Gdy sprzedajesz na eBay, musisz określić, czy akceptujesz zwroty. Jeśli akceptujesz zwroty, musisz podać ich warunki. Możesz na przykład podać informacje, kto płaci za wysyłkę zwrotną lub że akceptujesz zwroty przez konkretny okres po sprzedaży. Niezależnie od tego, jakie warunki określisz, musisz je jasno opisać w Twoich ofertach sprzedaży.
Automatyczne zwroty
Jeśli chcesz przyjmować zwroty, możesz ustawić reguły automatyzacji zarządzania różnymi elementami procesu zwrotów. Na przykład możesz utworzyć reguły, aby:
- Automatycznie akceptować niektóre zwroty, nadal przetwarzając inne zwroty ręcznie
- Automatycznie zwracać pieniądze kupującym i pozwalać im zatrzymać przedmiot, jeśli koszt wysyłki zwrotnej jest wyższy niż koszt przedmiotu
- Podawać różne adresy zwrotne dla różnych przedmiotów
Automatyczna obsługa niektórych zwrotów nie tylko pozwala oszczędzać czas, ale jest też doskonałą obsługą klienta, ponieważ prośba kupującego o zwrot jest załatwiana od razu.
Zwroty kwalifikujące się do automatycznego akceptowania
Aby kwalifikować się do automatycznego akceptowania, prośba o zwrot musi spełniać następujące kryteria:
- Prośba została wysłana w czasie określonym w warunkach zwrotów w ramach Twojej oferty sprzedaży i w okresie, w którym można dokonać zwrotu
- Zwrot jest krajowy i przedmiot zostanie zwrócony na adres w Polsce
Ten proces ma zastosowanie w przypadku wszystkich powodów zwrotu, z wyjątkiem „Przedmiot dotarł uszkodzony”, „Brakuje części lub elementów” i „Przedmiot wygląda na nieoryginalny”. W przypadku tych powodów możesz zaakceptować zwrot lub zaproponować kupującemu alternatywne rozwiązanie. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie dotyczącej obsługi prośby o zwrot.
Automatyczny proces akceptowania zwrotów
Zwroty kwalifikujące się do automatycznego akceptowania zostaną przetworzone w następujący sposób:
- Kupujący prosi o możliwość zwrotu.
- Odpowiadasz za koszty wysyłki zwrotnej, jeśli powodem zwrotu jest „Przedmiot niezgodny z opisem”.
- Jeśli kupujący się rozmyśli, a Ty nie oferujesz bezpłatnych zwrotów, zwrot będzie nadal automatycznie akceptowany, ale kupujący musi wysłać przedmiot i ponosi koszty wysyłki.
- Po otrzymaniu przedmiotu sprawdź go i wyraź zgodę na zwrot pieniędzy kupującemu. Jeśli informacje o śledzeniu przesyłki wskażą, że zwracany przedmiot został dostarczony do Ciebie lub na Twój adres, ale zwrot pieniędzy jeszcze nie nastąpił, automatycznie zwrócimy pieniądze w Twoim imieniu po 2 dniach roboczych.
- Jeśli oferujesz bezpłatne zwroty, możesz zaoferować częściowy zwrot pieniędzy pomniejszony o 5% do 50%, jeśli przedmiot wróci do Ciebie w innym stanie niż ten, w jakim został przez Ciebie wysłany. Dowiedz się więcej o zasadach częściowych zwrotów pieniędzy.
Konfigurowanie reguł zwrotów
Jak skonfigurować reguły zwrotów:
- Wyświetl Ustawienia zwrotów — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
- W sekcji Wyślij zwrot pieniędzy możesz pozwolić kupującym zatrzymać przedmiot i automatycznie zwrócić pieniądze, jeśli kwota zwrotu jest mniejsza niż określona kwota. Podaj kwotę, którą uważasz za odpowiednią.
- Wybierz przyczyny zwrotów, gdy ta reguła będzie obowiązywać.
- Dzięki opcji Zatwierdź zwrot możesz automatycznie zatwierdzać zwroty, jeśli łączny koszt zwrotu pieniędzy wynosi mniej niż określona kwota. Podaj kwotę, którą uważasz za odpowiednią.
- Wybierz przyczyny zwrotów, gdy ta reguła będzie obowiązywać.
Zmiany w regułach zwrotów będą automatycznie dotyczyć wszystkich przyszłych próśb o zwrot, ale nie dotyczą już przetwarzanych zwrotów.
Tworzenie zaawansowanych reguł zwrotów
Możesz także utworzyć własne zaawansowane reguły zwrotów ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Jak to zrobić:
- Z menu Wybierz regułę wybierz Automatycznie wyślij zwrot pieniędzy lub Automatycznie zatwierdź zwrot pieniędzy.
- Podaj wszystkie łączne kwoty zwrotu pieniędzy i przyczyny zwrotów.
- Utwórz listę przedmiotów, których dotyczy reguła.
- Wybierz odpowiednie kategorie sprzedaży.
- Nazwij regułę, a następnie wybierz Zapisz i włącz.
Wskazówka
Nawet jeśli określisz, że zwroty nie są przyjmowane, kupujący zgodnie z Gwarancją zwrotu pieniędzy eBay może zwrócić przedmiot , jeśli jest niezgodny z opisem podanym w ofercie sprzedaży.
Autoryzacja zwrotu towaru
Jeśli korzystasz z autoryzacji zwrotu towarów, masz 3 dni robocze, aby udostępnić kupującym etykietę, zanim wyślą przedmiot. Po upływie 3 dni roboczych zwrot zostanie automatycznie zaakceptowany.
Jeśli chcesz, aby kupujący zwrócił przedmiot do innego miejsca niż to, z którego został wysłany, możesz określić lokalizację, gdy ustawiasz reguły w Ustawieniach zwrotów ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
Zalecamy zwrócenie pieniędzy kupującemu, gdy tylko otrzymasz zwrot. Jeśli informacje o śledzeniu przesyłki potwierdzą dostawę do Ciebie lub na Twój adres, minęły 2 dni robocze, a zwrot pieniędzy nie został jeszcze przyznany kupującemu, eBay może automatycznie wysłać zwrot pieniędzy w Twoim imieniu. Przy określaniu, czy zautomatyzujemy zwrot pieniędzy, uwzględnimy także dane dotyczące ryzyka oraz wyników kupującego i sprzedawcy.
Inne warunki, gdy automatyczne akceptowanie nie jest włączone, to:
- Sprzedawca jest na urlopie
- Click & Collect
- Przedmioty ponadwymiarowe
- Korzystanie z usług transportowych
- Oferty wielu przedmiotów