Zdjęcie 1 z 1
Zdjęcie 1 z 1
A Market Process Theory of the Firm: An Alterna, Machaj..
GBP 155,67
Około790,79 zł
Stan:
Nowy
Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby poznać więcej szczegółów, zobacz aukcję sprzedającego.
Dostępne: 5
Wysyłka:
Nie ma wysyłki do: Stany Zjednoczone.
Znajduje się w: South East, Wielka Brytania
Dostawa:
Czas zmienny
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący.
Płatności:
Kupuj bez obaw
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 125427758967
Ostatnia aktualizacja: 23-03-2024 08:02:21 CET Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Parametry przedmiotu
- Stan
- Title
- A Market Process Theory of the Firm: An Alternative to the Neocl
- ISBN
- 9780367749248
- EAN
- 9780367749248
- Subject Area
- Organizational Sociology
- Publication Name
- A Market Process Theory of the Firm: an Alternative to the Neoclassical Model
- Publisher
- Taylor & Francis LTD
- Subject
- Economics
- Series
- Routledge Studies in the Economics of Business and Industry
- Publication Year
- 2021
- Type
- Textbook
- Format
- Hardcover
- Language
- English
- Item Height
- 234 mm
- Item Width
- 156 mm
- Item Weight
- 290 g
- Number of Pages
- 102 Pages
O tym produkcie
Product Information
Neoclassical economics has been criticized from various angles by orthodox schools. The same can be said about its particular branch: the theory of the firm. This book demonstrates how a successful theory of the firm can be presented without flawed notions of a neoclassical framework and used to comprehend actual business history. The author argues that we should start from the assumption that businesses are inevitably imponderable, as that is their nature, in the process of economic evolution. The book offers an in-depth exploration of neoclassical limitations by examining each of the small details associated with the famous MR = MC rule. It follows a step-by-step approach, which starts off with neoclassical assumptions and then moves into more empirically sound theory, based on modeling logic and rooted in real world examples. The author presents a novel discussion on the size of the firm, both in terms of classifying a firm's expansion and about the factors that limit the size of the firm and argues how formal pricing theory can be built using more indeterminate assumptions about firms. Further, there is a discussion on how firms are rooted in amorphous industries, which helps to explain economic progress better by emphasizing the importance of economic experiments, mistakes and bankruptcies. This is a valuable reference for scholars and researchers who are interested in a range of topics from microeconomics, through pricing theory to industrial organization, history of economic thought and managerial economics.
Product Identifiers
Publisher
Taylor & Francis LTD
ISBN-13
9780367749248
eBay Product ID (ePID)
4049038935
Product Key Features
Subject Area
Organizational Sociology
Series
Routledge Studies in the Economics of Business and Industry
Publication Name
A Market Process Theory of the Firm: an Alternative to the Neoclassical Model
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Economics
Publication Year
2021
Type
Textbook
Number of Pages
102 Pages
Dimensions
Item Height
234 mm
Item Width
156 mm
Item Weight
290 g
Additional Product Features
Country/Region of Manufacture
United Kingdom
Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę
Informacje o firmie
WRAP Ltd.
Mubin Ahmed
Unit 4
119 Loverock Road
Reading
Berkshire
RG30 1DZ
United Kingdom
Numer VAT (NIP):
- GB 724498118
Numer rejestracyjny (REGON):
- 03800600
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Numer CRN:
- 03800600
Popularne kategorie z tego Sklepu
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Opinie sprzedawców (3 048 253)
- 0***- (356)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyPerfect.
- 0***- (356)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyExcellent.
- 0***- (356)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyPerfect.