Czekasz na płatność od kupującego po rozwiązaniu prośby dotyczącej przedmiotu, który nie został otrzymany? Sprawdź naszą stronę o oczekujących płatnościach
Jesteś kupującym, a kupiony przedmiot do Ciebie nie dotarł? Przeczytaj nasz artykuł o tym, co zrobić, jeśli przedmiot do Ciebie nie dotarł
Jeśli kupujący nie otrzymał przedmiotu, a szacowana data dostawy minęła, kupujący powiadomi Cię o problemie, otwierając prośbę dotyczącą nieotrzymania przedmiotu.
Jeśli kupujący otworzy prośbę, wyślemy wiadomość ze wszystkimi szczegółami na Twój zarejestrowany adres e-mail. Będzie ona również dostępna na stronie Wiadomości — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
Po otwarciu prośby masz 3 dni robocze na rozwiązanie problemu. Po tym czasie Ty lub kupujący możecie poprosić nas o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Wskazówka
Gdy kupujący otworzy prośbę, środki ze sprzedaży przedmiotu mogą zostać wstrzymane. Po rozwiązaniu problemu środki zostaną zwolnione i otrzymasz je w ramach następnej zaplanowanej wypłaty.
Co zrobić, gdy kupujący otworzy prośbę dotyczącą nieotrzymanego przedmiotu
W wiadomości e-mail z powiadomieniem, że kupujący ma problem, wybierz Zobacz szczegóły prośby. Znajdziesz tam informacje, czy kupujący prosi o zwrot pieniędzy, czy woli otrzymać przedmiot. Zobaczysz również opcje odpowiedzi:
Dodaj informacje o śledzeniu przesyłki ― możesz podać informacje o śledzeniu przesyłki zawierające datę wysłania przedmiotu, datę jego dostarczenia oraz adres dostawy. Jeśli łączny koszt zamówienia (przedmioty, koszty wysyłki i podatek) wynosi 550 EUR lub więcej, należy dołączyć również potwierdzenie odbioru podpisem. Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących potwierdzenia odbioru podpisem.
Zwróć pieniądze kupującemu ― kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy, w tym koszty pierwszej wysyłki. Wybierz tę opcję, jeśli nie masz numeru przesyłki potwierdzającego, że przedmiot został dostarczony, lub informacji o śledzeniu przesyłki, z których wynika, że paczka jest w drodze bez przemieszczania przez co najmniej 7 dni.
Wyślij wiadomość do kupującego – jeśli chcesz porozmawiać z kupującym, aby spróbować rozwiązać problem, możesz wysłać mu wiadomość. Jeśli w ciągu 3 dni roboczych nie uda Ci się uzgodnić z kupującym rozwiązania problemu, możesz poprosić nas o pomoc.
Wysłanie nowego przedmiotu ― jeśli kupujący woli otrzymać przedmiot zamiast zwrotu pieniędzy, użyj opcji Wyślij wiadomość, aby zaoferować wymianę. Po wysłaniu innego egzemplarza tego samego przedmiotu poinformuj kupującego, że przedmiot jest w drodze, i dodaj informacje o śledzeniu przesyłki.
Wskazówka
Zgłoś brakujące paczki do przewoźnika ― może być w stanie pomóc.
Skorzystaj z pomocy eBay
Jeśli nie uda Ci się rozwiązać problemu wspólnie z kupującym w ciągu 3 dni roboczych, możesz poprosić nas o pomoc. Jeśli poprosisz nas o pomoc, nie możesz już wysłać zwrotu pieniędzy.