Artykuł na 5 min

Systemy rekomendacji na eBay

Korzystamy między innymi ze spersonalizowanych rekomendacji przedmiotów, aby dostosowywać doświadczenia naszych użytkowników. Rekomendacje te przynoszą korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedawcom - kupujący mogą znaleźć więcej odpowiednich przedmiotów, a sprzedawcy mogą oferować przedmioty odpowiadające na zapotrzebowanie kupujących. Rekomendacje te są prezentowane użytkownikom na wszystkich platformach eBay (między innymi na komputerach stacjonarnych, w przeglądarkach i aplikacjach mobilnych) oraz na wszystkich rynkach, na których działa eBay.

Prezentujemy użytkownikom eBay rekomendacje na podstawie różnych kryteriów opisanych poniżej.

Wyniki wyszukiwania

Gdy szukasz przedmiotu na eBay, bierzemy pod uwagę różne informacje, aby zapewnić Ci jak najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Wyniki wyszukiwania mogą być uzależnione od Twojego początkowego zapytania, Twojej lokalizacji (między innymi aby ustalić, czy przedmiot może zostać Ci sprzedany lub wysłany), lokalizacji przedmiotu i lokalizacji sprzedawcy (między innymi aby ustalić, czy sprzedawca może Ci sprzedać lub wysłać dany przedmiot), strony eBay, na której znajdujesz się w momencie rozpoczęcia wyszukiwania, historii wyszukiwania, oczekiwanej wysokości zysku eBay, zasad zwrotu przedmiotu, opcji wysyłki (między innymi, jeśli przedmiot ma darmową wysyłkę i/lub wysyłkę priorytetową, może zostać Ci zarekomendowany jako bardziej odpowiedni), historii sprzedaży sprzedawcy, przestrzegania przez sprzedawcę warunków korzystania z usług eBay, ocen sprzedawcy, wskaźnika problemów sprzedawcy oraz trendów zakupowych.

Ponadto umożliwiamy Ci sortowanie wyników wyszukiwania, w tym według ceny, odległości od wskazanej lokalizacji wysyłki oraz czasu wystawienia oferty. Możesz dostosować te parametry za pomocą rozwijanego pola wyboru sposobu sortowania, które znajduje się obok wyników wyszukiwania. Jeśli nie wybierzesz sposobu sortowania uzyskanych wyników wyszukiwania, wyświetlimy je według Najlepszego dopasowania. Uznanie wyniku za Najlepiej dopasowany zależy przede wszystkim od naszej oceny tego, jakie przedmioty naszym zdaniem mogą Cię zainteresować. Dowiedz się więcej o Najlepszym dopasowaniu.

Oferujemy też opcje filtrowania wyników wyszukiwania według różnych kryteriów, w tym kategorii przedmiotu, jego stanu, cech oraz innych parametrów.

Merchandising

Rekomendujemy również przedmioty dostępne na eBay w oparciu o to, co naszym zdaniem może Cię zainteresować, w połączeniu z oczekiwanymi przez eBay zyskami z tytułu wyświetlania lub promowania danego przedmiotu. Rekomendacje te mogą opierać się na odwiedzanych przez Ciebie stronach eBay, prezentowanych na tych stronach przedmiotach, cechach sprzedawcy promującego te przedmioty, Twojej lokalizacji względem tych przedmiotów, aktywności zakupowej na eBay, która może obejmować Twoje doświadczenia zakupowe na eBay, a także aktywność innych użytkowników eBay podobnych do Ciebie, informacjach o wysyłce, liczbie wyświetleń przedmiotu, cechach przedmiotu, kategorii przedmiotu oraz oczekiwanej wysokości zysku eBay.

Ustawienia dotyczące wykorzystania Twojej aktywności na eBay do tworzenia niestandardowych rekomendacji sponsorowanych możesz dostosować, odwiedzając stronę https://www.ebay.pl/adchoice.

Rekomendacje prezentowane na stronie głównej

Możemy zaoferować Ci spersonalizowaną stronę główną, z której będziesz mógł(mogła) rozpocząć korzystanie z platformy. Rekomendacje dotyczące strony głównej mogą być określane na podstawie różnych zmiennych pozwalających ustalić Twoje potencjalne zainteresowania, w tym między innymi na podstawie Twoich wcześniejszych wyszukiwań, wcześniejszych zakupów, obserwowanych przedmiotów, przeszukiwanych i odwiedzanych kategorii przedmiotów, cech przedmiotów, oglądanych w przeszłości przedmiotów, cech przedmiotów wybieranych w przeszłości (między innymi ich ceny, stanu, lokalizacji, wysyłki), ocen sprzedawcy, wskaźnika problemów sprzedawcy, kategorii, w których sprzedałeś(łaś) przedmioty, wydarzeń, promocji, trendów, oczekiwanej wysokości zysków eBay oraz zainteresowania innych użytkowników.

Opcje wysyłki

Na niektórych rynkach możemy oferować sprzedawcom różne opcje wysyłki w oparciu o podaną przez sprzedawcę wagę i wymiary przedmiotu, lokalizację przedmiotu, adres docelowy oraz dostępność przewoźnika.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy