Zabezpieczenia dla wszystkich sprzedawców
Nieuczciwość kupujących
Gdy stwierdzimy, że klient naruszył Zasady dotyczące niestosownego zachowania kupujących, usuniemy wszystkie opinie i problemy opublikowane przez tego użytkownika, w tym otwarte sprawy we wskaźnikach obsługi. Uciążliwym kupującym możemy również ograniczać możliwość zgłaszania próśb o zwrot w serwisie eBay. W przypadku poważnych spraw lub powtarzających się uciążliwych zachowań możemy nawet zawiesić konto kupującego.
Możesz nam pomóc, zgłaszając kupującego i szczegółowo opisując jego zachowanie. Pomoże nam to zbadać potencjalne naruszenia zasad i podjąć odpowiednie działania, by Cię chronić.
Zobacz Zasady dotyczące niestosownego zachowania kupujących, aby dowiedzieć się, czego kupujący nie mogą robić.
Kupujący wycofał ofertę lub nie zapłacił
- Jeśli kupujący wycofa swoją ofertę i zakłóci Twoją aukcję, możesz anulować transakcję, a my usuniemy wszystkie opinie i problemy z transakcjami
- Jeśli kupujący nie zapłaci, a Ty zgłosisz i zamkniesz sprawę o zaległą płatność, usuniemy opinię i problemy z anulowanymi transakcjami; otrzymasz zwrot prowizji od sprzedaży
- Aby zapobiegać niepłaceniu za zakupy, możesz wymagać natychmiastowej płatności po kupieniu przedmiotu
Dowiedz się więcej o naszych zasadach dotyczących zaległych płatności za przedmioty.
Kupujący poprosił o coś, czego nie obejmowała wystawiona przez Ciebie oferta sprzedaży
Nigdy nie musisz zgadzać się na żadne zmiany w swoich ofertach sprzedaży (np. wysłanie dodatkowych przedmiotów lub przyznanie zniżek). Jeśli kupujący poprosił o zmianę w oryginalnej ofercie, możesz anulować zamówienie lub dokończyć transakcję zgodnie z warunkami podanymi w ofercie. Usuniemy opinie i problemy z anulowaniem transakcji, jeśli będziemy mogli zobaczyć żądania kupującego w systemie komunikacji na eBay.
Wydarzenia, na które nie masz wpływu
Przedmiot został dostarczony z opóźnieniem, ale informacje z systemu przewoźnika potwierdzają wysłanie paczki w terminie
Automatycznie dostosujemy wskaźnik opóźnionej wysyłki i usuniemy opinię, gdy:
- Dokumentacja z systemu przewoźnika wskaże, że przedmiot został wysłany w podanym czasie na wysłanie przesyłki, nawet jeżeli odbiorca otrzymał go z opóźnieniem
- Dokumentacja z systemu przewoźnika wskaże, że przedmiot dotarł przed upływem najpóźniejszej szacowanej daty dostawy, nawet jeśli został wysłany z opóźnieniem
- Jeśli nie ma informacji o śledzeniu przesyłki ani przewoźnik nie zeskanował paczki, wysyłka nie będzie uznana za opóźnioną, jeśli kupujący nie zgłosi, że za późno otrzymał przedmiot
- Wysyłasz przedmiot za granicę, a przesyłka zostanie zeskanowana przez lokalnego przewoźnika w czasie na wysłanie przesyłki
Przyczyną opóźnienia dostawy przedmiotu są ekstremalne warunki pogodowe lub problem po stronie przewoźnika
Automatycznie dostosujemy wskaźnik opóźnionej wysyłki i usuniemy problemy związane z anulowanymi transakcjami oraz opinie, gdy:
- Twoja przesyłka została opóźniona ze względu na ekstremalne zjawiska pogodowe lub okoliczności spowodowane przez przewoźnika, wymienione na tablicy ogłoszeń - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
- W systemie monitorowania znajduje się skan przewoźnika wskazujący nadanie paczki w czasie na wysłanie przesyłki, nawet jeśli przedmiot został dostarczony z opóźnieniem
- eBay zalecą wstrzymanie wysyłki lub anulowania transakcji
Ochrona w przypadku sporów dla płatności
Jeśli kupujący otworzy spór dla płatności, a transakcja kwalifikuje się do ochrony sprzedawców w przypadku sporów dla płatności, pokryjemy kwotę sporu i usuniemy opinie związane z transakcją.
Dowiedz się więcej o ochronie sprzedawców w przypadku sporów dla płatności.
Warunki korzystania z ochrony
Podejmowanie przez sprzedawcę działań opisanych poniżej uniemożliwia korzystanie z naszych programów ochrony:
- Używanie fałszywej tożsamości
- Nieprzestrzeganie warunków sprzedaży (np. niehonorowanie ustalonych przez siebie warunków zwrotów)
- Historia poważnych naruszeń zasad, np. sprzedaż podróbek, korzystanie z zabronionych form dropshippingu lub zawieranie transakcji poza serwisem eBay
- Nadużywanie programów ochrony, np. zbyt duża liczba zgłoszeń dotyczących niezgodności przedmiotu z opisem