Artykuł na 5 min

Zasady dotyczące anulowania zamówienia

Rozumiemy, że zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba anulować zamówienie. Po złożeniu zamówienia kupujący ma możliwość poproszenia o anulowanie zamówienia do chwili jego wysłania. Jednak tylko sprzedawca lub eBay może je anulować.

Anulowanie zamówienia

Zakupy na eBay może anulować sprzedawca lub eBay. Kupujący może poprosić o anulowanie zamówienia, ale to sprzedawca decyduje, czy zaakceptować, czy odrzucić taką prośbę. Jeśli w ramach tego samego zamówienia zakupiono kilka przedmiotów, wszystkie przedmioty z zamówienia zostaną anulowane.

Zamówienia nie można anulować, jeśli:

  • Sprzedawca wysłał przedmiot lub przedmiot został odebrany osobiście
  • Kupujący zgłosił, że jego przedmiot nie dotarł
  • Kupujący otworzył prośbę o zwrot
  • Od złożenia zamówienia minęło ponad 30 dni

Sprzedawca może anulować zamówienie, jeśli:

  • Kupujący nie zapłacił w wyznaczonym czasie
  • Kupujący podał niewłaściwy adres wysyłkowy podczas realizacji transakcji
  • Przedmiotu nie ma w magazynie (odnotujemy to jako problem z transakcją)

Kupujący może poprosić o anulowanie zamówienia, jeśli:

  • Zmienił zdanie na temat zakupu
  • Popełnił błąd podczas realizacji transakcji
  • Nie może odebrać przedmiotu

Gdy kupujący prześle prośbę o anulowanie zamówienia, sprzedawca może ją zaakceptować lub odrzucić.

eBay może anulować zamówienie, jeśli:

  • Kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowiedział na prośbę kupującego o anulowanie zamówienia w wyznaczonym czasie

Działania i terminy związane z anulowaniem zamówienia

Działanie

Termin

Anulowanie przez sprzedawcę:

Sprzedawca anuluje zamówienie


Dowiedz się, jak sprzedawca może anulować zamówienie.

Najpóźniej:

  • 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sprzedawcę powiadomienia, że przedmiot został sprzedany

Jeśli kupujący nie zapłaci, sprzedawca może anulować zamówienie po upływie 4 dni kalendarzowych


Dowiedz się więcej o rozwiązywaniu z kupującymi problemów związanych z zaległymi płatnościami za przedmioty.

Kupujący poprosił o anulowanie:

 

Kupujący prosi o anulowanie zamówienia


Dowiedz się, jak kupujący może poprosić o anulowanie zamówienia.

Najpóźniej:

  • 30 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia lub do momentu, w którym sprzedawca poinformuje, że zamówienie zostało wysłane lub gdy przedmiot został odebrany osobiście.

Sprzedawca odpowiada na prośbę kupującego

Najpóźniej:

  • W ciągu 3 dni kalendarzowych od przesłania prośby

Jeśli kupujący zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, zamkniemy prośbę, a zamówienie nie zostanie anulowane

 

Jeśli kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, anulujemy zamówienie automatycznie

Zwroty pieniędzy

Jeśli kupujący zrealizował płatność na eBay, a sprzedawca anulował zamówienie, kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy za pomocą tej samej formy płatności, jakiej użył do zapłaty.

Jeśli płatność nie została zrealizowana na eBay (na przykład płatność przy odbiorze), a sprzedawca anuluje zamówienie, będzie on odpowiedzialny za wysłanie kupującemu pełnego zwrotu pieniędzy.

Nadużywanie możliwości anulowania zamówienia

Sprzedawca nie może nadużywać możliwości anulowania zamówień. Sprzedawca nie powinien anulować zamówienia, podając nieprawidłową przyczynę jego anulowania, w tym zgłaszać niezgodnie z prawdą, że kupujący nie dokonał płatności. Więcej informacji znajdziesz w naszych Zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.

Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.

Pozostałe warunki i powiązane zasady

Czy ten artykuł był pomocny?