Artykuł na 2 min

Informacje dla sprzedawców, jak poprosić eBay o pomoc

Jeśli kupujący powiadomi Cię o problemie z zakupem i nie możesz go rozwiązać w ciągu 3 dni roboczych, możesz poprosić nas o pomoc.

Gdy poprosisz nas o pomoc, zapoznamy się ze szczegółami i skontaktujemy się z Tobą i kupującym w ciągu 48 godzin, aby poinformować Was o decyzji.

Jeśli otrzymamy prośbę o pomoc, możemy poprosić kupującego o zwrócenie Ci przedmiotu w dowolnej z poniższych sytuacji:

  • Nie możemy określić, czy przedmiot otrzymany przez kupującego jest zgodny z opisem w ofercie sprzedaży
  • Oferujesz zwroty i obowiązuje określony przez Ciebie okres zwrotu
  • Zwrot został już przez Ciebie zaakceptowany

Jeśli poprosisz nas o pomoc, a zwrócony przedmiot nosi ślady używania lub jest uszkodzony, nie będziesz mógł(mogła) potrącić części kwoty zwrotu pieniędzy kupującego, aby pokryć straty.

Poproś nas o pomoc

Możesz poprosić nas o pomoc w zakładkach Zwroty ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie  lub Prośby i spory ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karciePanelu Sprzedawcy ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie albo na stronie Mój eBay ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie za pomocą polecenia obok zamówienia. Zapoznaj się z instrukcjami podanymi poniżej:

Jak poprosić eBay o pomoc w Panelu Sprzedawcy

  1. Przejdź do Panelu Sprzedawcy ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i otwórz Zwroty ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie lub Prośby i spory ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Wybierz Zobacz szczegóły obok prośby.
  3. Jeśli chcesz poprosić nas o pomoc, wybierz Zgłoś problem lub Poproś nas o pomoc i postępuj zgodnie z instrukcjami.

Jak poprosić eBay o pomoc w sekcji Zamówienia na stronie Mój eBay.

Aby uzyskać pomoc w przypadku prośby o zwrot:

  1. Znajdź zamówienie na stronie Mój eBay > Zamówienia ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i wybierz Wyświetl szczegóły zwrotu.
  2. Wybierz Zgłoś problem i postępuj zgodnie z instrukcjami.

Aby uzyskać pomoc w sprawie prośby dotyczącej nieotrzymanego przedmiotu:

  1. Znajdź zamówienie na stronie Mój eBay > Zamówienia ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie i wybierz Wyświetl szczegóły prośby.
  2. Wybierz Poproś nas o pomoc i postępuj zgodnie z instrukcjami.

Wskazówka
Zawsze, gdy jest to możliwe, zamiast proszenia nas o pomoc, zalecamy rozwiązanie problemu kupującego. Jeśli zamkniemy sprawę na korzyść kupującego, na Twoim koncie możemy odnotować problem z transakcją, który może wpłynąć na Twój poziom obsługi.

Kiedy możesz poprosić nas o pomoc

Gdy kupujący poinformuje Cię o problemie z zamówieniem, masz 3 dni robocze, aby go rozwiązać. Jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana w tym czasie, możesz poprosić nas o pomoc.

Nie musisz zwracać się do nas o pomoc od razu po upływie 3 dni roboczych. Jeśli nadal rozwiązujesz problem z kupującym, masz maksymalnie 30 dni po zakupie, aby poprosić nas o pomoc.

Jeśli wystąpią problemy po zwróceniu przedmiotu, możesz zgłosić problem i poprosić nas o pomoc zgodnie z powyższymi instrukcjami.

Co się stanie, kiedy poprosisz nas o pomoc

Zapoznamy się ze sprawą i postaramy się znaleźć sprawiedliwe rozwiązanie. Odpowiedź przekazujemy zwykle w ciągu 48 godzin, ale jeśli potrzebujemy dodatkowych informacji, może to zająć więcej czasu. Gdy rozstrzygniemy sprawę, poinformujemy o tym Ciebie i sprzedawcę.

  • Jeśli rozstrzygniemy sprawę na Twoją korzyść, zostanie ona natychmiast zamknięta i nie musisz podejmować żadnych działań
  • Jeśli rozstrzygniemy sprawę na korzyść kupującego, wyślemy mu pełny zwrot pieniędzy i postaramy się o zwrot pieniędzy od Ciebie. Jeśli tak się stanie, nie otrzymasz zwrotu opłat, a sprawa zostanie uznana za „zamkniętą bez rozwiązania przez sprzedawcę”, co może mieć wpływ na Twój poziom obsługi
  • Jeśli nie zgadzasz się z naszym rozwiązaniem, zawsze możesz się odwołać, podając nowe informacje w ciągu 30 dni od zamknięcia sprawy

Więcej informacji o tym, jak rozstrzygamy sprawy, znajdziesz w zasadach dotyczących Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay.

Zalecamy podjęcie próby rozwiązania problemu kupującego w ciągu 3 dni roboczych. Po tym czasie możemy pomóc. Jeśli jednak rozstrzygniemy sprawę na korzyść kupującego, może to wpłynąć na Twój poziom obsługi.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy