferty, w tym nazwy, nazwy pomocniczej, szczegółów produktu, opisu, zdjęć, łączy oraz meta tagów (patrz zasady dotyczące HTML i JavaScript). Na przykład, nie zezwalamy na używanie znaków w indeksie górnym lub dolnym ani znaków specjalnych (tj. ™, ♥, ½) w nazwie, nazwie pomocniczej, charakterystyce przedmiotu lub innych sekcjach. Jeśli w niewłaściwy sposób kierujesz kupujących do ofert, podejmiemy stosowne działania.

Jeśli Twoja oferta narusza zasady

Sprawdź, czy Twoje oferty spełniają nasze wytyczne. Jeśli ich nie spełniają, niektóre lub wszystkie Twoje oferty mogą zostać zakończone lub będą niewidoczne w wynikach wyszukiwania. Możemy także ograniczyć funkcjonalność Twojego konta lub je zawiesić.

Jeśli wystawisz ofertę w nieodpowiedniej kategorii, możemy przenieść ją do właściwej kategorii lub ją zakończyć.

Wytyczne

  • Sprzedawany przedmiot możesz opisać, podając jego markę, projektanta, model lub imię i nazwisko promującej go znanej osoby, o ile informacje te dokładnie opisują to, co sprzedajesz.

  • Porównywanie przedmiotu do innego lub informowanie o marce, która nie jest marką sprzedawanego przedmiotu może utrudniać kupującym wyszukiwanie (zobacz spam oparty na słowach kluczowych).

Dozwolone

Dozwolone

  • Możesz uwzględnić nazwę marki, o ile sprzedawany przedmiot jest oryginalnie oznaczony taką marką.

  • Możesz wymienić imię i nazwisko znanej osoby, o ile osoba ta była twórcą lub właścicielem sprzedawanego przedmiotu, oficjalnie go promowała lub podpisała go. Osoby takie można wymienić także, gdy są przedstawione na przedmiocie (np. plakaty lub fotografie).

  • W przypadku przedmiotów własnej produkcji użyj słów:

    • „Wykonane z użyciem”, aby opisać produkt markowy użyty do wykonania przedmiotu. Np. jeśli sprzedajesz zasłony z tkaniny oznaczonej marką Laura Ashley, napisz, że zasłony te są „wykonane we własnym zakresie z tkaniny marki Laura Ashley”.

    • „Wykonane dla” lub „pasuje do”, aby opisać, jak można użyć przedmiotu w połączeniu z markowym produktem. Np. jeśli sprzedajesz wykonane przez siebie ubrania dla lalek Barbie, napisz „ubrania wykonane dla lalek Barbie”.

  • Podaj wiele nazw marek, o ile wystawiasz przedmioty tych marek. Możesz wymienić imiona i nazwiska różnych projektantów, tylko jeśli sprzedajesz minimum 2 wykonane przez ich przedmioty (zwane "partią").

  • Podaj w nazwie wiele nazw marek, o ile opisują one linię produktów danej firmy. Na przykład fraza „Miu Miu od Prady” jest dozwolona.

Podlega ograniczeniom

Podlega ograniczeniom

W przypadku akcesoriów, które są funkcjonalnie kompatybilne z danymi produktami markowymi:

  • Sprawdź, czy kompatybilność dotyczy funkcjonalności a nie wyglądu. Jeśli nie masz pewności, wyjaśnij, na czym polega funkcjonalna kompatybilność. Więcej informacji w sekcji Niedozwolone.

  • Użyj słów takich jak „kompatybilny z”, „pasuje do” lub „dla/do” przed nazwą marki kompatybilnego produktu.

  • Nie pomijaj słów takich jak „dla/do” ani nie zastępuj słów cyframi. Nie pisz np. „Word 4 Windows”.

  • Stosuj się do naszych zasad dotyczących własności intelektualnej, w tym zasad dotyczących znaków towarowych i ofert zgodnych z prawem, gdy wystawiasz akcesoria pasujące do określonych produktów markowych.

Niedozwolone

  • Podawanie informacji dotyczących nazw marek, znanych osób lub innych produktów, o ile nie sprzedajesz przedmiotów tych marek. Np. jeśli wystawiasz torebkę marki Coach, nie wspominaj o torebkach Gucci lub innych marek.

  • Używanie słów „kompatybilny z”, „pasuje do” lub „dla/do” przed nazwą marki w nazwie aukcji, aby opisać przedmioty uniwersalnie kompatybilne lub kompatybilne z całą klasą produktów.

  • Używanie słów „pasuje”, „dla/do” lub „kompatybilny z” przed nazwą marki biżuterii, odzieży lub akcesoriów.

  • Porównywanie sprzedawanego przedmiotu z popularnymi produktami. Np. nie pisz „odtwarzacz MP3 jest taki sam jak iPod”.

  • Ukrywanie nazw marek niezwiązanych z przedmiotem przy pomocy białego tekstu na białym tle, małych czcionek czy HTML lub JavaScript.

  • Błędne zapisywanie nazw marek w celu obejścia zasad. Np. nie używaj symbolu „$” zamiast litery „S”.

  • Promowanie innych swoich ofert oraz wymienianie nazw marek z tych aukcji. Np. nie pisz „Sprawdź inne moje aukcje butów Adidas, New Balance, Nike i Puma”.

  • Stosowanie znaku zapytania „?”, jeśli nie masz pewności co do nazwy marki. Np. nie pisz „zegarek Rolex?”

  • Umieszczanie w nazwie wielu nazw marek, jeśli są one markami podrzędnymi wobec głównej marki. Np. nie pisz „Old Navy od Gap”.

  • Opisywanie kompatybilnego przedmiotu skrótem typu „por.”.

  • Aby kupujący mogli łatwo znaleźć Twoje oferty, wybierz kategorię, która pasuje do tego, co sprzedajesz.

  • Jeśli wystawisz w niewłaściwej kategorii, aby uniknąć wprowadzania kupujących w błąd, możemy:

    • umieścić ofertę w bardziej odpowiedniej kategorii (opłata za wystawienie może być wtedy inna), lub

    • usunąć ofertę.

Dozwolone

  • Wybierz kategorię pasującą do tego, co sprzedajesz. Np. iPod Nano wystaw w kategorii Odtwarzacze MP3.

  • Wybierz odpowiednią drugą kategorię. Np. złoty diamentowy pierścionek wystaw w kategorii Biżuteria złota > Pierścionki + w kategorii Biżuteria ślubna.

  • Jeśli nie ma kategorii, która pasuje do Twojego przedmiotu, wybierz kategorię Pozostałe.

Niedozwolone

  • Wystawianie nowych przedmiotów w kategoriach dla starych przedmiotów lub antyków.

  • Wystawianie produktów informacyjnych w kategoriach dla produktów fizycznych. Np. nie wystawiaj podręcznika użytkownika gier na konsolę Wii w kategorii Gry > Konsole. Wystaw go w kategorii Gry > Pozostałe.

  • Wybranie kategorii, która nie pasuje do wystawianego przedmiotu, aby w opisie podać informacje o innych produktach. Np. jeśli sprzedajesz odtwarzacz MP3, nie wystawiaj go w kategorii Telefony komórkowe po to, aby dodać w opisie informacje o iPhonie.

  • Wybranie drugiej kategorii, która nie pasuje do sprzedawanego przedmiotu. Np. jeśli wystawiasz etui na iPod Nano, nie wybieraj kategorii Odtwarzacze MP3.

  • Wybranie kategorii, które są tylko podobne do pasujących kategorii (np. nie wystawiaj komiksu w kategoriach dla zabawek - wystaw go w kategorii Książki i komiksy.

  • Wystawianie przedmiotów poza kategorią podlegającą stałym opłatom, jeśli taki przedmiot powinien być wystawiony w takiej kategorii.

  • Jeśli przedmiot, który wystawiasz, jest zgodny z przedmiotem w naszym katalogu produktów, wystaw go w głównej kategorii dla tego produktu > nie wystawiaj go w kategorii Pozostałe lub innej mniej dokładnej kategorii.

Podawaj zrozumiałe i dokładne szczegółowe informacje o przedmiotach, aby kupujący wiedzieli, czego się spodziewać oraz aby ułatwić im decyzję o zakupie.

Dozwolone

  • Opisuj tylko przedmiot, który sprzedajesz i posiadasz.

Niedozwolone

  • Podanie szczegółowych informacji o produkcie, które nie pasują dokładnie do wystawianego przedmiotu:

    • Jeśli sprzedajesz książkę w miękkiej okładce, nie podawaj informacji o wersji w twardej oprawie.

    • Jeśli sprzedajesz kontroler do gier wideo, nie podawaj informacji o konsoli do gier wideo.

  • Podawanie szczegółowych informacji o produkcie, które są tylko podobne i nie oddają dokładnie cech sprzedawanego przedmiotu. Np. jeśli sprzedajesz telefon z systemem Android, nie podawaj informacji o iPhonie.

  • Podanie stanu przedmiotu, który nie pasuje do przedmiotu, np. Nowy dla używanego przedmiotu.

  • Dodanie identyfikatorów np. numeru katalogowego (MPN) lub uniwersalnego kodu produktu (UPC), które nie dotyczą wystawianego na sprzedaż przedmiotu.

  • Dodanie opisu lub zdjęć, które zaprzeczają opisowi stanu przedmiotu podanemu w jego charakterystyce.

  • Podanie warunków sprzedaży w niewłaściwej sekcji oferty. Przykład: podanie warunków wysyłki w polu Stan

  • Podanie dodatkowych lub niezwiązanych z ofertą słów lub marek w charakterystyce przedmiotu

  • Podanie informacji niewłaściwych dla danego parametru. Przykład: kolor w parametrze Nr części lub marka w parametrze Rozmiar

  • Podanie niepoprawnych lub mylących informacji dla wymaganych danych (np. Nie dotyczy) na potrzeby opisu wymaganych identyfikatorów produktu takich jak marka, kod UPC lub MPN lub informacji innych od tych, które zapewnia producent, jeżeli producent zapewnia te informacje dla produktu, który sprzedajesz.

  • Spam oparty na słowach kluczowych to używanie słów kluczowych (np. marek, informacji o stanie przedmiotu, nazw modeli, wyrażeń popkultury, nazw produktów, styli i typów), które nie mają nic wspólnego z wystawianymi przedmiotami, w celu uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

  • Nie zezwalamy na spamowanie, ponieważ "zaśmieca" ono wyniki wyszukiwania i utrudnia zakupy i sprzedaż (zobacz również nazwy marek).

Dozwolone

  • Wszystkie słowa użyte w ofercie muszą być prawdziwe i dotyczyć wyłącznie sprzedawanego przedmiotu.

  • W przypadku partii przedmiotów opisz wszystkie nieidentyczne przedmioty w danej partii. Np. „Partia zawiera 2 pary butów, 2 koszule, spodnie, 3 pary szortów i kurtkę”.

  • W opisach przedmiotów możesz korzystać z synonimów. Np. książkę możesz nazwać publikacją.

Niedozwolone

  • Przywoływanie podobieństw. Np. jeśli sprzedajesz płyty DVD, nie pisz o płytach Blu-ray.

  • Porównania produktów. Np. nie pisz „koszulka, nie spodnie” ani „wideo, nie Nano”.

  • Promowanie w opisach przedmiotów z innych ofert. Np. w opisie butów nie pisz „Sprawdź moje inne aukcje butów, koszulek, spodni, płaszczy, rękawiczek i bielizny”.

  • Ukrywanie zbędnych słów kluczowych przy pomocy białego tekstu na białym tle, małych czcionek czy HTML lub JavaScript.

  • Używanie słów kluczowych niezwiązanych ze sprzedawanymi przedmiotami, Przykłady:

    • Jeśli sprzedajesz koszulkę, nie możesz użyć takiej nazwy: „Koszulka Nike (rozmiar M) — buty, czapeczka i szorty”.

    • Jeśli sprzedajesz sztuczną biżuterią ze szlifowaną cyrkonią, nie używaj w nazwie słowa „diament”.

    • Jeśli sprzedajesz odtwarzacz MP3, w opisie nie używaj słów: „torebka”, „buty”, „czapeczka”, „DVD”, „zabawki”, „telefon komórkowy” itp.

  • Używanie słów ze znakiem zapytania (np. „komoda z rzeźbionego drewna — antyk?”). Jeśli nie jesteś pewny szczegółów, nie podawaj ich, aby nie wprowadzić kogoś w błąd.

  • Opisywanie używanych przedmiotów w nazwach przy pomocy słów „jak nowy”, ponieważ oferty te pojawią się w wynikach wyszukiwania przedmiotów nowych. Aby podkreślić w nazwie, że wystawiony przedmiot jest w doskonałym stanie, użyj innych słów, na przykład „w idealnym stanie”.

  • Dodaj zdjęcia, aby ułatwić kupującym ocenę przedmiotu.

  • Zdjęcia zawsze powinny być wyraźne i szczegółowe.

  • Nigdy nie korzystaj ze zdjęć ani logo bez zgody ich właścicieli (zobacz zasady dot. kradzieży opisu i zdjęcia przedmiotu).

Dozwolone

  • Zdjęcia jednoznacznie przedstawiające sprzedawany przedmiot.

Niedozwolone

  • Dodanie zdjęć niezwiązanych ze sprzedawanym przedmiotem, aby uzyskać większe zainteresowanie aukcją.

  • Używanie zdjęć przedmiotów nie na sprzedaż. Np. jeśli sprzedajesz niemarkowy odtwarzacz MP3, nie dodawaj zdjęcia iPoda.

  • Zdjęcia przedstawiające przedmiot inny niż sprzedawany.

  • Gdy tworzysz ofertę, sprawdź, czy wszystkie podane informacje są spójne i kompletne.

  • Informacje w nazwie muszą być zgodne z informacjami w opisie przedmiotu.

Dozwolone

  • Twoje warunki muszą być szczegółowe i spójne w ramach całej oferty.

  • Podawaj informacje zrozumiałe, dokładne i spójne w ramach całej oferty.

Niedozwolone

  • Sprzeczne informacje. Np. w nazwie piszesz „przedmiot nowy”, a w opisie — „przedmiot używany”.

  • Informacje niespójne w ramach oferty (informacje w nazwie, opisie oraz szczegółach dot. produktu, wysyłki i płatności).

  • Niespójne i niezrozumiałe warunki. Np. nie możesz oferować bezpłatnej wysyłki, jeśli kupujący musi spełnić określone warunki, aby z niej skorzystać. Np. warunkiem bezpłatnej wysyłki nie może być zakup po cenie Kup teraz.

  • Niepoprawne i niepełne informacje.

  • Nieprawdziwe informacje o sprzedawanym przedmiocie.

  • Nazwy i nazwy pomocnicze przedmiotów powinny być dokładne i zrozumiałe.

  • Opisz przedmiot rzetelnie, aby ułatwić kupującym znalezienie tego, czego szukają.

  • Nie podawaj nieprawdziwych informacji, aby zwiększyć zainteresowanie daną aukcją.

  • Nazwy muszą być dokładne i prawdziwe.

Dozwolone

  • Jeśli wystawiasz wiele różnych przedmiotów w 1 ofercie (zwane "partią"), opisz każdy przedmiot w nazwie lub nazwie pomocniczej.

  • Aby opis był bardziej zrozumiały, możesz podać następujące informacje:

    • markę przedmiotu;

    • liczbę sprzedawanych przedmiotów;

    • typ sprzedawanych przedmiotów;

    • stan przedmiotu (nowy, używany).

Niedozwolone

  • Mylące lub niezrozumiałe nazwy ani nazwy pomocnicze.

  • Niepoprawne i niespójne informacje. Przykłady:

    • Informowanie w nazwie aukcji, że na sprzedaż jest 5 przedmiotów, a w opisie aukcji — że 1.

    • Sprzedawanie książki o jodze i dietach i informowanie w nazwie aukcji „Zrzuciłem 15 kg w 3 miesiące”.

  • Nieprawdziwe informacje o przedmiocie w nazwie lub nazwie pomocniczej. Przykłady:

    • Nie używaj nazwy „Torebka od Louisa Vuittona, Cartier” (nawet jeśli przedmiot marki Cartier jest dodatkowym upominkiem za zakup torebki), ponieważ nie jest jasne, czy sprzedajesz 1 czy 2 przedmioty.

    • Jeśli wystawiasz „iPoda Apple”, wystaw iPoda Apple, a nie akcesoria do niego ani przedmioty powiązane lub niepowiązane z iPodem Apple.

  • Słowa kluczowe opisujące przedmioty dodawane jako gratisy.

  • Nasze wytyczne ułatwiają sprzedawcom tworzenie ofert, które nie naruszają zasad ani należących do innych osób praw do znaków towarowych.

  • Jeśli w ofercie podasz informacje, które mogą wprowadzać w błąd lub zapewniają Ci nieuczciwą przewagę nad konkurencją, podejmiemy stosowne działania.

  • Niewłaściwe użycie charakterystyki lub opisu przedmiotu może utrudnić kupującym odszukanie informacji o interesującym ich towarze.

  • Podczas tworzenia ofert postępuj zgodnie z naszymi zasadami.

Skontaktuj się z obsługą klienta

Zgłoś naruszenie naszych zasad lub problemy dotyczące innego użytkownika.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi