Artykuł na 3 min

Udzielanie pomocy kupującemu, który nie otrzymał przedmiotu

Jeśli kupujący nie otrzyma przedmiotu, ma prawo do zwrotu pieniędzy, chyba że podasz informacje o śledzeniu przesyłki, z których wynika, że przedmiot został dostarczony.

Jeśli kupujący nie otrzymał przedmiotu, a szacowana data dostawy minęła, kupujący powiadomi Cię o problemie, otwierając prośbę dotyczącą nieotrzymania przedmiotu.

Jeśli kupujący otworzy prośbę, wyślemy wiadomość ze wszystkimi szczegółami na Twój zarejestrowany adres e-mail. Będzie ona również dostępna na stronie Wiadomości — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.

Po otwarciu prośby masz 3 dni robocze na rozwiązanie problemu. Po tym czasie Ty lub kupujący możecie poprosić nas o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Wskazówka
Gdy kupujący otworzy prośbę, środki ze sprzedaży przedmiotu mogą zostać wstrzymane. Po rozwiązaniu problemu środki zostaną zwolnione i otrzymasz je w ramach następnej zaplanowanej wypłaty.

Co zrobić, gdy kupujący otworzy prośbę dotyczącą nieotrzymanego przedmiotu

W wiadomości e-mail z powiadomieniem, że kupujący ma problem, wybierz Zobacz szczegóły prośby. Znajdziesz tam informacje, czy kupujący prosi o zwrot pieniędzy, czy woli otrzymać przedmiot. Zobaczysz również opcje odpowiedzi:

Dodaj informacje o śledzeniu przesyłki ― możesz podać informacje o śledzeniu przesyłki zawierające datę wysłania przedmiotu, datę jego dostarczenia oraz adres dostawy. Jeśli łączny koszt zamówienia (przedmioty, koszty wysyłki i podatek) wynosi 550 EUR lub więcej, należy dołączyć również potwierdzenie odbioru podpisem. Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących potwierdzenia odbioru podpisem.

Dodawanie informacji o śledzeniu przesyłki

  1. Wybierz Dodaj informacje o śledzeniu przesyłki, a następnie wybierz Kontynuuj.
  2. Podaj numer przesyłki. Jeśli go nie masz, podaj datę wysłania przedmiotu.
  3. Z listy rozwijanej wybierz przewoźnika, z którego usług korzystasz.
  4. Możesz dodać wiadomość dla kupującego.
  5. Wybierz Dodaj informacje o śledzeniu przesyłki.

 

Zwróć pieniądze kupującemu ― kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy, w tym koszty pierwszej wysyłki. Wybierz tę opcję, jeśli nie masz numeru przesyłki potwierdzającego, że przedmiot został dostarczony, lub informacji o śledzeniu przesyłki, z których wynika, że paczka jest w drodze bez przemieszczania przez co najmniej 7 dni.

Jak zwrócić pieniądze kupującemu

  1. Wybierz Zwróć pieniądze kupującemu, a następnie Kontynuuj.
  2. Zobaczysz kwotę zwrotu i będziesz mieć możliwość dodania wiadomości do kupującego.
  3. Wybierz Zwróć pieniądze kupującemu.

Kupujący otrzyma zwrot pieniędzy za pomocą oryginalnej formy płatności, a Tobie może przysługiwać zwrot opłat. W większości przypadków przetworzenie zwrotu zajmuje od 3 do 5 dni roboczych. W zależności od formy płatności użytej przez kupującego przetworzenie zwrotu może jednak potrwać do 30 dni.

Dowiedz się, jak działają zwroty pieniędzy.

 

Wyślij wiadomość do kupującego – jeśli chcesz porozmawiać z kupującym, aby spróbować rozwiązać problem, możesz wysłać mu wiadomość. Jeśli w ciągu 3 dni roboczych nie uda Ci się uzgodnić z kupującym rozwiązania problemu, możesz poprosić nas o pomoc.

Aby rozwiązać problem, możesz skontaktować się bezpośrednio z kupującym

  1. Wybierz Wyślij wiadomość do kupującego.
  2. Na następnej stronie wpisz wiadomość i wybierz Wyślij.

Warto poprosić kupującego o zweryfikowanie podanego przez niego adresu dostawy i o sprawdzenie u sąsiadów, czy przedmiot nie został tam dostarczony pod jego nieobecność.

 

Wysłanie nowego przedmiotu ― jeśli kupujący woli otrzymać przedmiot zamiast zwrotu pieniędzy, użyj opcji Wyślij wiadomość, aby zaoferować wymianę. Po wysłaniu innego egzemplarza tego samego przedmiotu poinformuj kupującego, że przedmiot jest w drodze, i dodaj informacje o śledzeniu przesyłki.

Wskazówka
Zgłoś brakujące paczki do przewoźnika ― może być w stanie pomóc.

Skorzystaj z pomocy eBay

Jeśli nie uda Ci się rozwiązać problemu wspólnie z kupującym w ciągu 3 dni roboczych, możesz poprosić nas o pomoc. Jeśli poprosisz nas o pomoc, nie możesz już wysłać zwrotu pieniędzy.

Najłatwiejszym sposobem rozwiązania prośby dotyczącej nieotrzymania przedmiotu jest podanie informacji o śledzeniu przesyłki wskazujących adres i datę dostawy przedmiotu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy