Przejdź do głównej treści
Stan przedmiotu „Nowy”

Wskazówki dotyczące opisywania przedmiotu jako „nowego”
Ogólnie rzecz biorąc, przedmiot można wystawić jako „nowy”, jeśli nie jest używany i jest w pełni sprawny, nie jest uszkodzony i nie nosi śladów użytkowania, ani nie był magazynowany dłużej niż przez określony maksymalny czas przechowywania. Okres magazynowania nie może mieć negatywnego wpływu na stan przedmiotu. Pamiętaj też, że przedmiot nie powinien być przestarzały, z powodu dostępności wielu nowszych wersji i modeli produktów z danej kategorii (na przykład z kategorii sprzętu audio-wideo, kamer i aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych, komputerów, a także gier wideo i komputerowych).

Jako sprzedający zawsze opisuj swój przedmiot tak dokładnie, jak jest to możliwe, co ułatwi kupującemu jego ocenę i podjęcie decyzji o zakupie.

Aby ulepszyć opis przedmiotu:
  • Wyjaśnij, czy przedmiot zostanie wysłany w oryginalnym, fabrycznym opakowaniu i czy to opakowanie było kiedykolwiek otwierane.

  • Wymień wszystkie instrukcje, akcesoria i dokumenty, które zostaną wysłane razem z przedmiotem.

  • Zaznacz, czy przedmiot nadal jest na gwarancji i czy można przekazać ją kupującemu.

  • Poinformuj kupującego, czy przedmiot był wykorzystywany jako element wystawy lub ekspozycji lub używany podczas prezentacji produktu.

  • Podaj datę przydatności produktu, jeśli jest ona określona (np. w przypadku żywności lub produktów kosmetycznych).

  • Wyjaśnij, czy do przedmiotu jest nadal dołączona oryginalna metka ze sklepu (np. w przypadku odzieży i akcesoriów).

  • Wymień wszystkie certyfikaty, atesty i dokumenty, które zostaną dostarczone razem z przedmiotem (np. w przypadku zegarków lub biżuterii).

Jako kupujący uważnie czytaj opis przedmiotu, aby poznać wszystkie interesujące Cię szczegóły. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się ze sprzedającym i poproś o dodatkowe informacje.