Artykuł na 1 min

Śledzenie sprzedanych przedmiotów

Gdy wyślesz przedmiot, dodaj informacje o śledzeniu przesyłki. Umożliwi to zarówno Tobie, jak i kupującemu, ustalenie, na jakim etapu dostawy znajduje się przedmiot.

Przesyłając informacje o śledzeniu przesyłki, zapewniasz kupującemu lepsze ogólne wrażenia z zakupu i dajesz mu większą pewność, że jego przedmiot dotrze do niego. Zapewniasz też sobie ochronę na wypadek, gdyby kupujący nie otrzymał przedmiotu i otworzył sprawę dotyczącą nieotrzymania przedmiotu.

Jak dodać informacje o śledzeniu przesyłki

Po wysłaniu przedmiotu możesz dodać informacje o śledzeniu przesyłki niezależnie od tego, czy przedmiot został kupiony przez użytkownika eBay, czy przez niezarejestrowanego kupującego. Jak to zrobić:

  1. Przejdź do sekcji Zamówienia — otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie na stronie Mój eBay.
  2. Z listy Więcej działań wybierz Dodaj numer przesyłki.
  3. Podaj numer przesyłki i nazwę przewoźnika.
  4. Wybierz Zatwierdź.

Kupujący otrzyma od nas wiadomość e-mail z informacjami o śledzeniu zamówienia.

Oznaczanie przedmiotu jako wysłany

Przedmiot zostanie automatycznie oznaczony jako wysłany, jeśli dodasz numer przesyłki. Jeśli wysłałeś(łaś) przedmiot do kupującego inną metodą i nie jest on widoczny jako wysłany, możesz zaznaczyć go ręcznie jako wysłany:

Jeśli korzystasz z Panelu Sprzedawcy:

  1. Przejdź do sekcji Oczekujące na wysyłkę — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie w zakładce Zamówienia.
  2. Zaznacz pole Działania obok wysłanego przedmiotu.
  3. Z menu rozwijanego wybierz Oznacz jako wysłany.

Jeśli korzystasz ze strony Mój eBay > Sprzedaż:

  1. Przejdź do sekcji Sprzedaż > W skrócie — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
  2. Znajdź wysłany przedmiot.
  3. Z menu rozwijanego wybierz Oznacz jako wysłany.

Prośby związane z nieotrzymaniem przedmiotu

Jeśli kupujący otworzył prośbę dotyczącą nieotrzymania przedmiotu, ale później informacje o śledzeniu przesyłki pokażą, że przedmiot został dostarczony do lokalizacji z kodem pocztowym kupującego, prośba zostanie automatycznie zamknięta.

Sprzedawca i kupujący otrzymają powiadomienie e-mail. Kupujący będzie mógł poprosić eBay o pomoc w ciągu 24 godzin, jeśli nadal nie otrzyma przedmiotu.

Śledzenie przesyłek zagranicznych

Możesz dodać informacje o śledzeniu przesyłki dla przedmiotów, które wysyłasz za granicę, w taki sam sposób jak w przypadku zamówień krajowych. 

Rozwiązywanie problemów ze śledzeniem przesyłki

Jeśli masz problemy ze śledzeniem sprzedanych przedmiotów lub gdy informacje o śledzeniu przesyłki na eBay są inne niż informacje wyświetlane w serwisie przewoźnika, spróbuj wykonać następujące kroki:

  • Upewnij się, że podałeś(łaś) prawidłowy numer przesyłki. Numer przesyłki na eBay powinien odpowiadać numerowi przesyłki w serwisie przewoźnika
  • Jeśli podany numer przesyłki jest prawidłowy, upewnij się, że nazwa przewoźnika i szczegóły są prawidłowe
  • Porównaj datę zamówienia i datę dodania numeru przesyłki na eBay, aby sprawdzić, ile czasu upłynęło. Większość przewoźników może wysyłać informacje o śledzeniu przesyłki tylko w określonym czasie. Informacje o śledzeniu przesyłki mogły zatem zostać przesłane do eBay zbyt późno

Ubezpieczenie paczek

Jako sprzedawca odpowiadasz za bezpieczne dostarczenie swoich przedmiotów do kupującego. Warto zatem rozważyć wykupienie ubezpieczenia, zwłaszcza dla towarów o dużej wartości. Skontaktuj się z przewoźnikiem, aby znaleźć jak najlepszą ochronę.

Koszt ubezpieczenia możesz wliczyć do stawek za wysyłkę, ale nie możesz go naliczać jako osobny koszt.

Do przedmiotu możesz dodać informacje o śledzeniu przesyłki niezależnie od tego, czy przedmiot został kupiony przez użytkownika eBay, czy przez niezarejestrowanego kupującego.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy