Korzystając z szablonów, sprzedawcy mogą tworzyć i przesyłać pliki, aby dodawać, poprawiać, wystawiać ponownie oraz kończyć oferty sprzedaży.
Przejdź do zakładki Raporty w Panelu Sprzedawcy — otworzy się ona w nowym oknie lub w nowej karcieFunkcje zakładki Raporty w Panelu Sprzedawcy
Zakładka Raporty w Panelu Sprzedawcy umożliwia między innymi:
- Zbiorcze tworzenie ofert sprzedaży
- Przesyłanie, pobieranie i planowanie raportów
- Realizację zamówień
- Oznaczanie przedmiotów jako wysłane
- Znajdowanie przedmiotów opłaconych lub wysłanych
- Zarządzanie opiniami
- Zbiorcze wyszukiwanie i poprawianie błędów w ofertach sprzedaży
Aby rozpocząć korzystanie z zakładki Raporty, potrzebne jest konto eBay z dostępem do Panelu Sprzedawcy. Sprzedawcy-firmy automatycznie otrzymują dostęp do Panelu Sprzedawcy. Prywatni sprzedawcy muszą dokonać co najmniej jednej sprzedaży, aby uzyskać dostęp.
Wskazówka
Szczegółowe poradniki dotyczące korzystania z Raportów w Panelu Sprzedawcy znajdziesz w sekcji Zasoby ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
Wprowadzenie
Niezależnie od tego, czy wystawiasz oferty sprzedaży po raz pierwszy, czy edytujesz istniejące oferty, zacznij od utworzenia szablonów w sekcji Przesłania. Jak to zrobić:
Tworzenie nowych ofert sprzedaży w zakładce Raporty wymaga hostowania obrazów. Jeśli używasz szablonu Utwórz wersje robocze, musisz zostawić pole URL obrazu puste. Dodasz obrazy później, podczas przekształcania wersji roboczych w oferty sprzedaży.
Wskazówka
Szablony i raporty utworzone w poprzednio używanym narzędziu Wymiana plików nie zostaną przeniesione do nowego narzędzia Raporty. Aby wygenerować nowe szablony i raporty w Panelu Sprzedawcy, postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami.
Przesyłanie szablonów
Po dodaniu informacji do szablonu proces przesyłania wygląda tak samo jak w przypadku zbiorczego wystawiania nowych ofert sprzedaży i edycji aktualnych ofert. Jak to zrobić:
- Wróć do sekcji Przesłania w zakładce Raporty ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
- Wybierz Pobierz szablon.
- Wybierz typ pliku .xlsx, jeśli zamierzasz użyć programu Excel, w przeciwnym razie wybierz typ pliku .csv.
- Wybierz typ szablonu, który chcesz przesłać.
- Wybierz Prześlij.
Po wybraniu Prześlij rozpocznie się przetwarzanie pliku i zostaną uruchomione wszystkie określone działania. Zajmuje to zwykle mniej niż 15 minut, ale w przypadku bardzo dużych plików może potrwać dłużej. Po zakończeniu przesyłania system wyświetli komunikat Przesyłanie zakończone i wygeneruje raport wszystkich przeprowadzonych działań, który można pobrać.
Pobieranie i planowanie raportów
W sekcji Pobierz możesz generować, pobierać i monitorować raporty z zamówień i ofert sprzedaży. Raporty przydają się między innymi w prowadzeniu ewidencji, do audytów i realizacji zamówień. Można na przykład utworzyć zaplanowany raport realizacji zamówień, aby automatycznie zaktualizować szczegóły wysyłki z wybraną częstotliwością, dzięki czemu nie trzeba robić tego ręcznie.
Kliknij ikonę +, aby dowiedzieć się, jak utworzyć i pobrać nowy raport.
Możesz także ustawić cykliczne automatyczne raporty z zamówień w sekcji Zaplanuj i zarządzać nimi. Naciśnij ikonę +, aby zobaczyć, jak to zrobić