Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady ochrony sprzedawców

Ochrona sprzedawców

Tu dowiesz się, jak chronimy sprzedawców oraz jak rozwiązywać ewentualne problemy.

Automatyczna ochrona w zakresie problemów z transakcjami
Automatycznie usuwamy problemy (w kontekście wskaźnika problemów z transakcjami) wynikające z poniższych przyczyn. Możesz poprosić o usunięcie tego typu problemów, jeśli nie zostały usunięte automatycznie.
  • Problem z transakcją wynika bezpośrednio z problemu z serwisem lub programem eBay.

  • Podejmiemy działania przeciwko kupującemu, który narusza zasady dotyczące zakupów.

  • My lub PayPal zalecimy Ci wstrzymanie wysyłki albo podejmiemy decyzję o anulowaniu transakcji.

  • Na podstawie wiarygodnych danych o statusie przesyłki stwierdzimy, że problem został spowodowany przez systemowe opóźnienia dostawy lub komunikacji. Przykłady: opóźnienia na wielką skalę z winy przewoźnika, przedmioty zatrzymane w odprawie celnej, przerwy w dostawie prądu spowodowane trudnymi warunkami pogodowymi. Informacje o zaistniałych przypadkach będą publikowane na forum komunikatów.


Usuwanie opinii
Możesz poprosić nas o usunięcie opinii, jeśli narusza ona nasze zasady dotyczące opinii. Sprawdzimy tę opinię i zdecydujemy, czy należy ją usunąć.

Wskaźnik problemów z transakcjami
  • Wskaźnik problemów to odsetek Twoich transakcji, z którymi wystąpił co najmniej 1 z tych problemów:

    • Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub Ochrony kupujących PayPal zamknięta bez rozwiązania przez Ciebie zgłoszonego problemu

    • Anulowanie transakcji z Twojej inicjatywy

  • Aby spełnić nasze minimalne standardy obsługi, w ostatnim okresie oceny możesz mieć maks. 2% transakcji, z którymi wystąpił co najmniej 1 problem, jeżeli przekraczasz standardy, lub maks. 0,5% transakcji, z którymi wystąpił co najmniej 1 problem w przypadku, jeżeli masz status Najlepszego Sprzedawcy. W ocenie Twojego poziomu obsługi na eBay.pl uwzględniamy tylko transakcje z kupującymi z Polski.

  • Wskaźnik problemów nie wpływa na Twój status, dopóki w okresie oceny problemy takie nie dotyczą co najmniej 4 różnych kupujących (lub co najmniej 3 różnych kupujących w przypadku Najlepszych Sprzedawców).

    • W ostatnim okresie oceny możesz mieć maks. 0,3% spraw w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub Ochrony kupujących PayPal, które zostały zamknięte bez ich rozwiązania z Twojej strony. Oznacza to, że kupujący otworzył sprawę, Ty nie mogłeś(łaś) jej rozwiązać, kupujący poprosił nas lub PayPal o rozstrzygnięcie sprawy, a my uznaliśmy, że wina leży po Twojej stronie.

  • Sprzedawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy zrealizowali ponad 400 transakcji, są oceniani na podstawie tych 3 miesięcy. Pozostali sprzedawcy są oceniani na podstawie ostatnich 12 miesięcy.

  • Z każdą transakcją może być związany tylko 1 problem.

Chronimy Cię przed zaległymi płatnościami za przedmioty zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi zaległych płatności. Gdy kupujący wygra aukcję lub kupi po cenie Kup teraz, jest zobowiązany do sfinalizowania zakupu poprzez wysłanie Ci pełnej kwoty płatności.
Jeśli kupujący nie zapłaci w ciągu 2 dni, otwórz sprawę o zaległą płatność w Centrum rozstrzygania. Jeśli po 4 dniach kupujący nadal nie zapłaci lub nie dojdzie z Tobą do innego porozumienia i zamkniesz sprawę, na koncie kupującego odnotujemy zaległą płatność.
Jeśli sprawa dotycząca zaległej płatności zostanie zamknięta bez dokonania płatności przez kupującego, kwalifikujesz się do otrzymania zwrotu prowizji od ceny końcowej na swoje konto sprzedawcy. Jeśli po ponownym wystawieniu przedmiot sprzeda się po raz drugi, możemy zwrócić Ci opłatę za ponowne wystawienie. Dowiedz się, jak otrzymać zwrot opłaty za wystawienie
Przy dużej liczbie zaległych płatności na koncie kupującego możemy podjąć wobec niego odpowiednie działania, w tym ograniczenie lub utrata możliwości kupowania.
Automatycznie usuwamy opinię, gdy wiemy, że kupujący nie zapłacił, lub mamy powód, aby tak sądzić.

Jak zapobiegać zaległym płatnościom
Aby pomóc Ci rozwijać sprzedaż na nowych rynkach, zwiększamy ochronę Twojej sprzedaży na rynkach wschodzących:
  • Nie będziemy uwzględniać opóźnionej wysyłki we wskaźniku opóźnionej wysyłki, pod warunkiem, że nadasz przesyłkę na czas i w przypadku problemów wypracujesz porozumienie z kupującym.

  • Będziemy usuwać negatywne lub neutralne opinie wynikające z opóźnień w dostawie, a wystawione przez kupujących z rynków wschodzących.

Kraje sklasyfikowane jako rynki wschodzące:
Afganistan, Albania, Algieria, Angola, Anguilla, Argentyna, Armenia, Azerbejdżan, Bangladesz, Białoruś, Belize, Benin, Bhutan, Boliwia, Botswana, Brazylia, Bułgaria, Burkina Faso, Burundi, Czad, Chile, Chiny, Czarnogóra, Demokratyczna Republika Konga, Dżibuti, Dominika, Dominikana, Ekwador, Egipt, Erytrea, Etiopia, Falklandy (Malwiny), Federacja Rosyjska, Fidżi, Gabon, Gambia, Ghana, Grenlandia, Gruzja, Gujana, Gujana Francuska, Gwatemala, Gwinea, Gwinea Bissau, Gwinea Równikowa, Haiti, Honduras, Indonezja, Iran, Irak, Jamajka, Jan Mayen, Jemen, Jordania, Kambodża, Kamerun, Katar, Kazachstan, Kenia, Kiribati, Kirgistan, Kolumbia, Komory, Kongo, Kostaryka, Laos, Liban, Lesotho, Makau, Macedonia, Madagaskar, Malawi, Malediwy, Mali, Maroko, Mauretania, Mauritius, Majotta, Meksyk, Mikronezja, Mołdawia, Mongolia, Montserrat, Mozambik, Namibia, Nauru, Nepal, Nikaragua, Niger, Nigeria, Niue, Pakistan, Palau, Panama, Papua-Nowa Gwinea, Paragwaj, Peru, Republika Środkowoafrykańska, Rumunia, Ruanda, Sahara Zachodnia, Saint Pierre i Miquelon, Salwador, Samoa Amerykańskie, Samoa Zachodnie, Senegal, Seszele, Sierra Leone, Somalia, Sri Lanka, Surinam, Swaziland, Svalbard, Święta Helena, Tadżykistan, Tanzania, Tajlandia, Togo, Tonga, Tunezja, Turcja, Turkmenistan, Tuwalu, Uganda, Ukraina, Urugwaj, Uzbekistan, Vanuatu, Wallis i Futuna, Wenezuela, Wietnam, Wybrzeże Kości Słoniowej, Wyspy Cooka, Wyspy Dziewicze (Stany Zjednoczone), Wyspy Marshalla, Wyspy Salomona, Wyspy Zielonego Przylądka, Zambia, Zimbabwe

Skontaktuj się z obsługą klienta

Jeśli w Pomocy nie ma tematów, których szukasz, zadaj pytanie.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi