Artykuł na 2 min

Wskazówki dotyczące dbania o bezpieczeństwo konta eBay

Bezpieczeństwo danych osobowych jest naszym priorytetem, dlatego podejmujemy szereg działań, aby chronić Twoje konto. Ty także możesz wdrożyć kilka prostych rozwiązań, aby Twoje konto było bezpieczniejsze.

Oto co możesz zrobić, aby chronić swoje konto eBay i dane osobowe.

Regularnie zmieniaj swoje hasło

Aby Twoje konto było bezpieczne, zalecamy regularne aktualizowanie hasła. Wybierz silne i trudne do odgadnięcia hasło.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby utworzyć nowe silne hasło:

  • Unikaj używania danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, data urodzenia lub nazwa użytkownika
  • Rozważ użycie wyrażenia (np. fragmentu piosenki lub nazwy książki)
  • Użyj cyfr i znaków specjalnych
  • Nie używaj tego samego hasła, z którego korzystasz na innych kontach

Jeśli obawiasz się, że ktoś włamał się na Twoje konto eBay, zmień hasła zarówno do konta eBay, jak i prywatnego konta e-mail. Twoje hasło do konta e-mail powinno być inne niż hasło eBay.

Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasz artykuł na temat zmiany hasła.

Klucze dostępu

Klucze dostępu, jako alternatywa dla haseł, umożliwiają zalogowanie się do konta eBay przy użyciu uwierzytelnienia biometrycznego, np. odcisku palca, wzoru lub kodu PIN. Oznacza to, że nie musisz wpisywać hasła, aby zabezpieczyć swoje konto eBay przed nieautoryzowanym dostępem.

Możesz skonfigurować klucze dostępu za pomocą komunikatu wyświetlonego po zalogowaniu się do konta eBay lub na stronie ustawień Logowanie i bezpieczeństwo. Możesz także wyłączyć opcję klucza dostępu w ustawieniach Logowanie i bezpieczeństwo. Klucze dostępu są obsługiwane przez przeglądarki Safari i Chrome na urządzeniach Apple z systemami iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura oraz na urządzeniach Google z systemem Android 9+. Klucze dostępu nie są obecnie obsługiwane w przeglądarkach WebView ani na urządzeniach z systemem Windows.

Jeśli podany kod dostępu będzie nieprawidłowy, zobaczysz komunikat o błędzie i prośbę o zalogowanie się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.

Dodaj weryfikację dwustopniową

Aktywacja weryfikacji dwustopniowej umożliwi Ci potwierdzenie swojej tożsamości przy każdym logowaniu do konta przez powiadomienie typu push w aplikacji eBay, wpisanie kodu z przesłanej przez nas wiadomości SMS lub podanie jednorazowego hasła wygenerowanego w aplikacji uwierzytelniającej.

Aby dodać weryfikację dwustopniową w aplikacji eBay:

  1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji eBay.
  2. Zaloguj się do swojego konta.
  3. Wybierz Mój eBay i dotknij Ustawienia.
  4. Wybierz Logowanie i bezpieczeństwo, a następnie wybierz Weryfikacja dwustopniowa.
  5. Dotknij Włącz obok opcji Użyj aplikacji eBay.

Aby skonfigurować weryfikację dwustopniową za pomocą wiadomości SMS:

  1. Zaloguj się do swojego konta eBay.
  2. Przejdź do swojej nazwy w lewym górnym rogu i wybierz Ustawienia konta z menu rozwijanego.
  3. Wybierz Logowanie i bezpieczeństwo.
  4. Wybierz Edytuj obok Weryfikacji dwustopniowej.
  5. Wybierz Użyj wiadomości SMS obok opcji Wiadomości SMS na urządzeniu mobilnym.
  6. Aby dodać numer telefonu komórkowego, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Aby skonfigurować weryfikację dwustopniową za pomocą aplikacji uwierzytelniającej:

  1. Zaloguj się do swojego konta eBay.
  2. Przejdź do swojej nazwy w lewym górnym rogu i wybierz Ustawienia konta z menu rozwijanego.
  3. Wybierz Logowanie i bezpieczeństwo.
  4. Wybierz Edytuj obok Weryfikacji dwustopniowej.
  5. Wybierz Aplikację uwierzytelniającą.
  6. Zainstaluj aplikację uwierzytelniającą ze sklepu z aplikacjami na swoim telefonie. Polecamy aplikacje Google Authenticator, Microsoft Authenticator lub Authy.
  7. Zeskanuj kod QR, aby dodać eBay do swojej aplikacji uwierzytelniającej. 
  8. Potwierdź 6-cyfrowy kod wygenerowany przez aplikację uwierzytelniającą na eBay.

Jeśli zmienisz zdanie i postanowisz wyłączyć weryfikację dwustopniową lub zmienić otrzymywanie wiadomości SMS na powiadomienia w aplikacji lub aplikację uwierzytelniającą, postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami. Wyślemy Ci także wiadomość e-mail, aby poinformować Cię o włączeniu lub wyłączeniu weryfikacji dwustopniowej.

Błąd dotyczący nieprawidłowego kodu

Jeśli masz problem z odebraniem kodu lub pojawia się komunikat o błędzie, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów:

  • Pozostaw okno przeglądarki otwarte do momentu otrzymania kodu. Nie opuszczaj strony logowania, nie zamykaj przeglądarki ani nie wybieraj przycisku Wstecz, ponieważ stary kod zostanie wtedy anulowany i pojawi się komunikat o błędzie
  • Pamiętaj, że na wpisanie kodu masz 15 minut. Jeśli nie widzisz wiadomości z kodem w skrzynce odbiorczej, sprawdź folder spamu
  • Przed wysłaniem kodu upewnij się, że możesz odbierać wiadomości SMS/tekstowe i że masz wystarczający zasięg. Telefony stacjonarne nie są obsługiwane
  • Upewnij się, że w ustawieniach karty SIM wybrałeś(łaś) odpowiednio SIM1 lub SIM2, w zależności od tego, do której karty przypisany jest Twój numer
  • Upewnij się, że w ustawieniach telefonu wybrałeś(łaś) prawidłowy typ sieci komórkowej. Zazwyczaj domyślnie ustawiony jest automatyczny wybór sieci z możliwością przełączania między siecią G3, G4 lub G5
  • Pamiętaj, aby użyć swojego numeru PIN do autoryzacji tożsamości użytkownika systemu przy logowaniu (face ID, odcisk palca, kod PIN do systemu Windows 10/11 itp.)
  • Niektórzy użytkownicy korzystający z aplikacji takich jak Signal czy Treema nie otrzymują naszych wiadomości SMS

Dodaj zaufane urządzenie

Jeśli podczas logowania przy pomocy weryfikacji dwustopniowej zobaczysz opcję „Zapamiętaj to urządzenie”, możesz wybrać łącze, aby dodać to urządzenie jako zaufane. Gdy następnym razem będziesz się logować przy użyciu zaufanego urządzenia, możemy nie poprosić Cię o weryfikację dwustopniową, ale Twoje konto nadal będzie bezpieczne.

Pamiętaj, że jeśli zmienisz metodę weryfikacji dwustopniowej lub usuniesz zaufane urządzenie, musisz ponownie wykonać te kroki, aby dodać urządzenie. Możesz dodać maksymalnie 100 zaufanych urządzeń do swojego konta eBay. 

Zaktualizuj swoje informacje kontaktowe

Aktualne informacje kontaktowe są bardzo ważne. Pozwalają nam szybko przekazać Ci informacje o Twoim koncie.

Jeśli zmienisz swój adres, numer telefonu lub adres e-mail, zaktualizuj informacje kontaktowe jak najszybciej, aby dane na koncie były prawidłowe.

Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule o zmianie danych kontaktowych.

Uważaj na fałszywe wiadomości e-mail

Fałszywe wiadomości e-mail, udające wiadomości od eBay, są wysyłane, aby uzyskać dostęp do Twoich haseł i innych informacji podlegających szczególnej ochronie. Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość e-mail rzekomo wysłaną z serwisu eBay, prześlij ją nam jak najszybciej na adres spoof@ebay.com. Nie klikaj łączy w takiej wiadomości i nie otwieraj żadnych załączników. Powiadomimy Cię, że otrzymaliśmy Twoją wiadomość e-mai i będziemy ją analizować.

Przeczytaj nasz artykuł o rozpoznawaniu fałszywych wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, jak rozpoznawać podejrzane wiadomości e-mail.

Zgłaszaj wszelkie podejrzane działania na swoim koncie.

Pamiętaj o regularnym sprawdzaniu strony Mój eBay — otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie oraz Ustawień — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie, aby upewnić się, że nikt nie ma dostępu do Twojego konta i nikt nie wprowadził zmian bez Twojej zgody. Sprawdź swoje aktywne oferty w licytacjach i oferty sprzedaży na stronie Mój eBay — otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie, aby upewnić się, że są Twoje. Jeśli coś uległo zmianie bez Twojej zgody, skontaktuj się z nami jak najszybciej.

Wyślemy Ci wiadomość e-mail, jeśli do Twojego konta zalogowano się za pomocą nowego urządzenia, którego wcześniej nie używano do logowania. Jeśli nie rozpoznasz danych logowania, skontaktuj się z nami i poinformuj nas o tym. Musisz też zmienić hasło.

Jeśli podejrzewasz, że ktoś próbował przejąć Twoje konto, możemy je ze względów bezpieczeństwa tymczasowo zablokować, aż upewnimy się, że możesz nim ponownie bezpiecznie zarządzać. Możemy też pomóc Ci usunąć nieautoryzowane oferty w licytacjach lub oferty sprzedaży.

Wskazówka
Na przejęcie konta mogą wskazywać sygnały takie jak oferty sprzedaży lub oferty w licytacjach, które nie należą do Ciebie, lub zmiana hasła bez Twojej wiedzy. Więcej informacji znajdziesz w artykule dotyczącym uzyskania pomocy, gdy ktoś przejmie Twoje konto.

Zabezpieczaj swoje konto, regularnie zmieniając hasło, aktualizując dane kontaktowe i uważając na fałszywe wiadomości e-mail.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy