|Wystawione w kategorii:
Skończył się zapas tego przedmiotu.
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Nauczanie amerykańskiego ruchu praw obywatelskich: słodko-gorzka piosenka wolności

Tekst oryginalny
Teaching the American Civil Rights Movement: Freedom's Bittersweet Song
Tekst oryginalny
by Armstrong, Julie Buckner | PB | VeryGood
Stan:
Bardzo dobry
May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ... Zobacz więcejinformacji o stanie
Cena:
US $6,21
Około24,36 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Aurora, Illinois, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między So, 1 cze a Śr, 5 cze do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci sprzedawca. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 145215640088
Ostatnia aktualizacja: 17-05-2024 00:22:29 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Bardzo dobry
Książka była czytana i nie wygląda jak nowa, ale jest nadal w doskonałym stanie. Okładka bez wyraźnych uszkodzeń. Jeśli jest to książka z twardą oprawą, posiada ona obwolutę (o ile taka była). Egzemplarz bez brakujących lub uszkodzonych stron, bez zagnieceń lub naderwań oraz bez podkreśleń/zaznaczeń tekstu lub notatek na marginesach. Na wewnętrznej stronie okładki możliwe wpisy lub oznaczenia właściciela. Minimalne ślady używania. Aby poznać więcej szczegółów i opis uszkodzeń lub wad, zobacz aukcję sprzedającego. Zobacz wszystkie definicje stanuotwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Uwagi sprzedawcy
“May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ...
Binding
Paperback
Weight
0 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
No
ISBN
9780415932578
Item Length
9in
Publisher
Routledge
Publication Year
2002
Type
Textbook
Format
Uk-B Format Paperback
Language
English
Item Height
0.6in
Author
Houston Bryan Roberson
Genre
Education, History, Social Science, Political Science
Topic
Teaching Methods & Materials / Social Science, Civil Rights, General, United States / General, African American, Ethnic Studies / African American Studies
Item Width
6.1in
Item Weight
13.6 Oz
Number of Pages
280 Pages

O tym produkcie

Product Information

The past fifteen years have seen renewed interest in the civil rights movement. Television documentaries, films and books have brought the struggles into our homes and classrooms once again. New evidence in older criminal cases demands that the judicial system reconsider the accuracy of investigations and legal decisions. Racial profiling, affirmative action, voting districting, and school voucher programs keep civil rights on the front burner in the political arena. In light of this, there are very few resources for teaching the civil rights at the university level. This timely and invaluable book fills this gap. This book offers perspectives on presenting the movement in different classroom contexts; strategies to make the movement come alive for students; and issues highlighting topics that students will find appealing. Including sample syllabi and detailed descriptions from courses that prove effective, this work will be useful for all instructors, both college and upper level high school, for courses in history, education, race, sociology, literature and political science.

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0415932572
ISBN-13
9780415932578
eBay Product ID (ePID)
2258068

Product Key Features

Author
Houston Bryan Roberson
Format
Uk-B Format Paperback
Language
English
Topic
Teaching Methods & Materials / Social Science, Civil Rights, General, United States / General, African American, Ethnic Studies / African American Studies
Publication Year
2002
Type
Textbook
Genre
Education, History, Social Science, Political Science
Number of Pages
280 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
0.6in
Item Width
6.1in
Item Weight
13.6 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
E185.61.T25 2002
Publication Name
Teaching the American Civil Rights Movement : Freedom's Bittersweet Song
Table of Content
Introduction, Waldo E. Martin, Jr. and Patricia A. SullivanI. Courses1. Teaching Martin Luther King, Jr., and the Civil Rights Movement in High School History Courses: Rethinking Content and Pedagogy, Derrick P. Alridge2. Infusing the African-American Freedom Struggle into a Historical Survey Course, Susan Hult EdwardsSample Course Schedule: U.S. History Since 18773. Birth Too Long Delayed is Perspective Too Long Denied: The Importance of "Before and After" the Traditional American Civil Rights Movement, Houston Bryan RobersonSample Syllabus: The American Civil Rights Movement4. Women and the "Freedom Struggle" in the 20th Century, Barbara MachtingerSample Syllabus: Women and the "Freedom Struggle" in the 20th Century5. Wading in Troubled Water: "Legacies of the Civil Rights Movement" as Freshman Composition, Julie Buckner ArmstrongSample Syllabus: Legacies of the Civil Rights MovementII. Strategies:1. "Raising the Curtain": Performance, History, and Pedagogy, Rhonda Y. WilliamsSample Performance Project Assignment2. Eyewitness to the Movement: Conducting Oral History Interviews in the Classroom, Jack M. BloomSample Syllabus: Eyewitness to the Movement3. Coming of Age in the Movement: Teaching With Personal Narratives, Sarah E. Gardner4. Your Blues Ain't Like Mine and the Civil Rights Movement, Charles E. Wilson, Jr.5. Music and the Civil Rights Movement, 1954-1968: A Classroom Approach, Gregory FreelandSample Syllabus: Music and the Civil Rights MovementIII. Issues1. All Power to the People! : Teaching Black Nationalism in the Post Civil Rights Era, Peniel E. JosephSample Syllabus: Black Political Thought in the Age of Civil Rights and Black Power2. "This nonviolent stuff ain't no good. It'll get ya killed ': Teaching About Self-Defense in the African-American Freedom Struggle, Emilye J. CrosbySample Assignments: Self-Defense and the African-American Freedom Struggle3. Dismantling the Master's Narrative: Teaching Gender, Race and Class in the Civil Rights Movement, M. Bahati KuumbaSample Syllabus: Women and Social Resistance Movements4. The Defiant Ones: The Civil Rights Movement and College Student Protest, 1954-1975, Wanda M. DavisSample Syllabus: The Civil Rights Movement and College Student Protest5. Deep in Our Hearts, Constance Curry and Sue ThrasherIV. ChronologyV. ResourcesContributors
Copyright Date
2003
Target Audience
College Audience
Lccn
2002-028482
Illustrated
Yes

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.skoobtfirht@yabe.selas
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 17,7 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
5.0
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (5 198 631)

l***a (876)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great seller!
l***a (1190)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Can't wait to spend some time with this book!! I've heard really good things about it, and the book itself looks great. :). Very satisfied with my purchase.
s***s (234)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
As described.