Masz problemy z utworzeniem oferty sprzedaży? Mogłeś(łaś) przekroczyć miesięczny limit ofert, Twoje konto mogło zostać ograniczone lub przedmiot, który próbujesz wystawić, może być niedozwolony.
Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronach poniżej:
Gdy wystawiasz przedmiot, zacznij od opisania, co sprzedajesz. Możesz dodać zdjęcia, wybrać markę i szczegóły dotyczące cech fizycznych przedmiotu oraz zdecydować, czy chcesz użyć formatu aukcji z licytacją czy Kup teraz, i określić cenę.
Na koniec wybierz opcje wysyłki dostępne dla kupującego, warunki zwrotów i określ, jak chcesz otrzymywać płatności.
Zalecamy też zapoznanie się z naszymi zasadami dla sprzedawców, zasadami dotyczącymi przedmiotów zabronionych i podlegających ograniczeniom oraz informacjami, co jest dozwolone, a co nie podczas wystawiania przedmiotu i finalizacji sprzedaży.
Utwórz ofertę sprzedaży — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Opis przedmiotu
Dobry opis przedmiotu jest na tyle jasny, aby kupujący mógł od razu uzyskać informacje, które są mu potrzebne, oraz na tyle szczegółowy, aby nie miał żadnych wątpliwości, co kupuje.
Powinien koniecznie zawierać:
- Najważniejsze cechy przedmiotu
- Co dokładnie obejmuje sprzedaż. Jeśli na przykład sprzedajesz używany sprzęt elektroniczny, podaj, jakie przewody są do niego dołączone
- Pełne zdania z prawidłową pisownią i interpunkcją
Stan przedmiotu
Na eBay można sprzedawać prawie wszystko, od całkiem nowych produktów po przedmioty noszące ślady użytkowania.
Ważne jest, aby rzetelnie i dokładnie określić stan przedmiotu, żeby kupujący wiedział, co otrzyma.
Możliwości, jakie masz, opisując stanu Twojego przedmiotu, różnią się w zależności od kategorii. Niektóre opcje:
- Nowe — całkiem nowe, nieużywane i niezniszczone przedmioty (m.in. przedmioty zrobione ręcznie) w oryginalnym opakowaniu
- Nowe (inne) — przedmioty bez śladów użytkowania bez oryginalnego opakowania lub w opakowaniu oryginalnym, które zostało już otwarte
- Odnowione z certyfikatem — prawie jak nowe przedmioty techniczne odnowione przez producenta. Przedmioty są w nowym opakowaniu z oryginalnymi lub nowymi akcesoriami
- Odnowione przez sprzedawcę — przedmioty techniczne, które zostały przywrócone do stanu pełnej sprawności przez sprzedawcę eBay lub inną firmę
- Nowe z metkami / pudełkiem — odzież lub buty, które nie były noszone i nadal mają oryginalne metki lub znajdują się w oryginalnym pudełku
- Nowe bez metek — odzież lub buty, które nie były noszone i nie mają oryginalnych metek lub nie znajdują się w oryginalnym pudełku
- Używane — przedmioty, które były wcześniej używane. Przedmioty mogą mieć niewielkie ślady użytkowania, ale są w pełni sprawne i działają zgodnie z przeznaczeniem
- Na części lub nie działa — przedmioty, które nie działają zgodnie z przeznaczeniem lub nie są w pełni sprawne
Parametry przedmiotu
Gdy będziesz wpisywać parametry, niektóre pola będą wymagane, w zależności od tego, w jakiej kategorii sprzedajesz.
Parametry przedmiotu mogą obejmować takie cechy jak marka, rozmiar, typ, kolor, styl lub inne ważne informacje o sprzedawanym przedmiocie.
Zdecydowanie zalecamy podanie jak największej liczby parametrów, aby zapewnić maksymalną widoczność przedmiotu zarówno na eBay, jak jak i w serwisach zewnętrznych, takich jak Zakupy Google.
Identyfikatory produktu
Identyfikatory produktu to niepowtarzalne kody, na podstawie których można zidentyfikować konkretne produkty. Pełnią taką samą rolę, jak kody kreskowe. Do identyfikatorów produktów należą: Europejski Kod Towarowy (EAN), Międzynarodowy znormalizowany numer książki (ISBN) oraz Numer części producenta (MPN).
Więcej informacji znajduje się na stronach Strefy Sprzedawcy o parametrach przedmiotu — otwiera się w nowym oknie lub karcie i identyfikatorach produktów — otwiera się w nowym oknie lub karcie.
Wskazówka
Użyj narzędzia Optiseller eBay Aspect Finder — otwiera się w nowym oknie lub karcie. Służy do szybkiej identyfikacji i aktualizacji istniejących ofert sprzedaży, w których brakuje wymaganych i zalecanych parametrów przedmiotów.
Narzędzia do wystawiania ofert
Prosty formularz sprzedaży
Jeśli sprzedajesz okazjonalnie, prosty formularz sprzedaży — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie, zapewnia podstawowe funkcje, których potrzebujesz do rozpoczęcia sprzedaży, i zawiera szczegółowe instrukcje dotyczące procesu wystawiania.
Jeśli chcesz zobaczyć więcej opcji w prostym formularzu sprzedaży, np. cena minimalna, czas trwania i harmonogram oferty sprzedaży, poniżej znajdują się informacje dotyczące ich włączenia:
- U góry formularza oferty sprzedaży wybierz opcję Zmień ustawienia oferty sprzedaży.
- Zaznacz pole Włącz więcej opcji i wybierz Zapisz.
- Wybierz Więcej opcji.
Zaawansowany formularz sprzedaży
Dostępny dla wszystkich użytkowników Panelu Sprzedawcy zaawansowany formularz sprzedaży jest przejrzysty, ma ulepszone funkcje wystawiania ofert oraz zapewnia ujednolicone środowisko wystawiania ofert dla przeglądarek internetowych na komputery i urządzenia mobilne.
Panel Sprzedawcy
W miarę wzrostu sprzedaży na eBay możesz rozważyć korzystanie z Panelu Sprzedawcy — otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie, który jest centrum zarządzania działalnością na eBay. Jest bezpłatny, obejmuje wszystkie nasze narzędzia sprzedażowe i pozwala uzyskać przydatne dane i zalecenia, dzięki którym możesz zwiększyć sprzedaż.
Więcej informacji znajduje się w naszym artykule o Panelu Sprzedawcy.
Wskazówka
Możesz zapisać wersje robocze swoich ofert sprzedaży, aby dokończyć później. Wersje robocze znajdują się w sekcji Wersje robocze — otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie na stronie Mój eBay lub na stronie Zarządzaj wersjami roboczymi — otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie w Panelu Sprzedawcy. Za pomocą prostego formularza sprzedaży na eBay i aplikacji mobilnej eBay możesz zapisać maksymalnie 250 wersji roboczych, a za pomocą narzędzi biznesowych do sprzedaży detalicznej i hurtowej w Panelu Sprzedawcy maksymalnie 5000. Wersje robocze wygasają po 75 dniach, od momentu gdy były edytowane po raz ostatni.
Uzupełnianie oferty sprzedaży
Nasze przewodniki poniżej zawierają przydatne informacje dotyczące m.in. dodawania zdjęć i kategorii, określania wymagań dla kupujących oraz wprowadzania zmian w ofercie sprzedaży po jej aktywowaniu.