Jeśli tak się stanie, możesz anulować zamówienie po 4 dniach kalendarzowych lub później. Oferty sprzedaży jednego przedmiotu z opcją Kup teraz będą automatycznie wznawiane, chyba że zdecydujesz inaczej.
Przypominanie kupującym o płatnościach
Gdy kupujący wygrywa aukcję lub potwierdzi decyzję o zakupie przedmiotu, wysyłamy mu wiadomości e-mail z prośbą o opłacenie zamówienia po 24, 48 i 72 godzinach. Ty też możesz skontaktować się z kupującym, aby przypomieć mu o płatności.
Jeśli kupujący nadal nie zapłacił po 4 dniach kalendarzowych od zakończenia oferty sprzedaży, możesz anulować zamówienie.
W przypadku wysłania faktury łącznej możesz anulować zamówienie po co najmniej czterech dniach od daty wysłania faktury do kupującego.
Po anulowaniu zamówienia oferta sprzedaży Twojego przedmiotu zostanie automatycznie wznowiona, jeśli dotyczyła jednego przedmiotu i zawierała opcję Kup teraz, chyba że zdecydujesz inaczej. Usuniemy także wszystkie opinie wystawione przez kupującego.
Jeśli Twoja oferta sprzedaży miała format aukcji z licytacją, po anulowaniu zamówienia możesz złożyć ofertę drugiej szansy kolejnemu licytantowi z najwyższą ofertą.
Pamiętaj o anulowaniu zaległych płatności za przedmioty w ciągu 30 dni od dnia, w którym kupujący zobowiązał się do zakupu, aby przedmioty mogły zostać ponownie wystawione.
Wskazówka
Nie musisz kontaktować się z kupującym, jeśli nie zapłacił, ponieważ wyślemy mu przypomnienie o płatności. Jeśli nie otrzymasz płatności, możesz anulować zamówienie po 4 dniach kalendarzowych.
Korzystanie z Ustawień dla przedmiotów oczekujących na płatność
Możesz zautomatyzować zarządzanie niezapłaconymi zamówieniami, przechodząc na stronę Ustawienia sprzedaży ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Dla przedmiotów oczekujących na płatność możesz wybrać, w jakim terminie kupujący muszą zapłacić za przedmioty. Zazwyczaj zamówienia, które nie zostały zapłacone, są automatycznie anulowane po co najmniej czterech dniach kalendarzowych.
W przypadku łącznej faktury, termin określany jest na podstawie daty zakupu ostatniego przedmiotu na fakturze.
Możesz także dostosować ustawienia tak, aby od razu ponownie wystawiać oferty sprzedaży jednego przedmiotu, za który nie zapłacono, z opcją Kup teraz. Ponadto wszelkie opinie wystawione przez kupującego, który nie opłacił zamówienia, zostaną usunięte.
Włączanie Ustawień dla przedmiotów oczekujących na płatność ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcieWskazówka
Po włączeniu Ustawień dla przedmiotów oczekujących na płatność na Twoim koncie sprzedawcy możesz zablokować automatyczne anulowanie zamówień w przypadku niektórych kupujących.
Ustawienia dla przedmiotów oczekujących na płatność dostępne są wyłącznie, jeśli korzystasz z realizacji transakcji w serwisie eBay, co oznacza, że kupujący płaci w ramach standardowego procesu realizacji transakcji, a nie za pobraniem lub czekiem.
Jeśli akceptujesz płatność za pobraniem lub czeki za przedmioty w ofertach sprzedaży i chcesz korzystać z Ustawień dla przedmiotów oczekujących na płatność, musisz usunąć te formy płatności.
Mimo że Ustawienia dla przedmiotów oczekujących na płatność są dostępne w przypadku większości ofert sprzedaży na eBay, np. dla przedmiotów wystawionych w serwisie eBay Motors w kategorii Części i akcesoria, nie można z nich korzystać w przypadku ofert sprzedaży pojazdów w serwisie eBay Motors. Jeśli po sprzedaży samochodu płatność nie dotarła do Ciebie, możesz ręcznie anulować zamówienie w Panelu Sprzedawcy ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie lub w sekcji Zamówienia na stronie Mój eBay ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.