Sprzedawcy są odpowiedzialni za zapewnienie kupującym profesjonalnej obsługi i sprawnego przebiegu transakcji, w tym:
Podanie dokładnych i prawdziwych informacji o przedmiocie oraz zasad i warunków sprzedaży;
Zapewnienie wzorowej obsługi klienta od chwili sprzedaży do chwili dostarczenia przedmiotu:
Pobranie uzasadnionych opłat za wysyłkę i obsługę,
Określenie czasu na wysłanie przesyłki,
Szybką i profesjonalną komunikację podczas transakcji oraz
Dostarczenie kupującemu przedmiotu zgodnego z opisem.
Aby spełnić minimalne standardy obsługi, zapoznaj się z poniżej podstawowymi wymaganiami prowadzenia sprzedaży.
Wytyczne
Postępuj zawsze zgodnie z tymi wytycznymi. Nieprzestrzeganie tych wytycznych może skutkować różnymi konsekwencjami. Możemy zawiesić Twoje konto albo ograniczyć lub zablokować Ci możliwość kupowania, sprzedawania i korzystania z funkcji serwisu. Możemy usunąć wszystkie Twoje oferty sprzedaży, wyświetlać je na niższych pozycjach lub zupełnie ich nie wyświetlać w wynikach wyszukiwania bez zwracania naliczonych opłat. Możesz także utracić specjalny status konta i prawo do zniżek. Możemy obciążyć Cię opłatami oraz zażądać zwrotu kosztów monitorowania przestrzegania zasad i ich egzekwowania.
Kupujący oczekują terminowych dostaw, zwłaszcza gdy płacą dodatkowo za przyspieszoną usługę wysyłkową. Korzystanie z usługi wysyłkowej wolniejszej niż ta, którą wybrał kupujący podczas realizacji transakcji, może skutkować opóźnieniem dostawy i roszczeniami z tytułu nieotrzymania przedmiotu.
Co powinieneś zrobić
Zanim ustawisz w swoich ofertach usługi wysyłkowe, sprawdź ich ceny i szybkość dostawy
Wysyłaj przedmioty, korzystając z usług oferujących lub wykraczających poza opcje wybrane przez kupującego
Co jest zabronione
Korzystanie z usług wysyłki oferujących funkcje nieadekwatne do tego, co wybrał kupujący. Na przykład: wysyłka poprzez „USPS Ground” z dostawą do 7 dni, gdy kupujący wybrał usługę „USPS Priority Mail” oferującą dostawę w ciągu 3 dni.
Podaj w treści oferty informacje o kosztach wysyłki i jej metodzie.
Opłata za obsługę: Rzeczywisty koszt materiałów do opakowania przedmiotu. Opłatę za obsługę, o ile nie jest zbyt wysoka, można doliczyć do rzeczywistego kosztu wysyłki.
Potwierdzenie odbioru i dodatkowe usługi: Jeśli oferujesz te usługi kupującym, możesz ich obciążyć tylko rzeczywistymi kosztami, np.:
potwierdzenia nadania
przesyłki poleconej
potwierdzenia dostawy
potwierdzenia dostawy podpisem
specjalnych opłat wysyłkowych
Podatek: Dozwolone są tylko obowiązujące podatki krajowe i lokalne oraz podatek VAT i jego odpowiedniki.
Bezpłatna wysyłka
Możesz oferować bezpłatną wysyłkę do wybranych lub wszystkich lokalizacji.
Nie możesz wtedy pobierać innych opłat związanych z wysyłką, obsługą lub pakowaniem.
Ważne
Jeśli zaoferujesz bezpłatną wysyłkę, a my potwierdzimy, że kupujący za nią nie zapłacił, automatycznie otrzymasz 5-gwiazdkową ocenę szczegółową za obsługę i wysyłkę.
Kupujący chcą wiedzieć, kiedy mogą otrzymać zakupione przedmioty.
Co powinieneś zrobić
Opisz jasno i precyzyjnie w treści oferty, kiedy przedmiot będzie wysłany
Korzystaj ze śledzenia przesyłek, aby kupujący mogli sprawdzić, kiedy otrzymają przedmiot, lub potwierdzenia dostawy podpisem.
Potwierdzenie dostawy pozwoli nam i/lub PayPal zweryfikować status przesyłki na wypadek, gdyby kupujący zgłosił problemy.
W przypadku wartościowych przedmiotów korzystaj z potwierdzenia dostawy podpisem na wypadek otwarcia sprawy o niedostarczenie przedmiotu.
Co jest zabronione
Jeśli PayPal nałoży tymczasową blokadę na pieniądze za przedmiot, który sprzedasz, nie opóźniaj czasu nadania przesyłki do czasu zwolnienia blokady (po 21 dniach). Może to wpłynąć na Twoje oceny szczegółowe i zadowolenie kupujących, co zwiększy możliwość blokady płatności PayPal w przyszłości.
Oświadczenia o tym, że nie ponosisz odpowiedzialności za dostawę przedmiotu, np.:
„Nie ponoszę odpowiedzialności za przedmiot po wrzuceniu go do skrzynki pocztowej”
„Nie ponoszę odpowiedzialności za przedmioty zagubione podczas wysyłki”
„Bez ubezpieczenia, nie ponoszę odpowiedzialności za przedmioty zagubione podczas wysyłki”
Formaty oferty sprzedaży bez czasu na wysłanie przesyłki
Ogłoszenia
Ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości
Kategorie niewymagające czasu na wysłanie przesyłki
Wszystkie kategorie motoryzacyjne
Nieruchomości
Usługi
Opisz zasady i warunki transakcji w ofercie, aby kupujący wiedzieli, czego mogą oczekiwać.
Co musisz zrobić
Umieść w swojej ofercie następujące informacje:
Akceptowane formy płatności
Warunki zwrotów, jeśli jesteś sprzedawcą z kontem firmowym.
Opłata za zwrot przedmiotu, jeśli ją pobierasz.
Metoda wysyłki, opłaty za wysyłkę i obsługę.
Podatki i inne opłaty wymagane prawem.
Opisz warunki transakcji.
Wypełnij to, do czego zobowiązujesz się w ofercie sprzedaży.
Zapewnij bezpieczną dostawę towaru w terminie (czasie dostawy) podanym w Twojej ofercie sprzedaży.
W razie potrzeby prowadź sprzedaż zgodnie z zasadami dotyczącymi przedsprzedaży.
Musisz mieć na stanie towar, który wystawiasz na sprzedaż, lub musisz mieć aktualną umowę z inną firmą, aby zapewnić dostawę towaru na warunkach podanych w Twojej ofercie sprzedaży.
Podanie informacji o śledzeniu przesyłki sprzedanego towaru jest branżowym standardem, którego oczekują kupujący. Informacje o śledzeniu przesyłki pozwalają kupującym sprawdzić jej status w procesie dostawy i mogą odgrywać kluczową rolę w przypadku zgłoszenia nieotrzymania przedmiotu.
Podaj informacje o śledzeniu przesyłki w zadeklarowanym czasie na jej wysłanie
Po nadaniu przesyłki oznacz przedmiot jako Wysłany na stronie Mój eBay lub w Panelu Sprzedawcy
Co jest zabronione
Podanie w polu śledzenia informacji innych niż prawidłowe dane śledzenia; w tym danych śledzenia niezwiązanych z transakcją
Podanie informacji o śledzeniu przesyłki później niż wskazuje zadeklarowany w ofercie czas na wysłanie przesyłki
Przy zakupie kupujący oczekuje, że przesyłka zostanie wysłana z miejsca podanego w ofercie sprzedaży. Podawanie fałszywych, nieprawidłowych, niejasnych lub mylących informacji o lokalizacji przedmiotu może wprowadzać w błąd co do terminu i kosztów dostawy.
Co powinieneś zrobić
Podaj prawidłowe informacje o lokalizacji towaru. Miejscowość i województwo (stan itp.) lub miejscowość i kraj muszą do siebie pasować. Na przykład:
Warszawa, Polska
Hongkong, Chiny
Sydney, Australia
Co jest zabronione
Podawanie nieprawidłowej lub niedokładnej lokalizacji przedmiotu
Podanie USA jako lokalizacji, podczas gdy towar jest wysyłany z Chin
Podanie fałszywej, nieprawidłowej, niejasnej lub mylącej lokalizacji towaru, np.:
Pekin, Wielka Brytania
Hongkong, Wielka Brytania
Cały świat, Singapur
Bezpośrednio od producenta, Stany Zjednoczone
Gdzieś na Florydzie, Stany Zjednoczone
Podanie w opisie przedmiotu lokalizacji niezgodnej z informacją w polu lokalizacji przedmiotu
Podanie niespójnych informacji o lokalizacji w warunkach zwrotów, co może skutkować wyższymi kosztami zwrotu lub wprowadzać kupujących w błąd
Strona oferty sprzedaży to główne źródło informacji dla kupujących i powinna zawierać tylko opis sprzedawanego przedmiotu oraz warunki sprzedaży.
Wymagania dla sprzedawców:
Określ stan sprzedawanego przedmiotu.
Opisz wszystkie defekty lub wady przedmiotu.
Dodaj rzeczywiste zdjęcia przedmiotu, a nie zdjęcia z banku zdjęć, jeśli sprzedajesz przedmiot używany, odnowiony lub posiadający wady.
Czasami może być konieczne anulowanie transakcji ze względu na uszkodzenie przedmiotu, pomyłkę w treści oferty sprzedaży lub wyczerpanie zapasów. W takich przypadkach najpierw skontaktuj się z kupującym i powiadom go o anulowaniu transakcji oraz przyczynie anulowania. Pamiętaj, aby użyć odpowiedniego procesu anulowania transakcji na stronie Mój eBay lub w Panelu Sprzedawcy. Jak anulować transakcję
Co powinieneś zrobić
Poinformuj kupującego, że anulujesz transakcję i podaj powód anulowania
Anuluj transakcję w ciągu maksymalnie 30 dni od sprzedaży
Użyj odpowiedniego procesu anulowania na stronie Mój eBay lub w Panelu Sprzedawcy:
Przejdź do Mój eBay > Sprzedane i znajdź przedmiot. W menu Więcej działań wybierz opcję Anuluj to zamówienie. Lub;
Przejdź do Panelu Sprzedawcy i znajdź przedmiot. W menu Więcej działań wybierz opcję Zakończ.
Wybierz przyczynę anulowania transakcji i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami
Co jest zabronione
Niepoinformowanie kupującego o anulowaniu transakcji
Anulowanie transakcji po upływie 30 dni od daty jej zawarcia
Nieużycie odpowiedniego procesu anulowania na stronie Mój eBay lub w Panelu Sprzedawcy
Wybranie nieprawidłowej przyczyny anulowania transakcji w celu uniknięcia zarejestrowania problemu z transakcją na Twoim koncie
Co powinieneś zrobić
Jak najszybciej odpowiadaj na pytania kupujących przed i po zakupie.
Bądź przyjazny i profesjonalny w każdej formie komunikacji.
Wysyłaj powiadomienia dotyczące wysyłki, w tym informacje o śledzeniu przesyłki.
Reaguj na wszelkie wątpliwości i problemy kupujących.
Co jest zabronione
Używanie nieprzyzwoitego lub obraźliwego języka wobec innych użytkowników eBay.
Wysyłanie poprzez eBay niestosownych obrazów, w tym aktów oraz bluźnierczych lub innych ogólnych treści niezwiązanych z aukcjami na eBay.
Ważne
Otrzymasz automatyczną 5-gwiazdkową ocenę szczegółową za komunikację, gdy:
Ustawisz 1-dniowy czas na wysłanie przesyłki.
Podasz informacje o śledzeniu przesyłki (funkcja niedostępna we wszystkich serwisach) w ciągu 1 dnia roboczego po otrzymaniu płatności.
Płatność zostanie przesłana w systemie PayPal, co pozwoli nam ją potwierdzić.
Kupujący nie będzie się z Tobą kontaktował w okresie 14 dni przed transakcją i do chwili wystawienia opinii poprzez Mój eBay lub Centrum rozstrzygania.
Wysłanie najlepszej oferty, oferty drugiej szansy, faktury lub prośby o fakturę nie ma wpływu na przyznanie automatycznej 5-gwiazdkowej oceny.
Jeśli jesteś sprzedawcą firmą (sprzedajesz towary i usługi jako firma), prawo zobowiązuje Cię do:
Zapewnienia klientom okresu 10 dni roboczych, w trakcie którego mogą wycofać się z zakupu.
Co musisz zrobić
Dodaj do swoich aukcji stosowne warunki zwrotów, w tym okres na anulowanie przez kupującego zakupu oraz to, kto ponosi koszt wysyłki zwrotnej.
Minimalny czas na odstąpienie przez kupującego od zakupu (anulowanie zakupu), jaki możesz określić dla swoich aukcji, to 14 dni.
To więcej czasu niż 10-dniowy okres zgodny z obecnymi przepisami. W przyszłości przepisy te zostaną zmienione i okres ten zostanie wydłużony do 14 dni.