|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Blackwell Companions to Philosophy: A Companion to Business Ethics

Tekst oryginalny
Blackwell Companions to Philosophy: A Companion to Business Ethics
Stan:
Bardzo dobry
Cena:
US $10,00
Około40,19 zł
Wysyłka:
US $4,87 (około 19,57 zł) Wysyłka ekonomiczna. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: South Saint Paul, Minnesota, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Pt, 10 maj a Śr, 15 maj do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako prywatny sprzedawca, więc prawa konsumenckie wynikające z przepisów UE o ochronie konsumentów nie obowiązują. W przypadku większości zakupów nadal obowiązuje Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay.Dowiedz się więcejZarejestrowany jako prywatny sprzedawca
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 126042968674
Ostatnia aktualizacja: 03-10-2023 21:59:42 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Bardzo dobry: Książka była czytana i nie wygląda jak nowa, ale jest nadal w doskonałym stanie. ...
Level
Business
Subject
Ethics
ISBN
9781405101028
Publication Name
Companion to Business Ethics
Item Length
9.7in
Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
Series
Blackwell Companions to Philosophy Ser.
Publication Year
2002
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
1.4in
Author
Robert E. Frederick
Item Width
6.8in
Item Weight
30.5 Oz
Number of Pages
480 Pages

O tym produkcie

Product Information

In a series of articles specifically commissioned for this volume, some of todays most distinguished business ethicists survey the main areas of interest and concern in the field of business ethics. Sections of the book cover topics such as the often uneasy relationship between business ethics and capitalism, the link between business ethics and ethical theory, how ethics applies to specific problems in the business world, the connection between business ethics and related academic disciplines, and the practice of business ethics in modern corporations. The book can be used as a comprehensive text for introductory or advanced courses in business ethics, as a reference for teachers and writers in the field, or as a guide for other academic or business persons who wish to become familiar with the central issues in the field. To enhance its usefulness, the volume includes bibliographies of the relevant literature and a list of internet sources for material on business ethics, and an extensive index.

Product Identifiers

Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
ISBN-10
1405101024
ISBN-13
9781405101028
eBay Product ID (ePID)
2385514

Product Key Features

Author
Robert E. Frederick
Publication Name
Companion to Business Ethics
Format
Trade Paperback
Language
English
Series
Blackwell Companions to Philosophy Ser.
Publication Year
2002
Type
Textbook
Number of Pages
480 Pages

Dimensions

Item Length
9.7in
Item Height
1.4in
Item Width
6.8in
Item Weight
30.5 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Hf5387.C655 2002
Reviews
"Frederick has orchestrated a marvelous business ethics symphony in this Companion. The articles are original, targeted at essential issues, and written by recognized scholars of the movement. It promises to become one of the field's classic collections." W. Michael Hoffman, Center for Business Ethics, Bentley College "The pace of change and the unexpected challenges that managers now confront every day make it all the more important that they have a clear sense of business ethics to guide their decision making. This book provides that handrail and shows how good business and good ethics go hand in hand." John Quelch, London Business School "This is a valuable resource with thoughtful essays by the best minds in business ethics today. The organization of the book by ethical theories, business diciplines, and contemporary ethical issues makes it particularly useful as a reference book for academics and practitioners alike." Brad Brown, University of Virginia
Table of Content
List of Contributors ix Preface xiii PART I BUSINESS ETHICS AND NORMATIVE THEORIES 1 1 A Kantian approach to business ethics 3 Norman E. Bowie 2 Utilitarianism and business ethics 17 Milton Snoeyenbos and James Humber 3 Business ethics and virtue 30 Robert C. Solomon 4 Social contract approaches to business ethics: bridging the "is-ought" gap 38 Thomas W. Dunfee and Thomas Donaldson 5 Business ethics and the pragmatic attitude 56 Douglas R. Anderson 6 An outline of ethical relativism and ethical absolutism 65 Robert E. Frederick 7 Feminist theory and business ethics 81 Robbin Derry 8 Business ethics in a free society 88 Tibor R. Machan 9 Nature and business ethics 100 William C. Frederick 10 Toward new directions in business ethics: some pragmatic pathways 112 Sandra B. Rosenthal and Rogene A. Buchholz 11 Business ethics: pragmatism and postmodernism 128 R. Edward Freeman and Robert A. Phillips PART II BUSINESS ETHICS AND THE BUSINESS DISCIPLINES 139 12 Ethics in management 141 Archie B. Carroll 13 Finance ethics 153 John R. Boatright 14 Ethics in the public accounting profession 164 Mohammad J. Abdolmohammadi and Mark R. Nixon 15 Marketing ethics 178 George G. Brenkert 16 Law, ethics, and managerial judgment 194 Lynn S. Paine 17 Business ethics and economics 207 Diane L. Swanson 18 Business ethics and the social sciences 218 Linda Klebe Treviño PART III ISSUES IN BUSINESS ETHICS 231 19 International business ethics 233 Richard T. De George 20 Corporate moral agency 243 John R. Danley 21 Employee rights 257 Ronald Duska 22 Business ethics and work: questions for the twenty-first century 269 Joanne B. Ciulla 23 Business's environmental responsibility 280 Joseph R. Desjardins 24 Business ethics and religion 290 Ronald M. Green 25 Social responsibility and business ethics 303 Rogene A. Buchholz and Sandra B. Rosenthal PART IV BUSINESS ETHICS: ORIGINS AND CONTEMPORARY PRACTICE 323 26 Business ethics and the origins of contemporary capitalism: economics and ethics in the work of Adam Smith and Herbert Spencer 325 Patricia H. Werhane 27 A brief history of American business ethics 342 Thomas F. McMahon 28 Business ethics in Europe: a tale of two efforts 353 Henk Van Luijk 29 Ethics and the regulatory environment 366 Jeffrey M. Kaplan and Rebecca S. Walker 30 A passport for the corporate code: from Borg Warner to the Caux Principles 374 Lisa H. Newton 31 Investigations and due process 386 Joan Elise Dubinsky 32 Ethics and corporate leadership 399 Keith Darcy Bibliography 409 Appendix A: BUSINESS ETHICS: ELECTRONIC RESOURCES 423 Appendix B: DOMESTIC AND INTERNATIONAL BUSINESS ETHICS ORGANIZATIONS 425 Index 447
Copyright Date
2002
Topic
Business Ethics
Dewey Decimal
174/.4
Intended Audience
Scholarly & Professional
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Genre
Business & Economics

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

defree-44

defree-44

100% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 36
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin
Zarejestrowany jako prywatny sprzedawca
W związku z tym prawa konsumenckie wynikające z przepisów EU o ochronie konsumentów nie obowiązują. W przypadku większości zakupów nadal obowiązuje Ochrona kupujących eBay. Dowiedz się więcejDowiedz się więcej

Opinie sprzedawców (6)

a***g (553)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatnie 6 miesięcy
Zakup potwierdzony
Great
w***e (13)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatnie 6 miesięcy
Zakup potwierdzony
Great service, Thank you!
d***6 (777)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatnie 6 miesięcy
Zakup potwierdzony
Good seller