Przeczytaj najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące obsługi wysyłki zwrotnej sprzedanych przedmiotów. Więcej informacji znajdziesz także w naszym artykule poniżej.
Nie akceptuję zwrotów. Dlaczego muszę płacić za etykietę wysyłki zwrotnej?
Jeśli kupujący zwraca przedmiot, ponieważ jest uszkodzony, ma wady lub jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży, Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay pozwala mu na bezpłatny zwrot. Oznacza to, że musisz zaakceptować zwrot i pokryć koszt wysyłki zwrotnej, nawet jeśli zazwyczaj nie oferujesz zwrotów.
Po otrzymaniu przedmiotu masz 2 dni robocze na sprawdzenie przedmiotu i wysłanie zwrotu pieniędzy. Możesz też poprosić nas o pomoc.
Co się stanie, jeśli przedmiot zostanie uszkodzony podczas zwrotu?
Gdy kupujący zwraca przedmiot, musi upewnić się, że jest on odpowiednio i bezpiecznie zapakowany na czas dostawy. Możesz kwalifikować się, aby potrącać część kwoty zwrotu pieniędzy kupującego, jeśli przedmiot zostanie uszkodzony podczas zwrotu.
Co się stanie, jeśli przedmiot zostanie zgubiony podczas zwrotu?
Osoba, która płaci za wysyłkę zwrotną, ponosi zazwyczaj odpowiedzialność za dostawę przedmiotu do adresata. Jeśli zapłaciłeś(łaś) za wysyłkę zwrotną, musisz skontaktować się z przewoźnikiem, aby spróbować znaleźć przedmiot. Jeśli płacił kupujący, on musi skontaktować się z przewoźnikiem.
Co się stanie, jeśli kupujący odmówi zapłaty za wysyłkę zwrotną?
To, kto ponosi koszty wysyłki zwrotnej, zależy od przyczyny zwrotu. Jeśli kupujący zwraca przedmiot, ponieważ jest uszkodzony, ma wady lub jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży, odpowiadasz za koszty wysyłki zwrotnej, nawet jeśli w Twoich warunkach zwrotów jest informacja, że nie oferujesz bezpłatnych zwrotów.
Jeśli kupujący odsyła przedmiot z innego powodu, na przykład jeśli zamówił niewłaściwy przedmiot lub zmienił zdanie, musi zapłacić za wysyłkę zwrotną, chyba że Twoje warunki zwrotów uwzględniają bezpłatne zwroty.
Jeśli kupujący odpowiada za koszty wysyłki zwrotnej, lecz nie chce zapłacić, poproś nas o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Jeśli kupujący zwraca przedmiot, ponieważ jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży, dotarł uszkodzony lub ma wady, odpowiadasz za koszty wysyłki zwrotnej, nawet jeśli nie oferujesz zwrotów.
Jeśli kupujący zmienił zdanie lub zamówił niewłaściwy przedmiot, Twoje warunki zwrotów określają, kto płaci za wysyłkę zwrotną. Jeśli w swoich warunkach zwrotów oferujesz bezpłatne zwroty, musisz zapłacić. W przeciwnym razie możesz poprosić kupującego o pokrycie kosztu.
Wskazówka
Zalecamy skorzystanie z usługi śledzenia przesyłki zwrotnej. Dzięki informacjom o śledzeniu przesyłki wiesz, że przedmiot jest w drodze, a my możemy zobaczyć postępy przesyłki zwrotnej, jeśli zostaniemy poproszeni o pomoc.
Opcje wysyłki zwrotnej
Gdy płacisz za wysyłkę zwrotną, możesz wybrać kilka opcji w formularzu prośby o zwrot. Aby wyświetlić formularz prośby o zwrot, przejdź do Panelu zwrotów ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu. Jeśli zaakceptowałeś(łaś) zwrot kupującego lub zaoferowałeś(łaś) wymianę przedmiotu, możesz wybrać jedną z następujących opcji, aby kupujący mógł zwrócić przedmiot.
Prześlij własną etykietę
Jeśli płacisz za wysyłkę zwrotną, podstawowa opcja to dostarczenie własnej etykiety zwrotnej od wybranego przewoźnika.
Jeśli użyjesz tej opcji, dodaj etykietę i informacje o śledzeniu przesyłki do prośby kupującego o zwrot. Jeśli łączna wartość przedmiotów wynosi 550 EUR lub więcej, wymagane jest potwierdzenie odbioru podpisem.
Jak przesłać własną etykietę
Etykiety wysyłkowe dla zwrotów z zagranicy
Bariery językowe mogą utrudniać zakup etykiety zwrotnej dla wysyłki zagranicznej. Jeśli nie masz pewności, skontaktuj się z kupującym, aby poprosić o zakup etykiety dla wysyłki zagranicznej w Twoim imieniu.
Jeśli kupujący się zgodzi, wyślij środki na pokrycie kosztu. Upewnij się, że kupujący korzysta z usługi śledzenia przesyłki oraz opcji potwierdzenia odbioru podpisem, jeśli łączna wartość przedmiotu wynosi 550 EUR lub więcej.
Jeśli wysyłasz środki na pokrycie kosztu wysyłki, kupujący będzie musiał wypełnić formularze celne.
Aby uniknąć opóźnień w zwrocie, podaj kupującemu wymagane informacje celne. Dokładnie sprawdź, czy Twoje informacje są poprawne, ponieważ fałszowanie formularza celnego jest niezgodnie z prawem i zasadami eBay.
Jako odbiorca paczki odpowiadasz za uiszczenie wszelkich ceł, opłat za pośrednictwo i usługi celne.
Poproś kupującego o użycie etykiety, którą wysłałeś(łaś) razem z przedmiotem
Jeśli etykieta wysyłki zwrotnej była dołączona do wysłanego przedmiotu, poinformuj kupującego, że powinien jej użyć, zwracając przedmiot.
Jak powiadomić kupującego o etykiecie z poziomu sekcji Wyświetl szczegóły zwrotu:
- Wybierz przewoźnika i podaj numer przesyłki.
- Dodaj wiadomość dla kupującego.
- Zaznacz pole obok Dostarczyłem(łam) etykietę zwrotną w paczce z oryginalnym przedmiotem.
Zaoferuj wysłanie środków na opłacenie kosztu wysyłki zwrotnej
Skorzystaj z kalkulatora kosztów wysyłki przewoźnika, aby sprawdzić, ile będzie kosztować wysyłka zwrotna. Jeśli nie możesz określić kosztu, skontaktuj się z kupującym i poproś o podanie kalkulacji kosztów.
Upewnij się, że kwota obejmuje usługę śledzenia przesyłki i opcję potwierdzenia odbioru podpisem, jeśli łączna wartość przedmiotu wynosi 550 EUR lub więcej.
Jak zwrócić środki kupującemu:
- Skontaktuj się z kupującym za pośrednictwem Wiadomości ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i zapytaj, w jakiej formie chce otrzymać środki na zakup etykiety zwrotnej.
- Wyślij środki za pomocą formy płatności preferowanej przez kupującego.
- Poproś kupującego o potwierdzenie, że otrzymał środki, oraz dodaj do prośby o zwrot informacje o śledzeniu przesyłki, aby sprawdzić, czy przedmiot jest w drodze.
Zorganizuj zwrot w inny sposób
Jeśli chcesz, możesz zaoferować kupującemu inną formę zwrotu przedmiotu. Możesz na przykład odebrać przedmiot osobiście lub umożliwić zwrot przedmiotu w najbliższym sklepie. Aby zapewnić alternatywną formę zwrotu przedmiotu, wybierz opcję Potwierdź, że umożliwiasz zwrot w sekcji Wyświetl szczegóły zwrotu.
Zwrot przedmiotu z innymi uzgodnieniami dotyczącymi wysyłki
Czasami zwrot przedmiotu może wymagać zastosowania dodatkowych, alternatywnych opcji wysyłki, np.:
- Wysyłka zwrotna z ubezpieczeniem: jeśli Ty lub kupujący chcecie, żeby wysyłka zwrotna była ubezpieczona, wykup wysyłkę zwrotną z ubezpieczeniem
- Zwrot wielu paczek: jeśli kupujący uzna, że potrzebuje kilku etykiet wysyłki zwrotnej, aby odesłać więcej paczek, poproś go, żeby się z Tobą skontaktował, aby ustalić alternatywne opcje wysyłki
- Przedmiot nie spełnia wytycznych przewoźnika: jeśli paczka nie spełnia wymagań przewoźnika, musisz skorzystać z innych opcji wysyłki
- Przedmiot został pierwotnie dostarczony za pośrednictwem usługi transportowej lub odebrany osobiście: jeśli odpowiadasz za koszt wysyłki zwrotnej, a musisz ustalić alternatywną opcję wysyłki, skontaktuj się z kupującym, aby uzgodnić warunki i koszty przed wysłaniem przedmiotu. Upewnij się, że kupujący poda specyfikację przesyłki i informacje o śledzeniu przesyłki. Jeśli wartość przedmiotów wynosi 550 EUR lub więcej, wymagane jest potwierdzenie odbioru podpisem.
Jeśli kupujący chce zwrócić przedmiot za pośrednictwem alternatywnych opcji wysyłki, a Ty odpowiadasz za koszt wysyłki zwrotnej, kupujący musi uzgodnić z Tobą warunki wysyłki, zanim zwróci przedmiot.
Jeśli kupujący użyje alternatywnej opcji wysyłki, koszt wysyłki zwrotnej nie zostanie wliczony do kwoty zwracanej w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay, nawet jeśli zgodzisz się pokryć opłaty za wysyłkę zwrotną.