Artykuł na 4 min

Zasady zwrotów

Przedmioty muszą zostać zwrócone w takim samym stanie, w jakim zostały dostarczone do kupującego.

Kupujący może ponosić odpowiedzialność za spadek wartości przedmiotu, jeśli przedmiot zostanie zwrócony w innym stanie niż stan, w jakim kupujący go otrzymał, lub jeśli przedmiot został uszkodzony podczas transportu, ponieważ nie był bezpiecznie zapakowany. Jeśli przedmiot zostanie zwrócony w stanie używanym lub uszkodzonym, sprzedawca może odliczyć od kwoty zwracanej kupującemu kwotę odpowiadającą spadkowi wartości przedmiotu.

Dotyczy to sytuacji, gdy spadek wartości przedmiotu wynika ze sposobu, w jaki się z nim obchodzono, który nie był konieczny do sprawdzenia stanu, właściwości lub działania przedmiotu.

Nasze wytyczne

Aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, należy zwrócić ten sam przedmiot, który został kupiony. Zwrócenie przedmiotu, który nie spełnia poniższych kryteriów, może skutkować odliczeniem od zwrotu pieniędzy kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

Ogólne wymagania dotyczące zwrotów

Taki sam lub niezmieniony stan przedmiotu (lista nie jest wyczerpująca):

  • Przedmiot musi być nieużywany, niemodyfikowany, nie może mieć śladów uszkodzenia lub używania innych niż określono w ofercie sprzedaży lub w momencie jego dostarczenia do kupującego
  • Wszystkie części i akcesoria muszą być w stanie nienaruszonym
  • Należy zwrócić przedmiot w oryginalnym opakowaniu: pudełku, torbie, skrzynce lub innym opakowaniu zabezpieczającym przedmiot
  • W paczce muszą znajdować się wszystkie przedmioty, które zostały dostarczone w pierwotnej przesyłce, takie jak kable, piloty, instrukcje, ładowarki, karty gwarancyjne i zniżkowe, bezpłatne upominki lub dodatki
  • Przedmioty muszą mieć oryginalne metki, etykiety i wszelkie materiały dodatkowe, które zostały wysłane przez sprzedawcę

Części i akcesoria

  • Części nie mogą być poprzednio instalowane

Dzieła sztuki i przedmioty kolekcjonerskie

  • Należy dołączyć wszystkie dostarczone zaświadczenia autentyczności, klasyfikacji lub oceny
  • Przedmiotów nie należy wyjmować z zamkniętych opakowań

Moda

  • Przedmioty nie mogą być prane ani używane
  • Przedmioty muszą mieć oryginalne metki
  • W przypadku bielizny nie można zdejmować oryginalnie dodanych wkładek i innych zabezpieczeń higienicznych
  • Przedmiot nie może być w żaden sposób zmieniony ani przerobiony
  • Przedmiot nie może mieć plam (brudu, śladów makijażu, plam z jedzenia itd.)

Oprogramowanie, filmy, muzyka i gry

  • Pieczęcie i zabezpieczenia fabryczne nie mogą być otwarte/złamane

Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.

Dlaczego serwis eBay wprowadził te zasady?

Chcemy mieć pewność, że eBay jest sprawiedliwym miejscem do sprzedawania i kupowania. Aby zapewnić bezpieczeństwo i uczciwe traktowanie wszystkich na eBay, wymagamy od kupujących przestrzegania określonych standardów. Wobec kupujących, którzy nie przestrzegają zasad podejmujemy odpowiednie działania i chronimy sprzedawców.

Czy ten artykuł był pomocny?