Jesteś kupującym i potrzebujesz pomocy, aby anulować zakup? Przeczytaj nasz artykuł dla kupujących o anulowaniu zamówienia
Jak anulować zamówienie w Panelu Sprzedawcy lub na stronie Mój eBay:
- Przejdź do Zamówień w Panelu Sprzedawcy - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie albo na stronie Mój eBay - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.
- Znajdź zamówienie, które chcesz anulować, i w menu Więcej działań wybierz Anuluj zamówienie.
- Wybierz przyczynę anulowania, a następnie wybierz Zatwierdź.
Gdy anulujesz zamówienie, powiadomimy o tym kupującego, a jeśli kupujący już zapłacił za przedmiot, otrzyma zwrot pieniędzy.
Jeśli anulujesz zamówienie z powodu braku płatności, przyczyna anulowania „Kupujący nie zapłacił” będzie dostępna po upływie czterech pełnych dni kalendarzowych od złożenia zamówienia. Dowiedz się więcej o rozwiązywaniu z kupującymi problemów związanych z zaległymi płatnościami za przedmioty.
Wskazówka
Możesz anulować zamówienie do 30 dni od daty sprzedaży, nawet jeśli kupujący już zapłacił. Pamiętaj, że anulowanie zamówienia może skutkować zarejestrowaniem na Twoim koncie problemu z transakcją, co może wpłynąć na Twój poziom obsługi.
Co się stanie, jeśli kupujący poprosi o anulowanie zamówienia?
Jeśli otrzymasz od nas powiadomienie, że kupujący poprosił o anulowanie zamówienia, masz 3 dni na zaakceptowanie lub odrzucenie prośby. Bez względu na to, czy zaakceptujesz, czy odrzucisz prośbę, usuniemy wszelkie związane z nim negatywne czy neutralne opinie.
Jeśli nie odpowiesz w ciągu 3 dni kalendarzowych, zamkniemy prośbę kupującego o anulowanie. Jeśli kupujący nie zapłaci, zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Jeśli kupujący zapłacił, musisz zrealizować zamówienie.
Co się stanie po anulowaniu zamówienia?
Gdy anulujesz zamówienie, przyznamy automatycznie pełny zwrot pieniędzy. Gdy kupujący otrzyma zwrot pieniędzy, może Ci przysługiwać zwrot opłat, zgodnie z naszymi zasadami zwrotów opłat.
Oferty sprzedaży jednego przedmiotu z opcją Kup teraz zostaną automatycznie wznowione, chyba że na etapie anulowania zamówienia wybierzesz „Nie” obok „Wystawić ponownie przedmiot?”.
Jeśli anulujesz zamówienie, ponieważ kupujący nie zapłacił, wszelkie opinie wystawione przez kupującego zostaną usunięte i nie będą miały wpływu na Twój poziom obsługi.
Co się stanie w przypadku problemów ze zwrotem pieniędzy?
Jeśli wystąpią problemy ze zwrotem pieniędzy, powiadomimy Cię o tym natychmiast. Poprosimy także o ponowne zlecenie zwrotu pieniędzy poprzez wybranie przycisku Ponów zwrot pieniędzy w powiadomieniu. Jeśli nadal nie możesz wysłać zwrotu pieniędzy, wybierz inną formę płatności do jego sfinansowania. Dowiedz się, jak są finansowane zwroty pieniędzy.
Jeśli kupujący nie otrzyma zwrotu pieniędzy, może otworzyć sprawę w ramach Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay. Za pomocą tej sprawy możesz mu wtedy zwrócić pieniądze.
Dowiedz się, jak pomóc kupującemu, który nie otrzymał przedmiotu.
Więcej informacji znajdziesz na stronie zasad dotyczących anulowania zamówienia.