Artykuł na 5 min

Zasady dotyczące anulowania zamówienia

Rozumiemy, że czasami może się zdarzyć, że trzeba anulować zamówienie. Kupujący mogą poprosić o anulowanie, ale zazwyczaj tylko sprzedawcy mogą anulować zamówienie. Zachęcamy sprzedawców, aby akceptowali prośby kupujących o anulowanie, jeśli przedmiot nie został jeszcze wysłany.

 

Kiedy sprzedawca może anulować zamówienie?

Sprzedawca może anulować zamówienie, jeżeli:

  • Kupujący prosi o anulowanie zamówienia, a sprzedawca jeszcze nie wysłał przedmiotu
  • Kupujący nie zapłacił w wyznaczonym czasie
  • Kupujący podał niewłaściwy adres wysyłki, dokonując zakupu
  • Przedmiotu nie ma w magazynie (zostaje to uznane jako problem po stronie sprzedawcy)

Sprzedawcy nie będą mogli anulować zamówienia, jeśli kupujący zgłosił, że przedmiot nie dotarł, lub otworzył prośbę o zwrot.

Jeśli kupujący kupuje więcej niż jeden przedmiot, zostanie anulowane całe zamówienie. Sprzedawcy nie mogą anulować pojedynczych przedmiotów po zakupie kilku przedmiotów w ramach tego samego zamówienia.

Działania i terminy związane z anulowaniem zamówienia

Działanie Termin
Kupujący poprosił o anulowanie:
Kupujący prosi o anulowanie zamówienia 

Dowiedz się więcej o tym, jak kupujący mogą poprosić o anulowanie zamówienia.
Najpóźniej:
  • 60 minut od potwierdzenia decyzji o zakupie przedmiotu, co może nastąpić w jeden z poniższych sposobów:
    • Wybór opcji „Kup teraz” w ofercie sprzedaży i płatność za przedmiot lub wybór opcji „Potwierdź decyzję zakupu”
    • Wygranie aukcji z licytacją
    • Sprzedawca akceptuje ofertę kupującego
    • Kupujący akceptuje ofertę sprzedawcy
Jeśli termin upłynął, kupujący może skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą i poprosić o anulowanie zamówienia.
Sprzedawca odpowiada na prośbę kupującego Najpóźniej:
  • W ciągu 3 dni kalendarzowych od zgłoszenia prośby
Jeśli kupujący zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, zamkniemy prośbę, a zamówienie nie zostanie anulowane.

Jeśli kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, automatycznie zaakceptujemy anulowanie.
Anulowanie przez sprzedawcę:
Sprzedawca anuluje zamówienie 

Dowiedz się więcej o tym, jak sprzedawcy mogą anulować zamówienie.
Najpóźniej:
  • 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sprzedawcę powiadomienia, że przedmiot został sprzedany
Jeśli kupujący nie zapłaci, sprzedawca może anulować zamówienie po 4 dniach kalendarzowych.

Dowiedz się więcej o rozwiązywaniu problemów z zaległymi płatnościami za przedmioty w porozumieniu z klientami.

Jeśli anulowanie zostało rozpoczęte, ale nie zostało rozstrzygnięte w ciągu 30 dni, automatycznie zamkniemy prośbę.

Zwroty pieniędzy

Jeśli kupujący zapłacił za transakcję na eBay, a sprzedawca anulował zamówienie, kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy na konto, z którego została opłacona ta transakcja.

Jeśli płatność została uregulowana poza procesem realizacji transakcji na eBay (na przykład kupujący zapłacił za pomocą czeku) i sprzedawca anuluje zamówienie, będzie on odpowiedzialny za zwrócenie kupującemu pełnej wartości zamówienia.

Nadużywanie możliwości anulowania zamówienia

Sprzedawcy nie mogą nadużywać możliwości anulowania zamówienia. Sprzedawca nie powinien anulować zamówienia i wybierać nieprawidłowej przyczyny anulowania, w tym zgłaszać niezgodnie z prawdą, że kupujący nie zapłacił. Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.

Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.

Pozostałe warunki i powiązane zasady

Czy ten artykuł był pomocny?