Niezależnie od tego, czy chcesz zarobić trochę dodatkowej gotówki, pozbyć się niechcianych przedmiotów z domu, czy nawet rozpocząć działalność gospodarczą, rozpoczęcie sprzedaży na eBay jest łatwe.
Sprzedaż
- Najtrafniejsze artykuły o: sprzedaż
- Rozpoczęcie sprzedaży na eBayArtykuł na 2 min
- Opłaty dla prywatnych sprzedawcówArtykuł na 20 min
Wystawianie ofert na eBay jest łatwe, bezpieczne i bezpłatne. Otrzymujesz miesięczny limit bezpłatnych ofert sprzedaży. Płacisz opłaty transakcyjne tylko w przypadku sprzedaży przedmiotu (prowizje od sprzedaży, regulacyjną opłatę operacyjną i opłatę za transakcję zagraniczną, jeśli ma zastosowanie) oraz opłatę za opcje dodatkowe, z których zdecydujesz się skorzystać.
- Tworzenie oferty sprzedażyArtykuł na 3 min
Utworzenie oferty sprzedaży to pierwszy krok, aby zaprezentować swój przedmiot kupującym. W zależności od Twoich potrzeb mamy szereg narzędzi i opcji, które pomogą zakończyć Twoją ofertę sprzedażą.
Wprowadzenie
- Rozpoczęcie sprzedaży na eBayArtykuł na 2 min
Niezależnie od tego, czy chcesz zarobić trochę dodatkowej gotówki, pozbyć się niechcianych przedmiotów z domu, czy nawet rozpocząć działalność gospodarczą, rozpoczęcie sprzedaży na eBay jest łatwe.
- Zacznij otrzymywać płatności na eBayArtykuł na 2 min
Otrzymywanie płatności za przedmioty sprzedane na eBay jest łatwe. Kupujący mogą wybierać spośród wielu form płatności, eBay zarządza całym procesem płatności, a Ty otrzymujesz środki bezpośrednio na swoje konto bankowe. Przegląd opcji płatności, które są zazwyczaj dodawane automatycznie, możesz znaleźć na naszej stronie pomocy Akceptowane formy płatności.
- Rejestracja sprzedawcyArtykuł na 4 min
Gdy zarejestrujesz się jako sprzedawca eBay, potwierdzimy Twoją tożsamość, dane konta bankowego do wypłat oraz informacje o firmie w stosownych przypadkach.
- Sprzedaż za granicęArtykuł na 3 min
Udostępnienie ofert na rynku międzynarodowym jest łatwe i może pomóc Ci w rozwoju firmy.
Wystawianie oferty przedmiotu
- Tworzenie oferty sprzedażyArtykuł na 3 min
Utworzenie oferty sprzedaży to pierwszy krok, aby zaprezentować swój przedmiot kupującym. W zależności od Twoich potrzeb mamy szereg narzędzi i opcji, które pomogą zakończyć Twoją ofertę sprzedażą.
- Limity sprzedażyArtykuł na 3 min
Limity sprzedaży pomagają stopniowo rozwijać działalność przy zapewnieniu najwyższych standardów obsługi kupujących. Gdy poczujesz się pewniej, zaspokajając zapotrzebowanie kupujących, zwiększymy limit.
- Anulowanie ofert złożonych w licytacji i zarządzanie licytantamiArtykuł na 2 min
Jako sprzedawca możesz w niektórych przypadkach anulować oferty złożone w aukcji z licytacją. Anulowanej oferty nie można jednak przywrócić.
- Zakończenie oferty sprzedażyArtykuł na 2 min
Możesz w każdej chwili zakończyć ofertę sprzedaży z ceną Kup teraz na eBay, ale aukcje z licytacją można zakończyć wcześniej tylko w niektórych sytuacjach.
- Blokowanie kupującego na eBayArtykuł na 2 min
Sprzedawcy na eBay mają kontrolę nad tym, kto może licytować i kupować ich przedmioty. Możesz zablokować poszczególnych kupujących lub ustawić wymagania wobec kupujących na podstawie określonych kryteriów.
- Zobacz więcej artykułów (7)
Opłaty i faktury
- Opłaty dla prywatnych sprzedawcówArtykuł na 20 min
Wystawianie ofert na eBay jest łatwe, bezpieczne i bezpłatne. Otrzymujesz miesięczny limit bezpłatnych ofert sprzedaży. Płacisz opłaty transakcyjne tylko w przypadku sprzedaży przedmiotu (prowizje od sprzedaży, regulacyjną opłatę operacyjną i opłatę za transakcję zagraniczną, jeśli ma zastosowanie) oraz opłatę za opcje dodatkowe, z których zdecydujesz się skorzystać.
- Opłaty dla sprzedawców-firmArtykuł na 16 min
Gdy prowadzisz sprzedaż jako firma na eBay, Twoje przedmioty są widoczne dla milionów potencjalnych kupujących na całym świecie. Oferujemy konkurencyjne ceny i dostęp do profesjonalnych narzędzi, które pozwolą Ci rozwinąć działalność i czerpać satysfakcję ze sprzedaży na eBay.
- Opłaty za sprzedaż pojazdów na eBayArtykuł na 4 min
Opłaty za wystawienie oferty i sprzedaż pojazdu na eBay różnią się od opłat w innych kategoriach, ale ich ogólna struktura jest taka sama. Gdy utworzysz ofertę sprzedaży, naliczymy opłatę za wystawienie, a gdy Twój pojazd zostanie sprzedany, pobierzemy prowizję od sprzedaży. Ponadto zapłacisz opłaty za wykorzystane opcje dodatkowe oferty i dodatkowe usługi.
- Uzgadnianie danych dla transakcji sprzedaży na eBayArtykuł na 4 min
Do zarządzania działalnością niezbędny jest dostęp do wszystkich informacji o sprzedaży i transakcjach. Oferujemy szczegółowe i kompleksowe zestawienie wszystkich działań związanych ze sprzedawaniem, aby pomóc Ci upewnić się, że Twoje wewnętrzne dane są prawidłowe i aktualne.
- Podatki i opłaty importoweArtykuł na 2 min
Gdy sprzedajesz na eBay, musisz przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów podatkowych. Jeśli wysyłasz przesyłkę za granicę, poinformuj kupujących o wszelkich potencjalnych opłatach importowych, które będą musieli zapłacić, gdy otrzymają przedmiot. Opłaty importowe są zazwyczaj wymagane, gdy przesyłka dotrze do kraju docelowego. W niektórych krajach, zgodnie z lokalnymi przepisami, pobierzemy podatek importowy od kupujących. W takich przypadkach wyświetlimy kupującemu kwotę podatku podczas realizacji transakcji.
Finalizowanie transakcji
- Otrzymywanie płatności za sprzedane przedmiotyArtykuł na 3 min
Otrzymywanie płatności za przedmioty sprzedane na eBay jest łatwe. Kupujący mogą wybierać spośród wielu form płatności, a Ty otrzymasz wypłaty bezpośrednio na konto bankowe. Wszystkie wypłaty możesz śledzić w zakładce Płatności na stronie Mój eBay.
- Rozwiązywanie z kupującymi problemów związanych z zaległymi płatnościami za przedmiotyArtykuł na 2 min
Po dokonaniu sprzedaży na eBay transakcja z kupującym zwykle przebiega bezproblemowo, ale czasami może się zdarzyć, że kupujący nie zapłaci za przedmiot.
- Wysyłanie faktur kupującymArtykuł na 4 min
Jeśli kupujący nie zrealizował transakcji bezpośrednio na eBay, może być konieczne wysłanie mu faktury.
- Informacje dla sprzedawców o anulowaniu zamówieniaArtykuł na 2 min
Gdy kupujący dokona zakupu, sprzedawca musi sfinalizować sprzedaż. Rozumiemy jednak, że mogą wystąpić okoliczności, w których konieczne będzie anulowanie zamówienia.
- Dodawanie i zmiana formy płatności dla opłat i kosztów sprzedażyArtykuł na 3 min
Opłaty i inne koszty sprzedaży są automatycznie pobierane z Twoich wpływów ze sprzedaży. Musisz jednak skonfigurować prawidłową formę płatności dla kosztów sprzedaży, jeśli Twoje wpływy ze sprzedaży będą niewystarczające. Prawidłową formą płatności jest karta debetowa lub kredytowa albo powiązane konto bankowe do wypłat.
- Zobacz więcej artykułów (4)
Wysyłka
- Konfiguracja opcji wysyłkiArtykuł na 3 min
Istnieje wiele sposobów na wysłanie przedmiotów do kupujących, od wysyłki pocztą po zorganizowanie odbioru osobistego. Jeśli zaoferujesz więcej niż jedną opcję wysyłki, możesz przyciągnąć różnych kupujących.
- Oferowanie wysyłki łącznejArtykuł na 1 min
Kiedy kupujący kupuje od Ciebie kilka przedmiotów, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze, wysyłając wszystkie jego przedmioty w jednej paczce.
- Śledzenie sprzedanych przedmiotówArtykuł na 1 min
Gdy wyślesz przedmiot, dodaj informacje o śledzeniu przesyłki. Umożliwi to zarówno Tobie, jak i kupującemu, ustalenie, na jakim etapu dostawy znajduje się przedmiot.
- Informacje dla sprzedawców o szacowanych datach dostawyArtykuł na 2 min
Dla kupujących wiedza o tym, kiedy mogą spodziewać się dostawy danego przedmiotu, jest ważnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu. Z tego względu w ofertach sprzedaży na eBay zawsze wyświetlamy szacowaną datę dostawy.
- Informacje dla sprzedawców o wysyłce za granicęArtykuł na 3 min
Sprzedawanie za granicę to świetny sposób na rozwój firmy, a jej rozpoczęcie jest bardzo proste. Wystarczy dodać wysyłkę za granicę, a Twoje oferty staną się dostępne dla milionów kupujących na eBay na całym świecie.
Zwroty przedmiotów i pieniędzy
- Informacje dla sprzedawców, jak obsługiwać prośby o zwrotArtykuł na 6 min
Jeśli kupujący zmieni zdanie na temat zakupu, możesz zdecydować, czy zaakceptować zwrot. Jeśli jednak przedmiot dotrze uszkodzony, jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży lub kupujący otrzyma niewłaściwy przedmiot, musisz zaakceptować zwrot.
- Udzielanie pomocy kupującemu, który nie otrzymał przedmiotuArtykuł na 3 min
Jeśli kupujący nie otrzyma przedmiotu, ma prawo do zwrotu pieniędzy, chyba że podasz informacje o śledzeniu przesyłki, z których wynika, że przedmiot został dostarczony.
- Informacje dla sprzedawców o wysyłce zwrotnejArtykuł na 4 min
To, kto płaci za wysyłkę zwrotną, zależy od przyczyny zwrotu i Twoich warunków zwrotów.
- Informacje dla sprzedawców, jak poprosić eBay o pomocArtykuł na 2 min
Jeśli kupujący powiadomi Cię o problemie z zakupem i nie możesz go rozwiązać w ciągu 3 dni roboczych, możesz poprosić nas o pomoc.
- Informacje dla sprzedawców, jak odwołać się od naszej decyzji w sprawie zwrotu lub nieotrzymania przedmiotuJeśli zostaliśmy poproszeni o pomoc w rozwiązaniu problem między Tobą a kupującym, lecz nie zgadzasz się z naszą decyzją, możesz się od niej odwołać i dostarczyć nam nowe informacje w ciągu 30 dni od zamknięcia sprawy.Artykuł na 2 min
- Zobacz więcej artykułów (5)
Poziom obsługi
- Statusy i standardy obsługi dla sprzedawcówArtykuł na 5 min
Dbanie o to, aby sprzedawcy zapewniali kupującym doskonałą obsługę, jest jednym z naszych priorytetów. Nasze statusy i standardy obsługi dla sprzedawców pomogą Ci śledzić wyniki i ułatwią kupującym podejmowanie decyzji zakupowych.
- Odwołanie w sprawie problemu z transakcjąJeśli problem z transakcją na Twoim koncie kwalifikuje się do usunięcia, usuniemy go automatycznie w ciągu 72 godzin. Jeśli problem z transakcją nie zostanie usunięty automatycznie, możesz odwołać się w zależności od okoliczności.Artykuł na 2 min
- Wyświetlanie opinii kupujących i odpowiadanie na nieArtykuł na 3 min
Możesz odpowiedzieć na opinię wystawioną przez kupującego lub dodać komentarz do swojej opinii wystawionej innej osobie. Nie możesz natomiast zmienić opinii wystawionej kupującemu, ale możesz poprosić kupującego o ponowne przeanalizowanie opinii, którą wystawił Tobie.
- Odpowiadanie na opinie otrzymane za sprzedane przedmiotyArtykuł na 3 minuty
Rozumiemy, że pozytywne opinie są dla Ciebie ważne, chociaż nie wpływają na Twój poziom obsługi. Jeśli uważasz, że opinia kupującego nie jest rzetelna lub sprawiedliwa, możesz spróbować rozwiązać ten problem, odpowiadając na opinię lub prosząc o jej zmianę.
- Wystawianie opinii kupującymArtykuł na 2 min
Wystawienie opinii kupującemu to dobra okazja, aby podziękować mu za zakup. Zalecamy wystawianie opinii kupującym, gdy tylko zapłacą. W zamian za to chętniej wystawią opinię Tobie.
- Zobacz więcej artykułów (3)
Feedback
- Zasady dotyczące opiniiNasza społeczność oczekuje, że opinie będą przejrzyste i uczciwe. Pozwalamy kupującym na dzielenie się swoimi doświadczeniami ze społecznością, ale usuwamy szkodliwe lub nieistotne komentarze i zdjęcia.Artykuł na 4 min
- Programy ochrony sprzedawcówArtykuł na 9 min
Jeśli będziesz zapewniać obsługę klienta na odpowiednim poziomie i postępować zgodnie z warunkami podanymi w ofertach sprzedaży, tworząc komfortowe warunki robienia zakupów, obejmiemy Cię ochroną przed niewłaściwym zachowaniem ze strony kupujących i zdarzeniami, na które nie masz wpływu.
- Odpowiadanie na opinie otrzymane za sprzedane przedmiotyArtykuł na 3 minuty
Rozumiemy, że pozytywne opinie są dla Ciebie ważne, chociaż nie wpływają na Twój poziom obsługi. Jeśli uważasz, że opinia kupującego nie jest rzetelna lub sprawiedliwa, możesz spróbować rozwiązać ten problem, odpowiadając na opinię lub prosząc o jej zmianę.
- Wystawianie opinii kupującymArtykuł na 2 min
Wystawienie opinii kupującemu to dobra okazja, aby podziękować mu za zakup. Zalecamy wystawianie opinii kupującym, gdy tylko zapłacą. W zamian za to chętniej wystawią opinię Tobie.
- Zasady dotyczące manipulowania opiniamiArtykuł na 1 min
Manipulowanie opiniami, czyli podejmowanie prób sztucznego podniesienia własnego wyniku opinii lub obniżenia wyniku opinii innego użytkownika, jest zabronione.
Narzędzia dla sprzedawców
- Panel SprzedawcyArtykuł na 3 min
Panel Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz zarządzać swoją działalnością na eBay. Jest to bezpłatna funkcja, która skupia w jednym miejscu wszystkie narzędzia do sprzedawania. Dostarcza także przydatnych danych i zaleceń pomocnych w zwiększeniu sprzedaży na eBay.
- Raporty w Panelu SprzedawcyArtykuł na 4 min
Zakładka Raporty w Panelu Sprzedawcy ułatwia sprzedawcom dokonującym wielu transakcji zbiorcze zarządzanie działalnością na eBay.
Twój Sklep eBay
- Otwarcie Sklepu eBayArtykuł na 2 min
Dzięki Sklepowi eBay zyskasz nie tylko zniżki opłat i wyższy miesięczny limit bezpłatnych ofert sprzedaży, ale także dostęp do dodatkowych narzędzi, które ułatwią Ci zarządzanie działalnością i jej promowanie.
- Zarządzanie Sklepem eBayArtykuł na 3 min
Po otwarciu Sklepu eBay możesz go personalizować, aby kupujący mogli się dowiedzieć więcej o Twojej firmie i sprzedawanych przez Ciebie produktach.
- Zamknięcie Sklepu eBayArtykuł na 1 min
Jeśli nie chcesz już prowadzić Sklepu eBay, możemy go zamknąć.