Chcesz wystawić opinię? Zapoznaj się z naszymi artykułami:
Jakie są zasady?
Wprowadziliśmy te zasady, ponieważ chcemy mieć pewność, że opinie będą przydatne zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Nie zezwalamy na opinie, które są szkodliwe, niewłaściwe lub nieistotne, ponieważ obniżają poziom zaufania między kupującymi a sprzedawcami i narażają na szwank system opinii. Poniżej znajdziesz więcej informacji o sytuacjach, w których usuwamy opinie. W każdym przypadku upewniamy się, że dysponujemy opartymi na faktach dowodami uzasadniającymi usunięcie opinii.
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić interesy sprzedawców. Pamiętaj, że kupujący nie oczekują wyłącznie pozytywnych opinii, a eBay nie może kwestionować opinii ani ocen wystawionych przez kupujących w odniesieniu do poszczególnych przedmiotów. Zalecamy, aby sprzedawcy odpowiadali na negatywne lub neutralne opinie w sposób przemyślany i czytelny, świadczący o tym, jak bardzo zależy im na zadowoleniu kupujących.
Jak usuwamy opinie?
Aby proaktywnie usuwać opinie niezgodne z naszymi zasadami, korzystamy z procesów automatycznych, ale w przypadkach, które nie są jednoznaczne, opinie weryfikuje człowiek. Jeśli poprosisz nas o usunięcie opinii, zweryfikuje ją nasz pracownik. W zależności od sytuacji możemy usunąć komentarz, oceny lub zdjęcia.
Kiedy usuwamy opinie?
Szkodliwe, niewłaściwe lub nieistotne komentarze i zdjęcia
Usuwamy wszystkie opinie, które zawierają:
- Treści promujące nienawiść, przemoc lub dyskryminację
- Treści nieprzyzwoite, obsceniczne, przeznaczone tylko dla dorosłych, nielegalne, drastyczne lub o charakterze seksualnym
- Opinie na tematy polityczne, religijne i społeczne
- Bezpośrednie lub pośrednie groźby i próby zastraszenia
- Informacje umożliwiające identyfikację osób
- Łącza, adresy URL i inne treści zachęcające do zawierania transakcji poza eBay
- Treści naruszające prawa osób trzecich
- Nieprzydatne treści lub zdjęcia, które nie przedstawiają kupionego przedmiotu
- Komentarze dotyczące innego przedmiotu lub innego sprzedawcy
- Negatywne komentarze z pozytywnymi ocenami lub pozytywne komentarze z negatywnymi ocenami
- Ataki osobiste, które mogłyby zaszkodzić reputacji lub działalności sprzedawcy i nie mogłyby zostać uznane za konstruktywną krytykę
Wszelkie zdjęcia dodane w opinii powinny dokładnie przedstawiać zakupiony przedmiot i być zgodne z naszymi zasadami, w tym z Zasadami dotyczącymi zdjęć, obrazów, filmów, tekstu i innych treści, Zasadami dotyczącymi materiałów obraźliwych, Zasadami dotyczącymi przedmiotów tylko dla dorosłych oraz Zasadami dotyczącymi niedozwolonych treści drastycznych lub o charakterze seksualnym.
Wymuszenia i manipulacja
Usuwamy wszystkie opinie, które:
- Służą do wymuszenia czegoś na innym użytkowniku
- Służą do manipulowania wynikiem opinii (zobacz nasze zasady dotyczące manipulowania opiniami)
Problemy z transakcjami związane z kupującymi
Usuwamy neutralne/negatywne opinie, gdy widzimy, że:
- Kupujący poprosił o anulowanie zamówienia
- Zamówienie zostało anulowane z powodu problemu z adresem kupującego
- Zamówienie zostało anulowane, ponieważ kupujący nie zapłacił
- Kupujący zgłasza problem, który został prawidłowo opisany w ofercie sprzedaży
- Podjęliśmy wobec kupującego działania na podstawie naszych Zasad dotyczących nadużyć ze strony kupujących
- Kupujący poprosił o zmianę opłaconego zamówienia (i tego dotyczy jego opinia)
Problem z dostawą przedmiotu
Usuwamy neutralne/negatywne opinie, w których kupujący opisuje:
- Problem z dostawą, jeśli informacje o śledzeniu przesyłki wskazują, że dotrzymano terminu dostawy lub wysyłki.
- Problem z dostawą wywołany klęską żywiołową lub nieoczekiwanymi zdarzeniami, które spowodowały opóźnienie po stronie przewoźnika
- Problem z cłami lub podatkami, na który sprzedawcy nie miał wpływu
Problemy ze zwrotami
Usuwamy neutralne/negatywne opinie, jeśli miały miejsce następujące sytuacje, które opisuje kupujący:
- Zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, a sprzedawca potrącił ze zwrotu pieniędzy stosowną kwotę
- Sprzedawca odrzucił prośbę o zwrot, gdy kupujący zmienił zdanie, ponieważ w ofercie sprzedaży nie było możliwości zwrotu
- Kupujący zmienił zdanie i poniósł koszty etykiety zwrotnej eBay
- Sprzedawca oferuje bezpłatne zwroty, obsłużył zwrot i wysłał zwrot pieniędzy
Problemy z serwisem lub programem eBay
Usuwamy neutralne/negatywne opinie, gdy widzimy, że:
- Komentarz dotyczy braku możliwości wycofania oferty
- Przyczyną problemu były zawirowania techniczne na eBay, które mogliśmy zidentyfikować
- Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub spór dla płatności zostały zamknięte, a sprzedawca wywiązał się ze zobowiązań wobec kupującego
- Przedmiot został wysłany w terminie w ramach Wysyłki Międzynarodowej eBay lub Programu wysyłki międzynarodowej, ale wystąpił problem związany z wysyłką
Wskazówka
Jeśli uważasz, że opinia jest niezgodna z naszymi zasadami, możesz w ciągu 90 dni od daty transakcji poprosić nas o usunięcie tej opinii.
Regularnie aktualizujemy nasze zasady, aby upewnić się, że są zgodne ze standardami branżowymi i sprawiedliwe dla całej naszej społeczności. Zasady dotyczące opinii chronią kupujących i sprzedawców, a ich egzekwowanie zależy od przestrzegania przez obie strony transakcji wszystkich pozostałych mających zastosowanie zasad eBay.
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Dlaczego wprowadziliśmy te zasady?
Zasady te pozwalają zapewnić uczciwość systemu opinii na eBay i pomagają w budowaniu zaufania między sprzedawcami a kupującymi.