- Chcemy, aby kupujący mogli korzystać z właściwych, bezpiecznych i wygodnych form płatności.
- Wszystkim sprzedawcom zalecamy oferowanie płatności PayPal.
- Sprzedawcy, którzy mogą odbierać płatności kartami kredytowymi, mogą także oferować bezpośrednie płatności kartą online lub przez telefon.
- Płatności offline nie zapewniają takiej samej ochrony i wygody jak płatności online. Mogą być jednak odpowiednie w niektórych transakcjach, a sprzedawcy mogą informować w ofercie, że przyjmują inne formy płatności, takie jak przelewy i płatności za pobraniem.
- Wymagamy, aby wszyscy sprzedawcy z wynikiem opinii niższym niż 50 akceptowali płatności PayPal z wyjątkiem ofert w kategoriach:
- Samochody, motocykle, samoloty, łodzie, przyczepy, przyczepy kempingowe, ciężarówki (samochody dostawcze),
- Usługi oraz nieruchomości.
- W pewnych kategoriach lub w transakcjach możemy wymagać oferowania PayPal jako jedynej formy płatności. Informacje takie będą dostępne w formularzu sprzedaży.
- Realizacja transakcji eBay jest jedynym dozwolonym procesem finalizacji transakcji dla kupujących.
- Jeśli akceptujesz daną metodę płatności, nie stosuj ograniczeń co do form tej płatności.
Wytyczne dotyczące dozwolonych metod płatności
Dozwolone usługi płatności
- Sprzedawcy mogą akceptować płatności PayPal, przelewy, płatności za pobraniem, płatności gotówką przy odbiorze osobistym.
Podlegają ograniczeniom
- Allpay.net
- CertaPay
- Fiserv
- Nochex.com
- XOOM
Niedozwolone metody płatności
- Przesyłanie gotówki pocztą.
- Przesyłanie gotówki ani przekazów pieniężnych (poza systemem bankowym) poprzez Western Union czy MoneyGram.
- Płatności przez polecenie kupującemu doładowania określonej kwoty na należącą do sprzedawcy kartę debetową lub kredytową typu pre-paid.
- Płatności w żadnej formie, której nie dopuszczają niniejsze zasady.
- Płatności bezpośrednio poprzez aplikacje zewnętrzne innych firm promowane w opisie przedmiotu, wiadomościach marketingowych lub poprzez Mój eBay > Wiadomości.
- Proszenie kupujących o kontakt w celu ustalenia innych metod płatności lub podawanie wprowadzających w błąd lub niezrozumiałych warunków płatności.
- Zniechęcanie kupujących do korzystania z akceptowanych przez eBay metod płatności.
- Ograniczanie akceptowanych metod płatności. Przykłady:
- Akceptuję PayPal, ale nie akceptuję płatności PayPal przy pomocy karty kredytowej.
- Akceptuję PayPal, jeśli wysokość oferty przekroczy 15 USD.
- Inne niedozwolone metody płatności: AlertPay.com, anypay.com, AuctionChex.com, BillPay.ie, ecount.com, cardserviceinternational.com, CCAvenue, ecount, e-gold, eHotPay.com, ePassporte.com, EuroGiro, FastCash.com, Google Checkout, gcash, GearPay, Goldmoney.com, graphcard.com, greenzap.com, ikobo.com, Liberty Dollars, westernunion.com, Moneygram.com, neteller.com, Netpay.com, paychest.com, payingfast.com, Payko.com, Paymate, paypay, Postepay, Propay, Qchex.com, rupay.com, sendmoneyorder.com, Skrill, stamps, Stormpay, wmtransfer.com, xcoin.com.
- Płatności przy pomocy wirtualnych walut lub kryptowalut
Blokady płatności za sprzedane przedmioty
Aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji, PayPal:
- identyfikuje transakcje o największym ryzyku dla kupującego i
- blokuje przekazanie płatności sprzedawcy na czas potrzebny do upewnienia się, że transakcja przebiegła bez problemów.
Więcej informacji na stronie pomocy PayPal - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Wprowadzanie w błąd i zniechęcanie do form płatności
Sprzedawcy:
- Którzy w ofertach informują, że akceptują określone formy płatności, nie mogą oferować ich wybiórczo ani zniechęcać kupujących do korzystania z nich.
- Muszą zawsze akceptować płatności kupujących poprzez formy wybrane przez nich z opisu ich ofert, w tym PayPal i
- Nie mogą w żaden sposób zniechęcać kupujących do płacenia takimi formami płatności. Np.: nie mogą domagać się dopłaty przy zapłacie określoną formą płatności.
Zasady te nie są ograniczone tylko do opisów w ofertach, ale także do całej korespondencji między sprzedawcą a kupującym na temat transakcji.
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Dlaczego wprowadziliśmy te zasady
Nasze zasady mają promować bezpieczne zakupy online oraz zachęcać do korzystania z płatności online, które są bezpieczne, łatwe w użyciu, niezawodne i zapewniają wysoki poziom ochrony. Uwzględniają również potrzeby użytkowników, którzy wolą dokonywać płatności w trybie offline.