Omówienie na 3 min

Wystawianie opinii sprzedawcom

Wystawienie opinii to świetny sposób, aby podzielić się swoimi wrażeniami z zakupów ze sprzedawcą na eBay. Twoja opinia pomoże innym w podejmowaniu świadomych decyzji i pokaże sprzedawcy, jak oceniasz jego pracę.

Za każdym razem, gdy kupisz coś na eBay, możesz wystawić pozytywną, neutralną lub negatywną opinię dotyczącą swoich wrażeń. Możesz także opisać swoje wrażenia w komentarzu, dołączyć zdjęcia produktu lub ocenić poszczególne aspekty transakcji. Oznaczenie „potwierdzony zakup”, które wyświetla się obok Twojej opinii, informuje innych kupujących, że dotyczy ona zakupu dokonanego na eBay.

Jak wystawić opinię

Gdy dokonasz zakupu, wyślemy Ci wiadomość e-mail, aby przypomnieć Ci o wystawieniu opinii sprzedawcy.

Możesz też wystawić opinię w sekcji Historia zakupów - otwiera się w nowym oknie lub w nowej karcie. Opcja wystawienia opinii pojawi się, jeśli jeszcze jej nie dodałeś(łaś).

Możesz wtedy:

  • Przyznać przedmiotowi ogólną ocenę wyrażoną w gwiazdkach, jeśli przedmiot się do tego kwalifikuje
  • Ocenić aspekty transakcji — w tym, czy przedmiot dotarł na czas, dokładność opisu przedmiotu, koszty wysyłki i komunikację ze sprzedawcą
  • Napisać opinię o przedmiocie
  • Dodać maksymalnie 5 zdjęć kupionego przedmiotu

Wszystkie wystawione lub otrzymane opinie możesz wyświetlić na swojej Karcie opinii - otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie. Tam możesz też uzupełniać opinie i odpowiadać na nie.

Wskazówka
Jeśli wystąpił problem z zamówieniem, zalecamy skontaktowanie się ze sprzedawcą, zanim wystawisz negatywną opinię. Pozytywne recenzje i opinie pomagają sprzedawcom rozwijać działalność, więc zazwyczaj chętnie współpracują, aby rozwiązać problem.

Wszystko, co musisz wiedzieć o wystawianiu opinii, w tym jak wyświetlić i zmienić swoją opinię, znajdziesz w naszych poradnikach poniżej.

Rozwiązywanie sporów dotyczących opinii ze sprzedawcami

Jeśli sprzedawca uważa, że Twoja opinia nie jest sprawiedliwa, może poprosić Cię o jej poprawienie. Dowiedz się, jak odpowiedzieć, jeśli tak się stanie.

Wyświetlanie i zmiana opinii wystawionych sprzedawcom

Dowiedz się, jak wyświetlić wszystkie opinie wystawione sprzedawcom oraz jak je uzupełniać lub dodawać do nich komentarze.

Zasady dotyczące opinii

Sekcja opinii z założenia jest otwartym forum, jednak obowiązują na nim określone wytyczne, dzięki którym możemy dbać o to, aby opinie były sprawiedliwe i konstruktywne.

Często zadawane pytania

Kiedy mogę wystawić opinię?

Opinię możesz wystawić w ciągu 60 dni od daty otrzymania przedmiotu lub od szacowanej daty dostawy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Jeśli nie podano szacowanej daty dostawy, możesz wystawić opinię sprzedawcy w ciągu 90 dni od daty zakupu.

Aby móc wystawić opinię, musisz mieć konto od co najmniej 5 dni.

Gdzie są widoczne moje opinie?

Twoja opinia jest widoczna na Karcie opinii sprzedawcy. Jeśli przedmiot ma stronę produktu, liczba gwiazdek przedmiotu i opinia o przedmiocie będą również widoczne na stronie recenzji produktu.

Twoją opinię możemy też wyświetlić publicznie w innych miejscach na naszej platformie.

Dlaczego mam wystawić opinię?

Wystawiając opinię, informujesz sprzedawcę i innych kupujących o swoich wrażeniach. Twoja opinia razem z opiniami innych użytkowników tworzą kompleksową bazę informacji, która pomaga wybierać najlepszych sprzedawców.

Jak sprawdzić wynik opinii o sprzedawcy?

Gdy spojrzysz na ofertę sprzedaży, pozytywny wynik opinii sprzedawcy będzie widoczny jako wartość procentowa pod nazwą użytkownika. Na przykład, jeśli sprzedawca ma wynik 99,5%, oznacza to, że 99,5% kupujących, którzy wystawili opinię temu sprzedawcy, ocenia go pozytywnie.

Dowiedz się więcej o ocenach sprzedawców.

W jaki sposób obliczany jest wynik opinii?

Po każdej transakcji użytkownicy mogą opisać swoje ogólne wrażenia, wystawiając pozytywną, negatywną lub neutralną ocenę.

Używamy tych ocen, aby określić wynik opinii. W większości przypadków, użytkownicy otrzymują:

  • +1 punkt za każdą ocenę pozytywną
  • Brak punktów za każdą ocenę neutralną
  • -1 punkt za każdą ocenę negatywną
Jak działa opinia, jeśli kupuję więcej przedmiotów od tego samego sprzedawcy?

Opinia powinna być wystawiona dla każdej transakcji sprzedaży. W przypadku Twojego wyniku opinii pamiętaj, że obliczamy go inaczej w zależności od tego, czy sprzedaż nastąpiła w tym samym tygodniu.

Jeśli sprzedaż nastąpiła w różnych tygodniach, każda ocena może zmienić wynik opinii o 1 punkt. Ocena pozytywna podnosi wynik opinii o 1 punkt. Ocena negatywna obniża wynik opinii sprzedawcy o 1 punkt.

Jeśli sprzedaż nastąpiła w tym samym tygodniu, podniesiemy Twój wynik opinii o 1 punkt, niezależnie od liczby pozytywnych ocen wystawionych przez sprzedawcę w ciągu tygodnia.

Co się stanie, jeśli wystawię opinię negatywną?

Negatywna opinia staje się częścią informacji o sprzedawcy. Może zaszkodzić jego reputacji i działalności. Zanim wystawisz opinię negatywną, spróbuj najpierw rozwiązać ewentualne problemy dotyczące transakcji ze sprzedawcą.

Jeśli zdecydujesz się na wystawienie opinii negatywnej, upewnij się, że jest sprawiedliwa, rzeczowa i dotyczy transakcji.

Sprzedawcy często odpowiadają na negatywne opinie i mogą skontaktować się z Tobą, aby rozwiązać problem.

Czy eBay kiedykolwiek usuwa lub zmienia opinie?

W niektórych sytuacjach, gdy problem nie powstał z winy sprzedawcy, możemy usunąć wystawioną mu opinię. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszymi zasadami dotyczącymi opinii.

Ponadto jeśli zawiesimy konto użytkownika, usuniemy neutralne lub negatywne opinie wystawione przez niego innym osobom. Usuniemy również opinię kupującego, jeśli nie zapłaci za przedmiot lub naruszy nasze zasady i wytyczne.

Czy każdy może wystawić opinię?

Aby wystawić opinię po zakupie, musisz mieć konto eBay. Jeśli realizujesz transakcję jako użytkownik niezarejestrowany, nie będziesz mógł(mogła) wystawić opinii o transakcji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy