Artykuł na 2 min

Zwracanie pieniędzy kupującym

Jest kilka sposobów wysyłania zwrotu pieniędzy w zależności od sytuacji. Zwroty pieniędzy może wysyłać sprzedawca lub eBay.

Jako sprzedawca możesz wysyłać zwroty pieniędzy w Panelu Sprzedawcy lub na stronie Mój eBay. Możesz też zwrócić pieniądze przez prośbę o anulowanie lub zwrot albo przez zgłoszenie, że przedmiot nie dotarł.

eBay może zwrócić pieniądze kupującemu w wyniku sprawy w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub sporu dla płatności. Gdy my zwracamy pieniądze kupującemu, możemy pobrać pełną kwotę tego zwrotu od Ciebie.

Na czym polega zwrot pieniędzy

Gdy zaoferujesz kupującemu zwrot pieniędzy, wypłacimy go z łącznej kwoty Twoich dostępnych lub przetwarzanych środków. Jeśli nie masz wystarczających środków na pokrycie kosztu zwrotu pieniędzy, pobierzemy tę kwotę z Twojego zarejestrowanego konta bankowego lub karty kredytowej.

  • Jeśli np. wyślesz kupującemu zwrot pieniędzy w wysokości 100 EUR, a Twoje środki dostępne i przetwarzanie wynoszą tyko 80 EUR, do pokrycia pozostałej kwoty 20 EUR wykorzystamy Twoje konto bankowe do wypłat lub zarejestrowaną kartę kredytową

Gdy wyślemy kupującemu zwrot pieniędzy w Twoim imieniu w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub sporu dla płatności, kwotę tego zwrotu pobierzemy z łącznej kwoty Twoich dostępnych i przetwarzanych środków.

Jeśli Twoje dostępne i przetwarzane środki okażą się niewystarczające do pokrycia należnych kwot, pobierzemy pozostałą należną kwotę w ciągu 14 dni za pomocą Twojej zarejestrowanej formy płatności. Możemy zsumować należne kwoty w ramach jednego obciążenia. Wszystkie szczegółowe informacje na temat tych opłat będą widoczne w Twoim zestawieniu finansowym.

Wskazówka
Możesz wybrać preferowaną zarejestrowaną formę płatności, aby pokryć kwoty zwrotu, jeśli masz niewystarczające środki. Upewnij się, że dane Twojej formy płatności są aktualne, aby uniknąć ewentualnego niepowodzenia płatności.

Wysyłanie zwrotu pieniędzy

Możesz wysyłać pełne lub częściowe zwroty pieniędzy za przedmioty w Panelu Sprzedawcy lub na stronie Mój eBay w ciągu 90 dni od pierwotnej transakcji. Jak to zrobić:

  1. Znajdź zamówienie w Panelu Sprzedawcy - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie lub na stronie Mój eBay > Zamówienia - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Z menu rozwijanego wybierz Wyślij zwrot pieniędzy.
  3. Wybierz przyczynę zwrotu pieniędzy.
  4. Określ kwotę zwrotu pieniędzy dla przedmiotu lub zamówienia.
  5. Podaj kwotę zwrotu pieniędzy i wybierz Wyślij zwrot pieniędzy.

Otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem zainicjowania zwrotu pieniędzy oraz kolejną wiadomość po realizacji zwrotu. Kwota zwrotu pieniędzy będzie widoczna w szczegółach zamówienia. Możesz zwrócić do 100% wartości transakcji.

Jeśli wyślesz częściowy zwrot pieniędzy dla zamówienia, kwota zostanie podzielona proporcjonalnie na poszczególne przedmioty w zamówieniu.

Opcja Wyślij zwrot pieniędzy nie będzie dostępna w przypadku otwartej prośby o anulowanie, prośby o zwrot przedmiotu, sprawy w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay, zgłoszenia nieotrzymania przedmiotu lub otwartego poza eBay sporu dotyczącego zamówienia. Zamiast tego wszelkie zwroty pieniędzy muszą zostać dokonane w ramach otwartej prośby lub sprawy widocznych na stronie Mój eBay > Zamówienia - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie lub w zakładkach Zwroty, Anulowania lub Prośby i spory w Panelu Sprzedawcy ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.

Jeśli wystąpią problemy ze zwrotem pieniędzy, poprosimy Cię o skorzystanie z przycisku Ponów zwrot pieniędzy. Jeśli nadal nie możesz wysłać zwrotu pieniędzy, zmień sposób jego finansowania lub spróbuj wysłać zwrot z innego urządzenia. Odradzamy wysyłanie zwrotu pieniędzy poza serwisem eBay, ponieważ taka transakcja nie kwalifikuje się do ochrony sprzedawców.

Jeśli nadal masz problemy ze zwrotem pieniędzy, spróbuj wykonać następujące czynności:

  • Sprawdź, czy masz wystarczające środki. Jeśli nie masz wystarczających środków, możesz zmienić zarejestrowaną formę płatności, a następnie spróbować ponownie dokonać zwrotu pieniędzy
  • Sprawdź, czy wszystkie szczegóły formy płatności, takie jak numer karty, data ważności i kod CVV, zostały wpisane poprawnie. Upewnij się, że imię i nazwisko oraz adres rozliczeniowy są dokładnie takie same, jak na wyciągu z karty. Przeczytaj nasz artykuł o tym, jak zaktualizować formę płatności
  • Aktywuj zarejestrowaną formę płatności. Jeśli używasz nowej karty po raz pierwszy, może być konieczne skontaktowanie się z wystawcą karty, aby ją aktywować
  • Zaktualizuj swoją przeglądarkę. Starsze przeglądarki mogą nie być wystarczająco bezpieczne, aby przetworzyć zwrot pieniędzy

Zmiana sposobu finansowania zwrotów pieniędzy

  1. Przejdź do Zamówień w Panelu Sprzedawcy ― otworzy się w nowym oknie lub nowej karcie lub na stronie Mój eBay ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i znajdź zamówienie.
  2. Wybierz Wyślij zwrot pieniędzy lub wyświetl prośbę Anulowanie, Zwrot lub Nie otrzymano przedmiotu.
  3. Wybierz Zmień obok formy płatności, którą chcesz zaktualizować.
  4. Wybierz preferowaną formę płatności lub dodaj nową i wybierz Zapisz.

Zapisana forma płatności będzie używana do przyszłych obciążeń. Jeśli preferowana forma płatności nie zadziała, pobierzemy kwotę za pomocą innej zarejestrowanej przez Ciebie formy płatności.

Możesz wysłać pełny lub częściowy zwrot pieniędzy za przedmioty w Panelu Sprzedawcy lub na stronie Mój eBay w ciągu 90 dni od pierwotnej transakcji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy