Wszystkie informacje na temat zasad dotyczących opinii znajdują się teraz na naszej zaktualizowanej stronie Zasad dotyczących opinii.
Jeśli wystąpią problemy z transakcjami, możesz je śledzić w swoich Wskaźnikach sprzedawcy.
Te zasady określają, kiedy dokonujemy korekty oceny Twojego poziomu obsługi (oceny tego, jak spełniasz standardy obsługi).
Jak oceniany jest poziom obsługi?
Standardy obsługi dla sprzedawców dotyczą tego, co jest najważniejsze dla kupujących: terminowej dostawy towaru i skutecznej obsługi klienta w przypadku jakichkolwiek próśb o pomoc.
Oceniamy to według tych kryteriów:
- Wskaźnik problemów z transakcjami
- Sprawy zamknięte bez rozwiązania przez sprzedawcę
- Wskaźnik terminowej wysyłki
Więcej informacji o standardach obsługi dla sprzedawców
Czy można się odwołać od problemów z transakcjami lub nieterminowej wysyłki?
Automatycznie usuwamy problemy z transakcjami i korygujemy Twój wskaźnik terminowej wysyłki w poniżej opisanych przypadkach.
Wytyczne
Usuwamy automatycznie
Automatycznie usuwamy problemy z transakcjami i korygujemy Twój wskaźnik terminowej wysyłki, jeżeli:
- Kupujący nie zapłacił za zamówienie i zostało ono przez Ciebie anulowane z powodu: Kupujący nie zapłacił
- Problem z transakcją lub opóźniona wysyłka wynika bezpośrednio z problemu z serwisem lub programem eBay
- Szacowany czas dostawy podany w ofercie sprzedaży został skrócony, ale nr przesyłki wskazuje, że towar został dostarczony przed upływem najdłuższego szacowanego terminu dostawy przewoźnika
- Podejmiemy działania przeciwko kupującemu za naruszenie zasad dotyczących niestosownego zachowania kupujących
- Zalecimy Ci wstrzymanie wysyłki lub podejmiemy działanie w celu anulowania transakcji
- Na podstawie wiarygodnych danych o statusie przesyłki stwierdzimy, że problem z transakcją lub opóźniona wysyłka została spowodowana przez systemowe opóźnienia dostawy lub komunikacji. Przykłady: opóźnienia na wielką skalę z winy przewoźnika, przedmioty zatrzymane w odprawie celnej, przerwy w dostawie prądu spowodowane trudnymi warunkami pogodowymi. Informacje o zaistniałych przypadkach będą publikowane na forum komunikatów - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Nie kwalifikuje się do usunięcia
Do usunięcia nie kwalifikuje się:
- Odwołania od opóźnionej wysyłki, gdy transakcja nie ma numeru przesyłki, który pozwala zweryfikować terminową realizację zamówienia lub dostawę
Korekta ręczna
W pewnych sytuacjach możemy dokonać ręcznej korekty problemu z transakcją lub opóźnionej wysyłki. Sprzedawcy mogą odwołać się w tych przypadkach, ale muszą to zrobić w ciągu 90 dni od transakcji:
- Przed wystąpieniem problemu dodałeś(łaś) numer przesyłki, który potwierdza, że przedmiot został wysłany w czasie określonym na wysłanie przesyłki lub przed upływem najpóźniejszej szacowanej daty dostawy, ale wskaźnik opóźnionej wysyłki nie został automatycznie zaktualizowany, ponieważ system śledzenia nie jest zintegrowany z systemem eBay
- W przypadku próby dostarczenia towaru uznajemy towar za 'dostarczony' na potrzeby korekty wskaźnika opóźnionych wysyłek
Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.
Dlaczego wprowadziliśmy te zasady
W ocenie poziomu obsługi dokonujemy korekt, gdy poprzez nasz system lub system śledzenia przesyłek przewoźnika mamy dostęp do obiektywnych danych, które wskazują, iż sprzedawca zrealizował wszystkie aspekty transakcji oraz że problem lub opóźniona wysyłka nie była istotna.