Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące poziomu obsługi i opinii

Zasady

Większość transakcji sprzedaży przebiega sprawnie. Jeśli przestrzegasz zasad prowadzenia sprzedaży, zawsze masz na stanie towar, który sprzedajesz, w przypadku problemów starasz się je rozwiązać i wysyłasz towar w określonym przez siebie czasie, wrażenia zakupowe kupujących będą pozytywne i chętniej kupią oni od Ciebie ponownie.

Jeśli jednak wystąpią problemy z transakcjami, możesz je śledzić w swoich Wskaźnikach sprzedawcy.

Te zasady określają, kiedy dokonujemy korekty oceny Twojego poziomu obsługi (oceny tego, jak spełniasz standardy obsługi) oraz opinii.

Jak oceniany jest poziom obsługi?

Standardy obsługi dla sprzedawców dotyczą tego, co jest najważniejsze dla kupujących: terminowej dostawy towaru i skutecznej obsługi klienta w przypadku jakichkolwiek próśb o pomoc.

Oceniamy to według tych kryteriów:

  • Wskaźnik problemów z transakcjami

    • Sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub Ochrony kupujących PayPal zamknięta bez rozwiązania problemu przez sprzedawcę

    • Anulowanie transakcji z inicjatywy sprzedawcy

  • Wskaźnik terminowej wysyłki

Więcej informacji o standardach obsługi

Czy można się odwołać od problemów z transakcjami, nieterminowej wysyłki lub opinii?

Automatycznie usuwamy problemy z transakcjami, korygujemy Twój wskaźnik terminowej wysyłki i usuwamy opinie w poniżej opisanych przypadkach.

Uwagi:

  • Tych automatycznych korekt dokonujemy każdego dnia, ale wynikające z nich zmiany mogą być widoczne we Wskaźnikach sprzedawcy lub na jego karcie opinii dopiero po maks. 2 dniach.

  • Nie rozpatrujemy odwołań, jeśli nr przesyłki wskazuje, że towar jest nadal w drodze, otwarta jest sprawa w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay lub w przypadku zwrotu towaru nie zwrócono jeszcze kupującemu pieniędzy.

  • Możesz kwalifikować się do automatycznych 5-gwiazdkowych ocen szczegółowych i innych zabezpieczeń opisanych w zasadach ochrony sprzedawców.

W przypadku sprzedawców, którzy naruszają nasze zasady lub manipulują oceną poziomu obsługi, możemy przywrócić usunięte wcześniej problemy z transakcjami, opinie i opóźnione wysyłki, zablokować możliwość usunięcia dalszych problemów, opinii lub opóźnionych wysyłek, ograniczyć możliwości zakupów i sprzedaży lub zawiesić konto.

Wytyczne

Automatically removed

Usuwamy automatycznie

Automatycznie usuwamy problemy z transakcjami, korygujemy Twój wskaźnik terminowej wysyłki i usuwamy opinie, jeżeli:

  • Kupujący nie zapłacił za zamówienie i odnotujemy sprawę o zaległą płatność przeciwko niemu.

  • Problem z transakcją, opinia lub opóźniona wysyłka wynika bezpośrednio z problemu z serwisem lub programem eBay.

  • Szacowany czas dostawy podany w ofercie sprzedaży został skrócony, ale nr przesyłki wskazuje, że towar został dostarczony przed upływem najdłuższego szacowanego terminu dostawy przewoźnika.

  • Podejmiemy działania przeciwko kupującemu za naruszenie zasad dotyczących zakupów.

  • Zalecimy Ci wstrzymanie wysyłki lub podejmiemy działanie w celu anulowania transakcji.

  • Na podstawie wiarygodnych danych o statusie przesyłki stwierdzimy, że problem z transakcją, opinia lub opóźniona wysyłka została spowodowana przez systemowe opóźnienia dostawy lub komunikacji. Przykłady: opóźnienia na wielką skalę z winy przewoźnika, przedmioty zatrzymane w odprawie celnej, przerwy w dostawie prądu spowodowane trudnymi warunkami pogodowymi. Informacje o zaistniałych przypadkach będą publikowane na forum komunikatów.

Not eligible for removal 

Nie kwalifikuje się do usunięcia

Do usunięcia nie kwalifikuje się:

  • Możemy usunąć komentarz do opinii, który narusza nasze zasady, np.: zawiera łącza lub wulgaryzmy, ale ocena ani jakiekolwiek problemy z transakcją nie są koniecznie usuwane).

  • Odwołania od opóźnionej wysyłki, gdy transakcja nie ma numeru przesyłki, który pozwala zweryfikować terminową realizację zamówienia lub dostawę.

Uwaga

Korekta ręczna

W pewnych sytuacjach możemy dokonać ręcznej korekty problemu z transakcją, opinii lub opóźnionej wysyłki. Sprzedawcy mogą odwołać się w tych przypadkach, ale muszą to zrobić w ciągu 90 dni od transakcji: 

  • Podasz nr przesyłki, który potwierdzi, że towar wysłano w określonym przez Ciebie czase na wysyłkę lub został dostarczony w szacowanym czasie dostawy , ale wskaźnik opóźnionej wysyłki nie został zaktualizowany automatycznie, ponieważ system śledzenia przesyłek nie jest zintegrowany z eBay.

  • W przypadku próby dostarczenia towaru uznajemy towar za 'dostarczony' na potrzeby korekty wskaźnika opóźnionych wysyłek lub usunięcia opinii.

  • Komentarz do opinii zawiera niewłaściwe treści (np. wulgarne wyrażenia) - patrz zasady dotyczące komunikacji między użytkownikami. Niewłaściwe komentarze zostaną usunięte, ale ocena pozostanie.

W ocenie poziomu obsługi dokonujemy korekt, gdy poprzez nasz system lub system śledzenia przesyłek przewoźnika mamy dostęp do obiektywnych danych, które wskazują, iż sprzedawca zrealizował wszystkie aspekty transakcji oraz że problem, opinia lub opóźniona wysyłka nie była istotna.

Skontaktuj się z obsługą klienta

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi