Jeśli uważasz, że bezpieczeństwo Twojego konta mogło zostać naruszone, przejdź do strony Uzyskiwanie pomocy, gdy ktoś przejmie Twoje konto
Oszuści mogą podszywać się pod znane firmy, wykorzystując wiadomości e-mail, połączenia telefoniczne lub wiadomości tekstowe, licząc na to, że odbiorcy przekażą im poufne informacje (m.in. hasła lub dane bankowe lub dane karty kredytowej) lub pobiorą złośliwe oprogramowanie.
Jeśli wiadomość wymaga natychmiastowych działań, ma załączniki lub łącza, zawiera prośbę o podanie informacji osobistych lub prezentuje ofertę, która za dobrze wygląda, musisz zachować ostrożność. Może to obejmować prośbę o przelewy na konta zagraniczne, zakup kart przedpłaconych lub kryptowaluty. Nie korzystaj z łączy pochodzących od osób, których nie znasz, i nie odpowiadaj.
Połączenia telefoniczne wyłudzające informacje
Jest mało prawdopodobne, abyśmy bez uprzedzenia zadzwonili do Ciebie w sprawie Twojego konta.
Jeśli okaże się, że masz nieodebrane połączenie od kogoś, kto rzekomo jest z eBay, nie oddzwaniaj.
Jeśli nie masz pewności, czy prośba była prawdziwa, sprawdź Wiadomości eBay — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie, ponieważ my wysłalibyśmy Ci również wiadomość e-mail.
Próby wyłudzenia informacji przy użyciu wiadomości e-mail
Wyłudzająca informacje wiadomość e-mai,l rzekomo od eBay, zwykle zawiera łącze, które przekierowuje do fałszywej witryny internetowej. W tej witrynie zostanie wyświetlona prośba o zalogowanie się i podanie informacji osobistych oraz danych konta.
Takie wiadomości e-mail często zawierają logo eBay i fałszywy adres eBay w wierszu „Od”.
Oto niektóre typowe cechy oszustw polegających na wyłudzaniu informacji:
- Prośba o podanie poufnych informacji
- Ton wywołujący wrażenie pilności lub zagrożenia oraz prośba o szybkie działanie
- Niechciane załączniki
- Ogólne pozdrowienie, np. „Uwaga użytkowniku eBay”
- Adres internetowy, który wygląda jak adres eBay, ale ma literówkę lub dodatkowe liczby i litery (np. http://signin-ebay.ie lub http://signin.ebay.ie@10.19.32.4)
Zgłoszenie połączenia telefonicznego lub wiadomości e-mail wyłudzających informacje
Jeśli odbierzesz podejrzane połączenie telefoniczne lub wiadomość e-mail, zgłoś nam to jak najszybciej. Jak to zrobić:
Podejrzane połączenie telefoniczne
- Powiedz rozmówcy, że oddzwonisz za pośrednictwem oficjalnych kanałów do kontaktu z eBay. Jeśli nie uda Ci się odebrać połączenia, nie oddzwaniaj.
- Wyślij wiadomość e-mail na adres spoof@ebay.com, podając szczegóły prośby dzwoniącego oraz numer telefonu, z którego zostało wykonane połączenie.
Podejrzana wiadomość e-mail
- Nie korzystaj z łączy w takiej wiadomości i nie otwieraj żadnych załączników.
- Prześlij nam wiadomość w formie załącznika na adres spoof@ebay.com.
Powiadomimy Cię, że otrzymaliśmy tę wiadomość e-mail.
Rozpoznawanie autentycznych kontaktów ze strony eBay
Jeśli będziemy musieli skontaktować się z Tobą w sprawie Twojego konta, możesz spodziewać się, że:
- Nigdy nie poprosimy Cię o podanie poufnych informacji, takich jak hasło lub dane karty kredytowej
- Łącza podamy wyłącznie dla wygody. Żadne łącze nie będzie wymagać zatwierdzenia poufnych informacji na kolejnej stronie
- Nie dodamy załączników. Jeśli otrzymasz niechcianą wiadomość e-mail z załącznikiem, nie otwieraj go
- Nigdy nie będziemy używać języka wywołującego wrażenie zagrożenia
- Zawsze wyślemy Ci kopie wszelkich ważnych wiadomości do skrzynki odbiorczej Wiadomości eBay — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie