Artykuł na 3 min

Wyświetlanie opinii kupujących i odpowiadanie na nie

Odpowiadanie na opinie to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z kupującymi i kształtowanie dobrych relacji.

Większość transakcji przebiega pomyślnie, choć czasami możesz otrzymać negatywną opinię. W takim przypadku spróbuj najpierw rozwiązać konkretne problemy, kontaktując się z kupującym. Jeśli możesz rozwiać problem kupującego, zapytaj go, czy zmieni swoją pierwotną ocenę i komentarz.

Jeśli kupujący nie zmieni swojej opinii, prześlij odpowiedź, aby przedstawić swoją wersję wydarzeń lub dodać kontekst do komentarza kupującego. Dzięki temu kupujący przekona się, że zależy Ci na współpracy, a Ty pokażesz, jak radzisz sobie z problemami kupujących.

Wskazówka
Pamiętaj, że kupujący nie oczekują wyłącznie pozytywnych opinii. Kupujący oczekują, że spróbujesz rozwiązać zaistniały problem, jeśli coś pójdzie nie tak. Udzielaj przemyślanych odpowiedzi, które potwierdzą wysoką jakość Twojej obsługi klienta.

Jak wyświetlić i odpowiedzieć na opinię kupującego

Na opinię kupującego możesz odpowiedzieć z poziomu Karty opinii - otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie. Znajdź opinię, na którą chcesz odpowiedzieć, i wybierz Odpowiedz po prawej strony.

Gdy odpowiesz, Twój komentarz będzie widoczny bezpośrednio poniżej komentarza w ramach opinii wystawionej przez kupującego. Możesz odpowiedzieć tylko raz na komentarz w ramach opinii, a swojej odpowiedzi nie możesz edytować ani wycofać.
Odpowiedź na opinię kupującego ― otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie

Wskazówka
Użyj paska wyszukiwania pod kartą Wszystkie otrzymane opinie, aby znaleźć opinie wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Możesz wyszukiwać według nazwy kupującego, numeru przedmiotu lub nazwy przedmiotu.

Jak wysłać prośbę o zmianę opinii

Jeśli od wystawienia opinii minęło mniej niż 30 dni, możesz poprosić kupującego o jej ponowne rozważenie.
Poproś o zmianę opinii - otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie

W roku kalendarzowym możesz wysłać 5 próśb o zmianę opinii. Na każde 1000 opinii w roku możesz wysłać 5 dodatkowych próśb o zmianę opinii.

Co się stanie, gdy poprosisz o zmianę opinii

Jeśli wyślesz kupującemu prośbę o zmianę opinii, wyślemy mu wiadomość e-mail ze wszystkimi szczegółami.

Kupujący ma wtedy 10 dni, aby:

  • Zmienić opinię - jeśli kupujący zaakceptuje prośbę, poprowadzimy go przez proces zmiany oceny i komentarza. Po zmianie opinii oryginalne komentarze nie będą już widoczne na eBay
  • Odrzucić prośbę - jeśli kupujący odrzuci prośbę, może zdecydować, czy chce podać Ci uzasadnienie swojej decyzji

Jeśli kupujący nie odpowie w ciągu 10 dni, prośba o zmianę wygaśnie. Pamiętaj, że nawet opinia niespełniająca Twoich oczekiwań jest opinią tylko jednej osoby i nie będzie mieć wpływu na Twój poziom obsługi.

Wskazówka
Jeśli uważasz, że opinia kupującego jest niezgodna z naszymi Zasadami dotyczącymi opinii, skontaktuj się z nami i poproś o przejrzenie tej opinii.

Kupujący oczekują od sprzedawców dobrej obsługi w razie problemów, dlatego przemyślana odpowiedź może poprawić Twoją reputację nawet wtedy, gdy opinie nie są do końca pozytywne.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy