Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące anulowania zamówienia

 

Rozumiemy, że czasami może się zdarzyć, że trzeba anulować zamówienie. Kupujący mogą poprosić o anulowanie, ale zazwyczaj tylko sprzedawcy mogą anulować zamówienie. Zachęcamy sprzedawców, aby akceptowali prośby kupujących o anulowanie, jeśli przedmiot nie został jeszcze wysłany.

Kiedy sprzedawca może anulować zamówienie?

Sprzedawca może anulować zamówienie, jeżeli:

  • Kupujący prosi o anulowanie zamówienia, a sprzedawca jeszcze nie wysłał przedmiotu.

  • Kupujący nie zapłacił w wyznaczonym czasie.

  • Kupujący podał niewłaściwy adres wysyłki, dokonując zakupu.

  • Przedmiotu nie ma w magazynie (zostaje to uznane jako problem po stronie sprzedawcy).

Sprzedawcy nie będą mogli anulować zamówienia, jeśli kupujący zgłosił, że przedmiot nie dotarł, lub otworzył prośbę o zwrot.

Jeśli kupujący kupuje więcej niż jeden przedmiot, zostanie anulowane całe zamówienie. Sprzedawcy nie mogą anulować pojedynczych przedmiotów po zakupie kilku przedmiotów w ramach tego samego zamówienia.

Działania i terminy związane z anulowaniem zamówienia

Działanie Termin

Kupujący poprosił o anulowanie:

 

Kupujący prosi o anulowanie zamówienia

 

Dowiedz się więcej o tym, jak kupujący mogą poprosić o anulowanie zamówienia.

Najpóźniej:

  • 60 minut od potwierdzenia decyzji o zakupie przedmiotu, co może nastąpić w jeden z poniższych sposobów:

    • Wybór opcji „Kup teraz” w ofercie sprzedaży i płatność za przedmiot lub wybór opcji „Potwierdź decyzję zakupu”

    • Wygranie aukcji z licytacją

    • Sprzedawca akceptuje ofertę kupującego

    • Kupujący akceptuje ofertę sprzedawcy

Jeśli termin upłynął, kupujący może skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą i poprosić o anulowanie zamówienia.

Sprzedawca odpowiada na prośbę kupującego

Najpóźniej:

  • w ciągu 3 dni kalendarzowych od zgłoszenia prośby

Jeśli kupujący zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, zamkniemy prośbę, a zamówienie nie zostanie anulowane.

 

Jeśli kupujący nie zapłacił za zamówienie, a sprzedawca nie odpowie w tym czasie, automatycznie zaakceptujemy anulowanie.

Anulowanie przez sprzedawcę:

Sprzedawca anuluje zamówienie

 

Dowiedz się więcej o tym, jak sprzedawcy mogą anulować zamówienie.

Najpóźniej:

  • 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sprzedawcę powiadomienia, że przedmiot został sprzedany.

Jeśli kupujący nie zapłaci, sprzedawca może anulować zamówienie po 4 dniach kalendarzowych.

 

Dowiedz się więcej o rozwiązywaniu problemów z zaległymi płatnościami za przedmioty w porozumieniu z klientami.

Jeśli anulowanie zostało rozpoczęte, ale nie zostało rozstrzygnięte w ciągu 30 dni, automatycznie zamkniemy prośbę.

Zwroty pieniędzy

Jeśli kupujący zapłacił za transakcję na eBay, a sprzedawca anulował zamówienie, kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy na konto, z którego została opłacona ta transakcja.

Jeśli płatność została uregulowana poza procesem realizacji transakcji na eBay (na przykład kupujący zapłacił za pomocą czeku) i sprzedawca anuluje zamówienie, będzie on odpowiedzialny za zwrócenie kupującemu pełnej wartości zamówienia.

Nadużywanie możliwości anulowania zamówienia

Sprzedawcy nie mogą nadużywać możliwości anulowania zamówienia. Sprzedawca nie powinien anulować zamówienia i wybierać nieprawidłowej przyczyny anulowania, w tym zgłaszać niezgodnie z prawdą, że kupujący nie zapłacił. Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.

Działania niezgodne z zasadami eBay mogą wiązać się z szeregiem konsekwencji, takich jak anulowanie ofert sprzedaży, ukrycie lub obniżenie pozycji wszystkich ofert sprzedaży w wynikach wyszukiwania, blokowanie niektórych lub wszystkich wiadomości/komunikacji z innymi użytkownikami, obniżenie oceny sprzedawcy, ograniczenia możliwości kupowania lub sprzedawania, zawieszenie konta, pobieranie opłat oraz odzyskanie kosztów związanych z monitorowaniem i egzekwowaniem zasad. Opłaty naliczone w odniesieniu do ofert lub kont, wobec których podejmiemy jakiekolwiek działania, nie będą podlegały zwrotowi ani umorzeniu.

Pozostałe warunki i powiązane zasady

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi