Chcesz dowiedzieć się więcej o anulowaniu zamówienia?
Anulowanie zamówienia
Zakupy na eBay może anulować sprzedawca lub eBay. Kupujący może poprosić o anulowanie zamówienia, ale to sprzedawca decyduje, czy zaakceptować, czy odrzucić taką prośbę. Jeśli w ramach tego samego zamówienia zakupiono kilka przedmiotów, wszystkie przedmioty z zamówienia zostaną anulowane.
Zamówienia nie można anulować, jeśli:
- Sprzedawca wysłał przedmiot lub przedmiot został odebrany osobiście
- Kupujący zgłosił, że jego przedmiot nie dotarł
- Kupujący otworzył prośbę o zwrot
- Od złożenia zamówienia minęło ponad 30 dni
Sprzedawca może anulować zamówienie, jeśli:
- Kupujący nie zapłacił w wyznaczonym czasie
- Kupujący podał niewłaściwy adres wysyłkowy podczas realizacji transakcji
- Przedmiotu nie ma w magazynie (odnotujemy to jako problem z transakcją)
Kupujący może poprosić o anulowanie zamówienia, jeśli:
- Zmienił zdanie na temat zakupu
- Popełnił błąd podczas realizacji transakcji
- Nie może odebrać przedmiotu
Gdy kupujący prześle prośbę o anulowanie zamówienia, sprzedawca może ją zaakceptować lub odrzucić.
eBay może anulować zamówienie, jeśli:
- Kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowiedział na prośbę kupującego o anulowanie zamówienia w wyznaczonym czasie
Działania i terminy związane z anulowaniem zamówienia
Działanie |
Termin |
|
Anulowanie przez sprzedawcę: |
||
Sprzedawca anuluje zamówienie
|
Najpóźniej:
Jeśli kupujący nie zapłaci, sprzedawca może anulować zamówienie po upływie 4 dni kalendarzowych
|
|
Kupujący poprosił o anulowanie: |
||
Kupujący prosi o anulowanie zamówienia
|
Najpóźniej:
|
|
Sprzedawca odpowiada na prośbę kupującego |
Najpóźniej:
Jeśli kupujący zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, zamkniemy prośbę, a zamówienie nie zostanie anulowane
Jeśli kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, anulujemy zamówienie automatycznie |
Zwroty pieniędzy
Jeśli kupujący zrealizował płatność na eBay, a sprzedawca anulował zamówienie, kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy za pomocą tej samej formy płatności, jakiej użył do zapłaty.
Jeśli płatność nie została zrealizowana na eBay (na przykład płatność przy odbiorze), a sprzedawca anuluje zamówienie, będzie on odpowiedzialny za wysłanie kupującemu pełnego zwrotu pieniędzy.
Nadużywanie możliwości anulowania zamówienia
Sprzedawca nie może nadużywać możliwości anulowania zamówień. Sprzedawca nie powinien anulować zamówienia, podając nieprawidłową przyczynę jego anulowania, w tym zgłaszać niezgodnie z prawdą, że kupujący nie dokonał płatności. Więcej informacji znajdziesz w naszych Zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Pozostałe warunki i powiązane zasady
- Kupowanie lub licytowanie na eBay jest jednoznaczne ze zobowiązaniem, że zakup zostanie dokończony. Kupujący powinien zapłacić za przedmioty w ciągu 4 dni kalendarzowych, w przeciwnym razie sprzedawca może anulować zamówienie. Jeśli kupujący ma nadmierną liczbę zamówień anulowanych z powodu zaległych płatności za przedmioty lub zbyt często prosi o anulowanie swoich zamówień, możemy podjąć działania opisane w Zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty i Zasadach dotyczących niestosownego zachowania kupujących
- Gdy kupujący złoży prośbę o anulowanie transakcji na eBay, usuniemy wszelkie negatywne lub neutralne opinie pozostawione dla tej transakcji niezależnie od tego, czy sprzedawca zaakceptuje, czy odrzuci prośbę o anulowanie. Więcej informacji znajdziesz w naszych Zasadach dotyczących opinii
- Kupujący może wystawić opinię o anulowanej transakcji, chyba że sprzedawca anulował zamówienie, ponieważ kupujący nie zapłacił. Więcej informacji znajdziesz w naszych Zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty
- Jeśli zamówienie zostanie anulowane ze względu na brak zapasów, odnotujemy problem z transakcją, ponieważ każdy sprzedawca jest zobowiązany do wysłania sprzedanych przedmiotów. Dowiedz się, co wpływa na status sprzedawcy
- Proces anulowania zamówienia nie może zostać cofnięty
- Sprzedawcy może przysługiwać prawo do zwrotu opłat za anulowane zamówienia
- Jeśli jesteś sprzedawcą-firmą, kupujący w UE i Wielkiej Brytanii mają prawo do wycofania się z zakupu. Dowiedz się więcej o Dyrektywie UE dotyczącej praw konsumentów - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i Zasadach dotyczących ochrony konsumentów w Wielkiej Brytanii - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie