Chcesz dowiedzieć się więcej o anulowaniu zamówienia?
Kiedy sprzedawca może anulować zamówienie?
Sprzedawca może anulować zamówienie, jeżeli:
- Kupujący prosi o anulowanie zamówienia, a sprzedawca jeszcze nie wysłał przedmiotu
- Kupujący nie zapłacił w wyznaczonym czasie
- Kupujący podał niewłaściwy adres wysyłki, dokonując zakupu
- Przedmiotu nie ma w magazynie (zostaje to uznane jako problem po stronie sprzedawcy)
Sprzedawcy nie będą mogli anulować zamówienia, jeśli kupujący zgłosił, że przedmiot nie dotarł, lub otworzył prośbę o zwrot.
Jeśli kupujący kupuje więcej niż jeden przedmiot, zostanie anulowane całe zamówienie. Sprzedawcy nie mogą anulować pojedynczych przedmiotów po zakupie kilku przedmiotów w ramach tego samego zamówienia.
Działania i terminy związane z anulowaniem zamówienia
Działanie | Termin |
Kupujący poprosił o anulowanie: | |
Kupujący prosi o anulowanie zamówienia Dowiedz się więcej o tym, jak kupujący mogą poprosić o anulowanie zamówienia. |
Najpóźniej:
|
Sprzedawca odpowiada na prośbę kupującego | Najpóźniej:
Jeśli kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, automatycznie zaakceptujemy anulowanie. |
Anulowanie przez sprzedawcę: | |
Sprzedawca anuluje zamówienie Dowiedz się więcej o tym, jak sprzedawcy mogą anulować zamówienie. |
Najpóźniej:
Dowiedz się więcej o rozwiązywaniu problemów z zaległymi płatnościami za przedmioty w porozumieniu z klientami. |
Jeśli anulowanie zostało rozpoczęte, ale nie zostało rozstrzygnięte w ciągu 30 dni, automatycznie zamkniemy prośbę.
Zwroty pieniędzy
Jeśli kupujący zapłacił za transakcję na eBay, a sprzedawca anulował zamówienie, kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy na konto, z którego została opłacona ta transakcja.
Jeśli płatność została uregulowana poza procesem realizacji transakcji na eBay (na przykład kupujący zapłacił za pomocą czeku) i sprzedawca anuluje zamówienie, będzie on odpowiedzialny za zwrócenie kupującemu pełnej wartości zamówienia.
Nadużywanie możliwości anulowania zamówienia
Sprzedawcy nie mogą nadużywać możliwości anulowania zamówienia. Sprzedawca nie powinien anulować zamówienia i wybierać nieprawidłowej przyczyny anulowania, w tym zgłaszać niezgodnie z prawdą, że kupujący nie zapłacił. Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Pozostałe warunki i powiązane zasady
- Po anulowaniu zamówienia nie można cofnąć procesu
- Sprzedawca może mieć prawo do zwrotu opłat za anulowane zamówienia
- Kupowanie lub licytowanie na aukcji z licytacją na eBay jest jednoznaczne ze zobowiązaniem się do dokończenia zakupu. Kupujący powinni zapłacić za przedmioty w ciągu 4 dni kalendarzowych, w przeciwnym razie sprzedawca może anulować zamówienie. Jeśli kupujący mają nadmierną liczbę zamówień anulowanych z powodu zaległych płatności za przedmioty, mogą ponieść konsekwencje opisane w Zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty i Zasadach dotyczących kupujących nadużywających możliwości anulowania zamówienia
- Kupujący może nadal wystawić opinię o anulowanej transakcji, chyba że zamówienie zostało anulowane, ponieważ kupujący nie zapłacił za przedmiot. Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty
- Anulowanie zamówienia ze względu na brak przedmiotu w magazynie spowoduje problem z transakcją, ponieważ sprzedawcy są zobowiązani do wysłania sprzedanych przedmiotów. Dowiedz się więcej o czynnikach, które mają wpływ na status sprzedawcy
- Jeśli kupujący zapłacił, a sprzedawca odrzucił lub nie odpowiada na prośbę kupującego o anulowanie, kupujący musi poczekać, aż przedmiot zostanie dostarczony, i otworzyć prośbę o zwrot
- Jeśli jesteś sprzedawcą-firmą, kupujący w UE i Wielkiej Brytanii mają prawo do wycofania się z zakupu. Dowiedz się więcej o Dyrektywie UE dotyczącej praw konsumentów - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i Zasadach dotyczących ochrony konsumentów w Wielkiej Brytanii - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie