„Spam” to niezamawiana (osoba, która ją otrzymała, nie prosiła o nią) wiadomość e-mail (lub część wiadomości e-mail), która jednocześnie ma charakter informacji handlowej (jej treść namawia do kupna, sprzedaży lub wymiany towarów lub usług).
Czego dotyczą te zasady?
Sprzedawca nie może:
- Wysyłać innym użytkownikom wiadomości e-mail, które nie są bezpośrednio związane z zakupami lub sprzedażą na eBay
- Kontaktować się z innymi użytkownikami w celu składania ofert kupna lub sprzedaży przedmiotów poza serwisem eBay, a także wykorzystywać informacji zdobytych na eBay do sprzedawania poza naszymi serwisami
- Wysyłać wiadomości zawierających adresy e-mail, numery telefonu, łącza do sieci społecznościowych, dane kontaktowe, nazwy użytkownika, adresy lub łącza do zewnętrznych stron internetowych i inne dane osobowe lub informacje o firmach
- Wyjątek: sprzedawcy mogą podawać swój numer telefonu jedynie za pomocą funkcji Zadaj pytanie sprzedawcy, aby usprawnić sprzedaż na eBay
- Wysyłać do innych użytkowników niechcianych wiadomości e-mail o charakterze reklamowym
- Dodawać innych użytkowników do list mailingowych bez ich zgody, wysyłać innym użytkownikom zaproszeń do list mailingowych niezwiązanych ze sklepem eBay
- Wysyłać wiadomości, podając się za eBay
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Dlaczego wprowadziliśmy te zasady?
Zasady te chronią użytkowników serwisu eBay przed oszustwami i wyłudzeniami związanymi z zawieraniem transakcji poza eBay. Ponadto zapewniają sprawną dystrybucję ważnych wiadomości dotyczących transakcji, bez spamu.