Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Programy ochrony sprzedawców

 

Jeśli będziesz zapewniać obsługę klienta na odpowiednim poziomie i postępować zgodnie z warunkami podanymi w ofertach sprzedaży, tworząc komfortowe warunki robienia zakupów, obejmiemy Cię ochroną przed niewłaściwym zachowaniem ze strony kupujących i zdarzeniami, na które nie masz wpływu.

Zabezpieczenia dla wszystkich sprzedawców

Nieuczciwość kupujących

Gdy stwierdzimy, że klient naruszył Zasady dotyczące niestosownego zachowania kupujących, usuniemy wszystkie opinie i problemy opublikowane przez tego użytkownika, w tym otwarte sprawy we wskaźnikach obsługi. Uciążliwym kupującym możemy również ograniczać możliwość zgłaszania próśb o zwrot w serwisie eBay. W przypadku poważnych spraw lub powtarzających się uciążliwych zachowań możemy nawet zawiesić konto kupującego.

Możesz nam pomóc, zgłaszając kupującego i szczegółowo opisując jego zachowanie. Pomoże nam to zbadać potencjalne naruszenia zasad i podjąć odpowiednie działania, by Cię chronić.

Zobacz Zasady dotyczące niestosownego zachowania kupujących, aby dowiedzieć się, czego kupujący nie mogą robić.

 

 
  • Jeśli kupujący wycofa swoją ofertę i zakłóci Twoją aukcję, możesz anulować transakcję, a my usuniemy wszystkie opinie i problemy z transakcjami

  • Jeśli kupujący nie zapłaci, a Ty zgłosisz i zamkniesz sprawę o zaległą płatność, usuniemy opinię i problemy z anulowanymi transakcjami; otrzymasz zwrot prowizji od sprzedaży

  • Aby zapobiegać niepłaceniu za zakupy, możesz wymagać natychmiastowej płatności po kupieniu przedmiotu

Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.

Korzystaj z Asystenta ds. zaległych płatności za przedmioty.

 

 

Nigdy nie musisz zgadzać się na żadne zmiany w swoich ofertach sprzedaży (np. wysłanie dodatkowych przedmiotów lub przyznanie zniżek). Jeśli kupujący poprosił o zmianę w oryginalnej ofercie, możesz anulować zamówienie lub dokończyć transakcję zgodnie z warunkami podanymi w ofercie. Usuniemy opinie i problemy z anulowaniem transakcji, jeśli będziemy mogli zobaczyć żądania kupującego w systemie komunikacji na eBay.

 

Wydarzenia, na które nie masz wpływu

 

 

Automatycznie dostosujemy wskaźnik opóźnionej wysyłki i usuniemy opinię, gdy:

  • Dokumentacja z systemu przewoźnika wskaże, że przedmiot został wysłany w podanym czasie na wysłanie przesyłki, nawet jeżeli odbiorca otrzymał go z opóźnieniem

  • Dokumentacja z systemu przewoźnika wskaże, że przedmiot dotarł przed upływem szacowanej daty dostawy, nawet jeśli został wysłany z opóźnieniem

  • Jeśli nie ma informacji o śledzeniu przesyłki ani przewoźnik nie zeskanował paczki, wysyłka nie będzie uznana za opóźnioną, jeśli kupujący nie zgłosi, że za późno otrzymał przedmiot

  • Wysyłasz przedmiot za granicę, a przesyłka zostanie zeskanowana przez lokalnego przewoźnika w czasie na wysłanie przesyłki

 

 

Automatycznie dostosujemy wskaźnik opóźnionej wysyłki i usuniemy problemy związane z anulowanymi transakcjami oraz opinie, gdy:

  • Twoja przesyłka została opóźniona ze względu na ekstremalne zjawiska pogodowe lub okoliczności spowodowane przez przewoźnika, wymienione na tablicy ogłoszeń

  • W systemie monitorowania znajduje się skan przewoźnika wskazujący nadanie paczki w czasie na wysłanie przesyłki, nawet jeśli przedmiot został dostarczony z opóźnieniem

  • eBay lub PayPal zalecą wstrzymanie wysyłki lub anulowania transakcji

 

Ochrona sprzedawców korzystających z usług płatności

Jeśli kupujący zgłosi spór dla płatności, a transakcja kwalifikuje się do programu ochrony, pokryjemy kwotę sporu i zrezygnujemy z opłaty, o ile dla tej samej transakcji przed wpłynięciem sporu dla płatności spełnione będą następujące warunki:

  • Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay została rozstrzygnięta na Twoją korzyść lub

  • Zwróciłeś(łaś) pieniądze kupującemu lub

  • Po wpłynięciu sporu dla płatności otrzymaliśmy od Ciebie dowód dostawy zawierający następujące informacje:

    • Numer śledzenia przesyłki przekazany przez firmę wysyłkową (przesłany w terminie podanym w powiadomieniu o sporze dla płatności)

    • Status „dostarczono”

    • Data dostawy

    • Adres odbiorcy odpowiadający adresowi w zamówieniu (w tym miejscowość, województwo, kod pocztowy lub zagraniczny odpowiednik)

    • Dowód potwierdzenia podpisem, jeśli łączny koszt zamówienia (w tym koszty wysyłki i podatki) wynosi 550 EUR lub więcej, przesłany jako zdjęcie w przypadku zakwestionowania sporu dla płatności. Albo

  • W przypadku zakwestionowania sporu dla płatności zweryfikowałeś(łaś) tożsamość osoby odbierającej przedmiot i dostarczyłeś(łaś) dowód odbioru z następującymi informacjami:

    • Data odbioru

    • Numer zamówienia, numer przedmiotu, nazwa przedmiotu i zapłacona kwota

    • Podpis klienta w formularzu odbioru

 

  • Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay została rozstrzygnięta na Twoją korzyść lub

  • Zwróciłeś(łaś) pieniądze kupującemu w pełnej kwocie lub

  • Wcześniej zwróciłeś(łaś) część pieniędzy za przedmiot, który zwrócono Ci używany lub uszkodzony

 

  • Dostarczyłeś(łaś) dowód dostawy z następującymi informacjami:

    • Numer śledzenia przesyłki przekazany przez firmę wysyłkową (przesłany w terminie podanym w powiadomieniu o sporze dla płatności)

    • Status „dostarczono”

    • Data dostawy

    • Adres odbiorcy odpowiadający adresowi w zamówieniu (w tym miejscowość, województwo, kod pocztowy lub zagraniczny odpowiednik)

    • Dowód potwierdzenia podpisem, jeśli łączny koszt zamówienia (w tym koszty wysyłki i podatki) wynosi 550 EUR lub więcej, przesłany jako zdjęcie w przypadku zakwestionowania sporu dla płatności. Albo

  • W przypadku zakwestionowania sporu dla płatności zweryfikowałeś(łaś) tożsamość osoby odbierającej przedmiot i dostarczyłeś(łaś) dowód odbioru z następującymi informacjami:

    • Data odbioru

    • Numer zamówienia, numer przedmiotu, nazwa przedmiotu i zapłacona kwota

    • Podpis klienta w formularzu odbioru

Dowiedz się więcej o ochronie przysługującej Ci w przypadku obsługi sporów dla płatności.

Warunki korzystania z ochrony

Podejmowanie przez sprzedawcę działań opisanych poniżej uniemożliwia korzystanie z naszych programów ochrony:

  • Używanie fałszywej tożsamości

  • Nieprzestrzeganie warunków sprzedaży (np. niehonorowanie ustalonych przez siebie warunków zwrotów)

  • Historia poważnych naruszeń zasad, np. sprzedaż podróbek, korzystanie z zabronionych form dropshippingu lub zawieranie transakcji poza serwisem eBay

  • Nadużywanie programów ochrony, np. zbyt duża liczba zgłoszeń dotyczących niezgodności przedmiotu z opisem lub niesprawiedliwe przyznawanie zbyt niskich częściowych zwrotów pieniędzy

Więcej informacji:

Skontaktuj się z obsługą klienta

Jeśli w Pomocy nie ma tematów, których szukasz, zadaj pytanie.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi