Artykuł na 4 min

Najlepsze sposoby unikania i rozwiązywania problemów z kupującymi

Podejmując kilka prostych, praktycznych działań, możesz ograniczyć ryzyko wystąpienia problemów z zakupami.

Jeśli kupujący ma problem z zamówieniem, istnieje ryzyko, że będzie niezadowolony, a Ty będziesz mieć dodatkową pracę. Poniżej przedstawiamy wskazówki przydatne podczas tworzenia i publikowania ofert sprzedaży.

Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą, aby poinformować Cię o problemie, rozwiązując go, warto pamiętać o kilku kwestiach.

Wystawianie oferty sprzedaży

  • Ważne jest, aby kupujący miał odpowiednie oczekiwania. Upewnij się zatem, że nazwa i opis przedmiotu są precyzyjne. Dodaj zdjęcia, które wyeksponują wszelkie zadrapania lub wady
  • Podaj jak najwięcej parametrów przedmiotu, aby kupujący wiedział, co kupuje
  • Wyraźnie określ w ofercie sprzedaży zasady dotyczące zwrotów. Jeśli chcesz przyjmować zwroty, możesz automatycznie je akceptować, wysyłać zwroty pieniędzy, a nawet umożliwić wysyłkę zwrotną. Dzięki temu cały proces będzie o wiele łatwiejszy dla kupującego i mniej wymagający dla Ciebie
  • Podczas podawania czasu wysyłki upewnij się, że jesteś w stanie dotrzymać terminu. Brak wysyłki w terminie może spowodować opóźnienie w otrzymaniu przedmiotu
  • Aby szybko otrzymywać płatności i unikać anulowania zamówień, ponieważ kupujący nie zapłacił, skonfiguruj ustawienia płatności, aby wymagać płatności natychmiastowej w ofertach Kup teraz i aukcjach z licytacją
  • Wybierz metodę wysyłki z ubezpieczeniem i śledzeniem wysyłki

Po zakończeniu oferty sprzedaży

  • Skorzystaj z usługi wysyłkowej, która zapewnia śledzenie przesyłki, i jak najszybciej podaj szczegóły. Dzięki temu kupujący będzie wiedzieć, gdzie jest przedmiot, co pomoże nam chronić Cię w przypadku, gdy zgłosi, że przedmiot nie został dostarczony
  • Upewnij się, że przedmiot jest bezpiecznie i dokładnie zapakowany, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia w drodze. Nadawany przedmiot może być w doskonałym stanie, lecz jeśli zostanie uszkodzony, kupujący ma prawo odesłać go z powrotem
  • Przedstaw kupującemu wszelkie stosowne dowody autentyczności przedmiotu, ale pamiętaj, aby przechowywać ich kopie, jeśli będziemy potrzebować od Ciebie dowodu, że przedmiot jest oryginalny.
  • Jeśli Twoje zasady dotyczące zwrotów uwzględniają akceptowanie zwrotów i pokrycie kosztów wysyłki zwrotnej, rozważ dołączenie etykiety zwrotnej w paczce, na wypadek problemu. Będzie to ułatwienie zarówno dla Ciebie, jak i kupującego, jeśli będzie musiał odesłać przedmiot

Współpraca z kupującym

Pamiętaj, aby współpracować z kupującym i pomóc mu rozwiązać wszelkie problemy związane z zamówieniem. Oto niektóre kroki, jakie możesz podjąć:

  • Jeśli kupujący powiadomi Cię, że ma problem z zakupem, odpowiedz jak najszybciej. Pamiętaj, że masz 3 dni robocze, aby rozwiązać problem, zanim poprosisz nas o pomoc
  • Kontaktując się z kupującym, zachowuj się uprzejmie i profesjonalnie, nawet jeśli kupujący jest zdenerwowany. To pomoże zapewnić lepszą obsługę klienta i ułatwi porozumienie w kwestii problemu
  • Jeśli kupujący chce zwrócić przedmiot, może zaakceptować wymianę (czyli wysyłasz jeszcze raz ten sam przedmiot) lub zamianę (czyli wysyłasz inny, podobny przedmiot)
  • Kupujący mogą również zaakceptować częściowy zwrot pieniędzy, czyli zatrzymują przedmiot i otrzymują zwrot części pieniędzy

Dowiedz się, jak pomagać kupującym, jeśli nie otrzymają przedmiotu, lub jak obsługiwać zwroty.

Tworząc ofertę sprzedaży, pamiętaj, aby podać szczegółowy opis przedmiotu i wyraźnie określić warunki zwrotów. Pomoże Ci to uniknąć problemów. Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, chętnie pomożemy.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy