Automatyczne usuwanie problemów i opóźnionych wysyłek
W określonych sytuacjach automatycznie usuwamy problemy i opóźnione wysyłki. Przykładowe sytuacje to między innymi opóźniona wysyłka wynikająca ze znanych nam zjawisk pogodowych, zakłócenia transakcji spowodowane znanymi nam problemami z działaniem serwisu eBay lub opóźniona wysyłka, choć z informacji o śledzeniu przesyłki wynika, że przedmiot został wysłany w terminie.
Na podstawie dostępnych informacji określamy, które problemy i opóźnione wysyłki mogą zostać usunięte w ramach programu ochrony sprzedawców. Automatyczne usunięcie problemu lub opóźnionej wysyłki następuje zazwyczaj w ciągu 72 godzin, a Ty nie musisz się z nami w tej sprawie kontaktować.
Porada
Szczegółowe informacje o ewentualnych problemach i opóźnionych wysyłkach możesz znaleźć w sekcji Wskaźniki sprzedawcy — otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
Jak złożyć odwołanie
Jeśli nie usunęliśmy automatycznie z Twojego konta problemu lub opóźnionej wysyłki, a Ty uważasz, że zostały spełnione kryteria podane poniżej, skontaktuj się z nami i poproś o ponowne rozpatrzenie sprawy. Zanim poprosisz o ponowne rozpatrzenie sprawy, odczekaj 72 godziny, ponieważ w tym czasie informacje o problemie lub opóźnionej wysyłce mogą zostać automatycznie usunięte. Zapoznamy się z otrzymanymi od Ciebie informacjami i okolicznościami powstania problemu lub opóźnionej wysyłki, a następnie zdecydujemy, czy problem lub opóźniona wysyłka kwalifikuje się do usunięcia. Prośbę o usunięcie problemu lub opóźnionej wysyłki musisz przesłać w ciągu 90 dni od daty transakcji.
Kryteria usuwania problemów i opóźnionych wysyłek
Możemy sprawdzać i usuwać problemy i opóźnione wysyłki tylko po spełnieniu określonych kryteriów.
Problemy wynikające z anulowania
Możemy sprawdzać i usuwać problemy wynikające z anulowania transakcji przez sprzedawcę, jeśli:
- Kupujący wycofał ofertę, zakłócając przebieg aukcji z licytacją
- Kupujący poprosił o coś, czego nie obejmowała oryginalna oferta sprzedaży
Opóźnione wysyłki
Możemy sprawdzać i usuwać opóźnione wysyłki, jeśli:
- Przed upływem najpóźniejszej szacowanej daty dostawy przesłano numer przesyłki, który wskazuje, że skan nadania został wykonany w zadekarowanym czasie na wysłanie przesyłki
- Przed upływem najpóźniejszej szacowanej daty dostawy przesłano numer przesyłki, który wskazuje, że przedmiot został dostarczony na adres podany przez kupującego przed upływem tej daty. Jeśli łączny koszt zamówienia (wszystkie przedmioty łącznie, koszt wysyłki i ewentualny podatek) wynosi 550 EUR lub więcej, wymagane jest potwierdzenie odbioru podpisem
- Jeśli podjęto próbę dostarczenia przedmiotu, uznamy go za dostarczony w kontekście korekty Twojego wskaźnika opóźnionej wysyłki
- Transakcja została anulowana przez eBay
- Kupujący poprosił o zmianę swojego zamówienia, przez co przedmiot został wysłany z opóźnieniem
Sprawy zamknięte bez rozwiązania przez sprzedawcę
Ponieważ te problemy są związane z wynikiem sprawy w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay, ich ponowne rozpatrzenie nie jest możliwe.
Jeśli masz nowe informacje, które potwierdzą wywiązanie się ze zobowiązań wobec kupującego, możesz odwołać się w danej sprawie w ciągu 30 dni od jej zamknięcia. Dowiedz się, jak się odwołać.
W przypadku rozpatrzenia odwołania na Twoją korzyść zarówno sprawa zamknięta bez rozwiązania przez sprzedawcę, jak i związany z nią problem zostaną automatycznie usunięte, a Twoje wyniki sprzedawcy zostaną odpowiednio zaktualizowane.