Artykuł na 2 min

Informacje dla sprzedawców o szacowanych datach dostawy

Dla kupujących wiedza o tym, kiedy mogą spodziewać się dostawy danego przedmiotu, jest ważnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu. Z tego względu w ofertach sprzedaży na eBay zawsze wyświetlamy szacowaną datę dostawy.

Szacowana data dostawy pokazywana kupującym w Twoich ofertach sprzedaży jest oparta na różnych czynnikach. Obejmują one czas potrzebny na zapakowanie i wysłanie przedmiotów (Twój czas na wysłanie przesyłki) oraz dostawę lub usługi kurierskie, które oferujesz. Szacowana data uwzględnia również Twój dotychczasowy poziom obsługi wysyłek (w aspektach dostawy, które możesz kontrolować) oraz inne kryteria, takie jak poziom obsługi przewoźnika, lokalizacja Twojego przedmiotu i adres dostawy Twojego kupującego.

Określanie szacowanej daty dostawy odbywa się dynamicznie i pozwala na bardziej dokładne oszacowanie daty dostawy dla kupujących. Aby pomóc nam zarządzać oczekiwaniami kupujących, upewnij się, że czas na wysłanie przesyłki i usługa przewoźnika w Twoich ofertach są poprawne. Jeśli musisz wprowadzić zmiany w ofertach sprzedaży, zajrzyj na stronę dotyczącą poprawiania ofert sprzedaży, aby uzyskać więcej informacji na ten temat. 

Do szacowanych terminów dostawy może zostać dodany czas na uwzględnienie wszelkich opóźnień w sieci dostaw z powodu nieoczekiwanych zakłóceń lub zwiększonej ilości dostaw (np. trudne warunki pogodowe, klęski żywiołowe, nieplanowane wydarzenia, szczyt sezonu itp.)

Wskazówka
Tworząc ofertę sprzedaży, podaj lokalizację przedmiotu, tak aby koszty wysyłki i czas dostawy zostały dokładnie obliczone.

Czas na wysłanie przesyłki

Czas na wysłanie przesyłki określamy jako czas potrzebny na przekazanie przedmiotu dostawcy usług wysyłki po dokonaniu płatności przez kupującego.

Kupujący chcą, aby ich zakupy dotarły szybko, dlatego zalecamy ustalenie czasu na wysłanie przesyłki nie dłuższego niż 2 dni. Krótsze czasy na wysłanie przesyłki są zawsze lepsze, jeśli można ich rzetelnie dotrzymać.

Godzina, do której należy dokonać zakupu, dla wysyłki w tym samym dniu roboczym

Możesz zaktualizować swoje dni robocze w Ustawieniach wysyłki, aby określić, kiedy pracujesz. Domyślne dni robocze to dni od poniedziałku do piątku, ale w razie potrzeby możesz je zmienić, na dowolny dzień tygodnia, w tym weekendy.

Jeśli oferujesz wysyłkę w tym samym dniu, wybierz ostateczną godzinę, do której należy dokonać zakupu, abyś mógł(mogła) przekazać przedmiot firmie kurierskiej w tym samym dniu. Ostateczna godzina na dokonanie zakupu to moment w każdym dniu roboczym, do którego należy dokonać zakupu, aby można było zastosować wysyłkę w tym samym dniu.

Zalecamy ustawienie ostatecznej godziny na dokonanie zakupu z wysyłką w tym samym dniu nie wcześniej niż na 14:00, aby dać kupującym wystarczająco dużo czasu na zakup.

Należy pamiętać, że przy obliczaniu szacunkowych dat dostaw pokazywanych kupującemu używamy tylko wybranych przez Ciebie dni roboczych.

Jeśli Twój czas na wysłanie przesyłki to jeden dzień, pamiętaj że nie jest on liczony w systemie 24-godzinnym. Limit czasu upływa z końcem kolejnego dnia roboczego. Na przykład, jeśli kupujący płaci za przedmiot w poniedziałek, musi on zostać zeskanowany do wtorku, do godziny 23:59.

Jeśli przedmiot zostanie kupiony w piątek, sobotę lub niedzielę, musisz dodać numer przesyłki do poniedziałku, do godziny 23:59.

Użyj poniższego przycisku, aby ustawić dni robocze i ostateczną godzinę na dokonanie zakupu dla wysyłki w tym samym dniu. 

Zarządzaj ustawieniami wysyłki — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie

Wskazówka
Upewnij się, że wysyłasz swoje przedmioty na czas. W przeciwnym razie Twój wskaźnik spóźnionych dostaw może ulec pogorszeniu. Więcej informacji o sposobie oceny Twojego poziomu obsługi znajdziesz w naszym artykule dla sprzedawców o statusach i standardach obsługi.

Dostawa następnego dnia na eBay

Aby przyciągnąć uwagę kupujących, którzy potrzebują szybkiej dostawy przedmiotów, rozważ dodanie do swojej oferty usług ekspresowej dostawy, takich jak dostawa w nocy lub następnego dnia.

Aby oferować dostawę następnego dnia, przejdź do sekcji szczegółów wysyłki podczas tworzenia oferty sprzedaży i wybierz preferowanego przewoźnika w menu rozwijanym Usługi w ofercie sprzedaży.

Szacowana data dostawy podana w Twoich ofertach sprzedaży zależy od czasu na wysłanie przesyłki oraz dostawy lub usług kurierskich, które oferujesz.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy