Artykuł na 6 min

Informacje dla sprzedawców, jak obsługiwać prośby o zwrot

Jeśli kupujący zmieni zdanie na temat zakupu, możesz zdecydować, czy zaakceptować zwrot. Jeśli jednak przedmiot dotrze uszkodzony, jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży lub kupujący otrzyma niewłaściwy przedmiot, musisz zaakceptować zwrot.

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące obsługi próśb o zwrot przesłanych przez kupujących. Więcej informacji znajdziesz także w naszym artykule poniżej.

Nie akceptuję zwrotów, dlaczego więc otrzymuję prośbę od kupującego?

Kupujący mogą zawsze przesłać prośbę o zwrot, nawet jeśli w Twoich warunkach zwrotów jest informacja, że nie akceptujesz zwrotów. To, czy musisz zaakceptować zwrot, zależy od przyczyny zwrotu.

Jeśli kupujący prosi o możliwość zwrotu przedmiotu, ponieważ jest on uszkodzony, ma wady lub jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży, musisz zaakceptować zwrot. Jeśli kupujący otworzył prośbę o zwrot z innego powodu, na przykład jeśli zamówił niewłaściwy przedmiot lub zmienił zdanie, nie musisz akceptować zwrotu. Zawsze zalecamy jednak oferowanie doskonałej obsługi klienta, jeśli to możliwe.

Co się stanie, jeśli kupujący używał przedmiotu lub przedmiot zostanie uszkodzony podczas zwrotu?

Kupujący powinien zadbać, aby zwracany przedmiot był w takim samym stanie, w jakim go otrzymał oraz odpowiednio go zabezpieczyć i zapakować na czas wysyłki. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, może przysługiwać Ci prawo do odliczenia od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty, która odpowiada spadkowi wartości przedmiotu.

Co się stanie, jeśli kupujący nie odeśle przedmiotu?

Jeśli zaakceptujesz zwrot, kupujący powinien jak najszybciej odesłać Ci przedmiot. Jeśli po 14 dniach roboczych nic nie wskazuje na to, że przedmiot jest w drodze, możemy zamknąć zwrot i ochronić Cię przed negatywnymi opiniami. Pamiętaj, że niektóre zwroty mogą pozostać otwarte przez maksymalnie 35 dni roboczych.

Podczas tworzenia oferty sprzedaży dodajesz warunki zwrotów określające, jakie są opcje, gdy kupujący chce zwrócić przedmiot, ponieważ zmienił zdanie (lub się rozmyślił). 

Jeśli kupujący zgłosi, że przedmiot dotarł uszkodzony lub jest niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży, zobaczysz inne możliwe odpowiedzi na zwrot. Jeśli zakup jest objęty Gwarancją zwrotu pieniędzy eBay, musisz zaakceptować zwrot, nawet jeśli w swoich warunkach nie dopuszczasz zwrotów. 

Gdy kupujący otworzy prośbę o zwrot, powiadomimy Cię o tym w wiadomości e-mail (wysłanej na Twój zarejestrowany adres e-mail) i poprzez Wiadomości eBay – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Na odpowiedź i rozwiązanie problemu kupującego masz 3 dni robocze. Poniżej przedstawiamy opcje odpowiedzi

Jeśli nie uda Ci się rozwiązać problemu w tym czasie, kupujący może poprosić nas o pomoc. W niektórych przypadkach, jeśli nie odpowiesz na prośbę o zwrot, możemy zwrócić kupującemu pieniądze i starać się je od Ciebie odzyskać. Kupujący nie musi wówczas zwracać przedmiotu. 

Wskazówka
Przy wystawianiu oferty sprzedaży przedmiotu ważne jest dodanie adresu zwrotnego – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Jeśli tego nie zrobisz, a kupujący poprosi o zwrot, przedmiot zostanie automatycznie zwrócony na Twój zarejestrowany adres.

Jak rozpocząć rozstrzyganie prośby o zwrot

Otwórz Panel zwrotów i wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok sprawy.

Zobaczysz powód prośby o zwrot podany przez kupującego, datę, do której musisz udzielić odpowiedzi, oraz dodatkowe komentarze lub zdjęcia przekazane przez kupującego.

Jak możesz odpowiedzieć na prośbę o zwrot

Możliwe odpowiedzi na prośbę kupującego zależą od przyczyny zwrotu oraz od warunków zwrotów określonych w ofercie sprzedaży.

Kupujący otrzymał niewłaściwy przedmiot, przedmiot jest uszkodzony lub niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży.

Jeśli kupujący otrzymał niewłaściwy przedmiot, otrzymany przedmiot jest uszkodzony lub niezgodny z opisem w ofercie sprzedaży lub gdy zakup jest objęty Gwarancją zwrotu pieniędzy eBay, kupujący może zwrócić przedmiot, nawet jeśli w Twoich warunkach zwrotów jest informacja, że nie akceptujesz zwrotów.

Jeśli nie odpowiesz na prośbę o zwrot, możemy zwrócić kupującemu pieniądze i starać się je odzyskać od Ciebie. Kupujący nie musi wówczas odsyłać przedmiotu.

Możliwe odpowiedzi:

Prześlij własną etykietę – kupujący odeśle Ci przedmiot, aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, w tym koszty oryginalnej wysyłki. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, może przysługiwać Ci prawo do odliczenia od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty, która odpowiada spadkowi wartości przedmiotu.

Po otrzymaniu przedmiotu masz 2 dni robocze na jego sprawdzenie i wysłanie zwrotu pieniędzy. Możesz też poprosić nas o pomoc. 

Jak przesłać własną etykietę

Przyznaj pełny zwrot pieniędzy – kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy wraz z kosztem oryginalnej wysyłki i zatrzyma przedmiot. To dobra opcja w przypadku przedmiotów o niskiej wartości.

Jak przyznać pełny zwrot pieniędzy

Zaoferuj częściowy zwrot pieniędzy – kupujący otrzyma częściowy zwrot pieniędzy i zatrzyma przedmiot. Ta opcja może być przydatna, jeśli kupujący nie jest w pełni zadowolony z zakupu. Jeśli na przykład przedmiot dotarł z niewielkim zarysowaniem, ale kupujący chce go zatrzymać.

Jak przyznać częściowy zwrot pieniędzy

Wyślij kupującemu wiadomość – jeśli masz pytania dotyczące prośby kupującego, możesz skontaktować się z nim bezpośrednio. Możesz także użyć tej opcji, jeśli chcesz zaoferować zamianę przedmiotu.

Jak wysłać wiadomość do kupującego

Zaoferuj wymianę lub zamianę: zamiast zwrotu możesz zaoferować wymianę na taki sam przedmiot lub zamianę na inny, ale podobny przedmiot.

Jak zaoferować wymianę lub zamianę

Jeśli odpowiesz na prośbę, ale w ciągu 3 dni roboczych nie dojdziecie z kupującym do porozumienia, możesz poprosić nas o pomoc lub może to zrobić kupujący.

Jeśli udzielamy pomocy, możemy poprosić kupującego o zwrócenie Ci przedmiotu. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, nie będziesz mógł(mogła) wtedy odliczyć od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

 

Zgodnie ze swoimi warunkami akceptujesz zwroty, a kupujący zmienił zdanie na temat zakupu

Jeśli Twoje warunki zwrotów przewidują akceptację zwrotów, kupujący może zwrócić Ci przedmiot, nawet jeśli zmienił zdanie.

Możliwe odpowiedzi:

Zaakceptuj zwrot – kupujący odeśle Ci przedmiot, aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, w tym zwrot oryginalnych kosztów wysyłki. 

Jeśli w ofercie sprzedaży jest informacja, że pokryjesz koszty wysyłki zwrotnej, wybierz sposób zwrotu przedmiotu. Po otrzymaniu przedmiotu masz 2 dni robocze na sprawdzenie zwróconego przedmiotu, zaakceptowanie prośby o zwrot pieniędzy i wysłanie zwrotu pieniędzy. Możesz też poprosić nas o pomoc. 

Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, może przysługiwać Ci prawo do odliczenia od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty, która odpowiada spadkowi wartości przedmiotu.

Jak zaakceptować zwrot

Zaoferuj częściowy zwrot pieniędzy – kupujący otrzyma częściowy zwrot pieniędzy i zatrzyma przedmiot. Ta opcja może być przydatna, jeśli kupujący nie jest w pełni zadowolony z zakupu. Jeśli na przykład przedmiot dotarł z niewielkim zarysowaniem, ale kupujący chce go zatrzymać.

Jak przyznać częściowy zwrot pieniędzy

Przyznaj pełny zwrot pieniędzy – kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy i zatrzyma przedmiot. To dobra opcja w przypadku przedmiotów o niskiej wartości.

Jak przyznać pełny zwrot pieniędzy

Wyślij kupującemu wiadomość – jeśli masz pytania dotyczące prośby kupującego, możesz skontaktować się z nim bezpośrednio. Możesz poprosić nas o pomoc, jeśli w ciągu 3 dni roboczych nie uda Ci się uzgodnić rozwiązania problemu.

Jak wysłać wiadomość do kupującego

Jeśli odpowiesz na prośbę, ale w ciągu 3 dni roboczych nie dojdziecie z kupującym do porozumienia, możesz poprosić nas o pomoc lub może to zrobić kupujący.

Jeśli udzielamy pomocy, możemy poprosić kupującego o zwrócenie Ci przedmiotu. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, nie będziesz mógł(mogła) wtedy odliczyć od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

 

Zgodnie ze swoimi zasadami nie akceptujesz zwrotów, a kupujący zmienił zdanie na temat zakupu

Jeśli w ofercie sprzedaży jest informacja, że nie akceptujesz zwrotów, nie musisz akceptować prośby o zwrot, gdy kupujący zmieni zdanie. Jeśli jednak to zrobisz, będzie to świadczyć o doskonałej obsłudze klienta i zachęci kupującego do ponownych zakupów u Ciebie.

Możliwe odpowiedzi:

Zaakceptuj zwrot – kupujący odeśle Ci przedmiot, aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, w tym zwrot oryginalnych kosztów wysyłki. 

Możesz poinformować kupującego, że ponosi koszty wysyłki zwrotnej, lub dostarczyć etykietę. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, może przysługiwać Ci prawo do odliczenia od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty, która odpowiada spadkowi wartości przedmiotu.

Jak zaakceptować zwrot

Zaoferuj częściowy zwrot pieniędzy: kupujący otrzyma częściowy zwrot pieniędzy i zatrzyma przedmiot. To rozwiązanie może być przydatne, gdy kupujący przypadkowo zamówił niewłaściwy przedmiot, na przykład w niewłaściwym kolorze lub rozmiarze, i chcesz wykazać się dobrą wolą.

Jak przyznać częściowy zwrot pieniędzy

Przyznaj pełny zwrot pieniędzy – kupujący otrzyma pełny zwrot pieniędzy. To dobra opcja w przypadku przedmiotów o niskiej wartości.

Jak przyznać pełny zwrot pieniędzy

Odrzuć zwrot – możesz odrzucić prośbę o zwrot, jeśli w Twojej ofercie sprzedaży była informacja, że nie akceptujesz zwrotów.

Jak odrzucić zwrot

Wyślij kupującemu wiadomość – jeśli masz pytania dotyczące prośby kupującego, możesz skontaktować się z nim bezpośrednio. 

Jak wysłać wiadomość do kupującego

Jeśli odpowiesz na prośbę, ale w ciągu 3 dni roboczych nie dojdziecie z kupującym do porozumienia, możesz poprosić nas o pomoc lub może to zrobić kupujący.

Jeśli udzielamy pomocy, możemy poprosić kupującego o zwrócenie Ci przedmiotu. Jeśli okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, nie będziesz mógł(mogła) wtedy odliczyć od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

Wskazówka
W niektórych przypadkach Twoje opcje odpowiedzi mogą się różnić. Na przykład możesz wybrać opcję automatycznego akceptowania próśb o zwrot.

Jak przesłać własną etykietę

Aby dostarczyć własną etykietę:

  1. Przejdź do serwisu preferowanego przewoźnika i kup etykietę.
  2. Zapisz etykietę na komputerze lub urządzeniu mobilnym.
  3. Otwórz zwrot w Panelu Sprzedawcy – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  4. Wybierz Prześlij własną etykietę, a następnie wybierz ikonę prześlij zdjęcie
  5. Dołącz etykietę z komputera lub urządzenia mobilnego.
  6. Wybierz przewoźnika i podaj numer przesyłki.

Jak zaakceptować zwrot, gdy kupujący zmienił zdanie na temat zakupu

Aby zaakceptować zwrot:

  1. Wybierz Zaakceptuj zwrot i kontynuuj.
  2. Jeśli odpowiadasz za wysyłkę zwrotną, wybierz, w jaki sposób przedmiot ma zostać zwrócony.
  3. Jeśli odpowiada za to kupujący, wybierz swój adres zwrotny z menu rozwijanego.
  4. Podaj numer autoryzacji zwrotu towaru, jeśli z takiego numeru korzystasz.
  5. Wybierz Potwierdź.

Poprosimy kupującego o odesłanie przedmiotu do Ciebie w ciągu 10 dni roboczych.

Jak przyznać pełny zwrot pieniędzy

Aby przyznać pełny zwrot pieniędzy:

  1. Przejdź do Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok przedmiotu.
  3. Wybierz kolejno Przyznaj pełny zwrot pieniędzyKontynuuj.
  4. Na następnej stronie zobaczysz kwotę zwrotu pieniędzy. Wybierz Zwróć pieniądze kupującemu.

Jak zaoferować częściowy zwrot pieniędzy

Aby zaoferować częściowy zwrot pieniędzy:

  1. Przejdź do Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok przedmiotu.
  3. Wybierz kolejno Zaoferuj częściowy zwrot pieniędzy Kontynuuj.
  4. Wprowadź kwotę, którą chcesz zaoferować kupującemu.
  5. Możesz dodać wiadomość do kupującego.
  6. Wybierz Wyślij ofertę.

Możesz zaoferować częściowy zwrot pieniędzy tylko raz, a kupujący może zaakceptować lub odrzucić taką ofertę.

Jak odrzucić zwrot

Możesz odrzucić prośbę o zwrot tylko wtedy, gdy kupujący chce zwrócić przedmiot, ponieważ zmienił zdanie, a w Twojej ofercie sprzedaży była informacja, że nie akceptujesz zwrotów.

Jak odrzucić zwrot:

  1. Przejdź do Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok przedmiotu.
  3. Wybierz kolejno Odrzuć zwrotKontynuuj.
  4. Możesz podać powód odrzucenia prośby, ale nie będzie on widoczny dla kupującego.
  5. Wybierz Odrzuć zwrot.

Prośba o zwrot zostanie zamknięta.

Jak wysłać wiadomość do kupującego

Aby wysłać wiadomość do kupującego:

  1. Przejdź do Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok przedmiotu.
  3. Wybierz kolejno Wyślij kupującemu wiadomośćKontynuuj.
  4. Na następnej stronie wpisz wiadomość i wybierz Wyślij.

Jak zaoferować wymianę lub zamianę

Aby zaoferować wymianę przedmiotu na taki sam lub zamianę na inny przedmiot:

  1. Przejdź do Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu obok przedmiotu.
  3. Wybierz kolejno Wyślij kupującemu wiadomośćKontynuuj.
  4. Na kolejnej stronie wpisz swoją propozycję zamiany lub wymiany i wybierz Wyślij.

Jak określić adres zwrotny

  1. Na stronie Mój eBay wybierz sekcję Konto – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Adresy.
  3. Wybierz Dodaj obok Adresu zwrotnego.
  4. Podaj swój adres zwrotny i Zapisz.

Wstrzymane płatności

Gdy kupujący otworzy prośbę o zwrot, środki ze sprzedaży przedmiotu mogą zostać wstrzymane. Po rozstrzygnięciu zwrotu środki zostaną zwolnione i otrzymasz je w ramach kolejnej zaplanowanej wypłaty.

Zwracanie pieniędzy kupującemu

Jeśli zgodzisz się zwrócić pieniądze kupującemu lub otrzymasz zwracany przedmiot, musisz zaakceptować prośbę o zwrot pieniędzy i wysłać go w ciągu 2 dni roboczych. Aby to zrobić, przejdź do sprawy w Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i wybierz Zwróć pieniądze kupującemu. Jeśli nie zwrócisz pieniędzy kupującemu w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania przedmiotu, możemy automatycznie wysłać zwrot pieniędzy w Twoim imieniu.

Gdy wysyłasz zwrot pieniędzy kupującemu:

  • Kupujący otrzyma zwrot pieniędzy za pomocą swojej oryginalnej formy płatności. W większości przypadków zwrot pieniędzy trwa od 3 do 5 dni roboczych. W zależności od formy płatności użytej przez kupującego przetworzenie zwrotu może jednak potrwać do 30 dni
  • Oferta zostanie wznowiona automatycznie. Jeśli nie chcesz, aby przedmiot został ponownie wystawiony, usuń zaznaczenie pola Wystaw ponownie, gdy akceptujesz prośbę o zwrot pieniędzy
  • Możesz kwalifikować się do zwrotu opłat, jeśli zwrócisz pieniądze kupującemu na eBay bez naszej pomocy. Dowiedz się więcej o zwrotach opłat

Wskazówka
Dokładnie sprawdź zwrócony przedmiot przed wysłaniem zwrotu pieniędzy. Uprawnieni sprzedawcy mogą pomniejszyć kwotę zwrotu pieniędzy należnego kupującemu, jeśli zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony.

Co zrobić, jeśli zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony?

Po otrzymaniu przedmiotu, musisz zwrócić kupującemu pieniądze. Jeśli jednak okaże się, że zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, konieczne może być odliczenie od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

Jeśli zwrot się do tego kwalifikuje, opcja odliczenia konkretnej kwoty lub wartości procentowej będzie widoczna, gdy zwracasz pieniądze kupującemu za pomocą prośby o zwrot. Po wysłaniu zwrotu pieniędzy, prośba o zwrot będzie otwarta jeszcze przez 10 dni, abyśmy mogli pomóc kupującemu, jeśli nas o to poprosi. Ty nie musisz już podejmować żadnych działań, ponieważ obejmuje Cię ochrona.

Pamiętaj, że jeśli w przypadku przedmiotu, który był używany, modyfikowany lub jest uszkodzony, skorzystasz z odliczenia kwoty od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu, nie przysługuje Ci zwrot opłat. Opcja odliczenia kwoty od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu nie będzie też widoczna, jeśli będziemy udzielać pomocy przy zwrocie.

Jak odliczać kwotę od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu, gdy przedmiot został zwrócony w innym stanie?

Jeśli kwalifikujesz się, aby odliczyć kwotę od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu:

  1. Znajdź przedmiot w Panelu zwrotów – otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Zgłoś Problem lub Zwróć pieniądze teraz i podaj przyczynę odliczenia.
  3. Na następnej stronie wybierz wartość procentową, którą chcesz odliczyć od zwrotu pieniędzy (patrz wytyczne poniżej).
  4. Dodaj komentarz wyjaśniający, dlaczego zwrot pieniędzy nie jest pełny.
  5. Wybierz Zwróć pieniądze teraz.

Wskazówki dotyczące odliczania kwot od zwrotu pieniędzy

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci określić, jaką kwotę należy odliczyć od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu.

Stan zwróconego przedmiotu

Wytyczne dotyczące kwot potrącanych ze zwrotu pieniędzy

Doskonały stan:
  • Nieużywany, nieuszkodzony lub niezmieniony
  • Wszystkie przedmioty z oryginalnego opakowania
  • Fabryczne lub próżniowe zamknięcie nie może być uszkodzone lub otwarte (jeśli dotyczy)
  • Dołączone i przyczepione oryginalne metki (jeśli dotyczy)
  • Musi zawierać wszystkie dostarczone zaświadczenia autentyczności, klasyfikacji lub oceny

Brak potrąceń

Dobry stan:
  • Brak oryginalnego opakowania
  • Fabryczne lub próżniowe zamknięcie jest naruszone lub otwarte, ale przedmiot jest nadal w oryginalnym stanie
  • Oryginalne metki są dołączone, lecz nie są przymocowane

Potrącenie w wysokości 5 - 10%

Przyzwoity stan:
  • Brakuje części przedmiotu
  • Ślady zużycia lub używania
  • Przedmiot został zainstalowany
  • Przedmiot został zarejestrowany lub użytkownik nie wylogował się z konta urządzenia i nie można łatwo przywrócić ustawień fabrycznych
  • Brakuje oryginalnej metki

Potrącenie w wysokości 15 - 30%

Zły stan:
  • Wyraźne ślady używania lub stan przedmiotu znacząco różni się od tego, w jakim został wysłany do kupującego
  • Brak podstawowych części
  • Przedmiot jest uszkodzony, porysowany, wadliwy lub wymaga serwisu lub naprawy 
  • Brak dostarczonych zaświadczeń autentyczności, klasyfikacji lub oceny
  • Przedmioty otwarte, które nie mogą być ponownie sprzedane (przedmioty łatwo psujące się, alkohol, produkty do makijażu) 
  • Sprzedano kilka przedmiotów, ale kupujący nie zwrócił wszystkich

Potrącenie w wysokości 35 - 50%

Nieprawidłowe korzystanie z tej ochrony

Sprzedawca może skorzystać z odliczenia od zwrotu pieniędzy należnego kupującemu tylko, aby odzyskać kwotę odpowiadającą spadkowi wartości przedmiotu, który był używany, modyfikowany lub został uszkodzony. Sprzedawcy nie mogą wykorzystywać tej ochrony, aby pokryć straty rynkowe z tytułu przedmiotów zwróconych w tym samym stanie lub odzyskać koszty przesyłki zwrotnej czy koszty uzupełnienia zapasów.

Skorzystaj z naszej pomocy

Wiemy, że nasi sprzedawcy chcą zapewnić kupującym doskonałą obsługę, ale czasami trudno jest dojść do porozumienia. Jeśli nie uda Ci się rozwiązać problemu wspólnie z kupującym w ciągu 3 dni roboczych, zawsze możesz poprosić nas o pomoc.

Jeśli otrzymamy prośbę o pomoc, możemy poprosić kupującego o zwrócenie Ci przedmiotu w dowolnej z poniższych sytuacji:

  • Nie możemy określić, czy przedmiot otrzymany przez kupującego jest zgodny z opisem w ofercie sprzedaży
  • Oferujesz zwroty i obowiązuje określony przez Ciebie okres zwrotu
  • Zwrot został już przez Ciebie zaakceptowany

Jeśli udzielamy pomocy na którymkolwiek etapie, a zwrócony przedmiot był używany lub jest uszkodzony, nie będziesz już mógł(mogła) odliczyć od zwrotu pieniędzy należnego kupującemy kwoty odpowiadającej spadkowi wartości przedmiotu.

Kupujący ma prawo zwrócić otrzymany przedmiot, jeśli jest wadliwy lub uszkodzony, nawet jeśli w Twojej ofercie sprzedaży jest informacja, że nie przyjmujesz zwrotów.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy