|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Eko-biznes: przejęcie zrównoważonego rozwoju przez dużą markę

Tekst oryginalny
Eco-Business: A Big-Brand Takeover of Sustainability
Tekst oryginalny
by Dauvergne, Peter; Lister, Jane | HC | Good
Stan:
Dobry
Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ... Zobacz więcejinformacji o stanie
Cena:
US $5,17
Około20,25 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Aurora, Illinois, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Pn, 20 maj a Cz, 23 maj do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci sprzedawca. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 145717990588
Ostatnia aktualizacja: 11-04-2024 01:27:20 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Dobry
Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są nieznaczne ślady używania, np. zadrapania, ale książka nie jest rozerwana i nie ma dziur. Przy książkach w twardej oprawie mogą brakować obwoluty. Większość stron jest nieuszkodzona tzn., że ewentualne zagięcia lub rozdarcia są sporadyczne, podkreślenia ołówkiem są minimalne i nie ma żadnych zaznaczeń markerem czy notatek na marginesach. Książka ma wszystkie strony. Aby poznać więcej szczegółów i opis uszkodzeń lub wad, zobacz aukcję sprzedającego. Zobacz wszystkie definicje stanuotwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Uwagi sprzedawcy
“Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ...
Binding
Hardcover
Weight
0 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
No
ISBN
9780262018760
Publication Year
2013
Type
Not Available
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
ECO-Business : a Big-Brand Takeover of Sustainability
Item Height
0.8in.
Author
Peter Dauvergne, Jane Lister
Item Length
8in.
Publisher
The MIT Press
Item Width
5.5in.
Item Weight
11.5 Oz
Number of Pages
204 Pages

O tym produkcie

Product Information

Two experts explain the consequences for the planet when corporations use sustainability as a business tool. McDonald's promises to use only beef, coffee, fish, chicken, and cooking oil obtained from sustainable sources. Coca-Cola promises to achieve water neutrality. Unilever seeks to achieve 100 percent sustainable agricultural sourcing by 2020. Walmart has pledged to become carbon neutral. Big-brand companies seem to be making commitments that go beyond the usual "greenwashing" efforts undertaken largely for public-relations purposes. In Eco-Business, Peter Dauvergne and Jane Lister examine this new corporate embrace of sustainability, its actual accomplishments, and the consequences for the environment. For many leading-brand companies, these corporate sustainability efforts go deep, reorienting central operations and extending through global supply chains. Yet, as Dauvergne and Lister point out, these companies are doing this not for the good of the planet but for their own profits and market share in a volatile, globalized economy. They are using sustainability as a business tool. Dauvergne and Lister show that the eco-efficiencies achieved by big-brand companies limit the potential for finding deeper solutions to pressing environmental problems and reinforce runaway consumption. Eco-business promotes the sustainability of big business, not the sustainability of life on Earth.

Product Identifiers

Publisher
The MIT Press
ISBN-10
0262018764
ISBN-13
9780262018760
eBay Product ID (ePID)
143624428

Product Key Features

Author
Peter Dauvergne, Jane Lister
Publication Name
ECO-Business : a Big-Brand Takeover of Sustainability
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2013
Type
Not Available
Number of Pages
204 Pages

Dimensions

Item Length
8in.
Item Height
0.8in.
Item Width
5.5in.
Item Weight
11.5 Oz

Additional Product Features

Age Range
18
Lc Classification Number
Hc79.E5.D346 2013
Grade from
College Graduate Beginner
Reviews
Authoritative....A remarkably hype- and jargon-free look at the pros and cons of today's corporate eco-sustainability movement., "Eco-Business provides a wealth of examples of the business actions of all the bigplayers from Walmart and McDonald's through to Ikea and Unilever: if you want to know how Coca-Colamanages its water supply, this is the book to read. The authors are detailed and precise in issuessuch as where companies have achieved their own sustainability targets and where they have fallenshort - all of them, it seems, promising to do better while aggressively marketing products such asnappies, soft drinks and bottled waters to new consumers around the world." -- IsabelleSzmigin , Times Higher Education, Eco-Business provides a wealth of examples of the business actions of all the big players from Walmart and McDonald's through to Ikea and Unilever: if you want to know how Coca-Cola manages its water supply, this is the book to read. The authors are detailed and precise in issues such as where companies have achieved their own sustainability targets and where they have fallen short--all of them, it seems, promising to do better while aggressively marketing products such as nappies, soft drinks and bottled waters to new consumers around the world., "Eco-Business provides a wealth of examples of the business actions of all the big players from Walmart and McDonald's through to Ikea and Unilever: if you want to know how Coca-Cola manages its water supply, this is the book to read. The authors are detailed and precise in issues such as where companies have achieved their own sustainability targets and where they have fallen short - all of them, it seems, promising to do better while aggressively marketing products such as nappies, soft drinks and bottled waters to new consumers around the world." -- Isabelle Szmigin , Times Higher Education, McDonald's promises to use only beef, coffee, fish, chicken, and cooking oil obtained from sustainable sources. Coca-Cola promises to achieve water neutrality. Unilever has set a deadline of 2020 to reach 100 percent sustainable agricultural sourcing. Walmart has pledged to become carbon neutral. Today, big-brand companies seem to be making commitments that go beyond the usual "greenwashing" efforts undertaken largely for public relations purposes. In Eco-Business, Peter Dauvergne and Jane Lister examine this new corporate embrace of sustainability, its actual accomplishments, and the consequences for the environment. For many leading-brand companies, these corporate sustainability efforts go deep, reorienting central operations and extending through global supply chains. Yet, as Dauvergne and Lister point out, these companies are doing this not for the good of the planet but for their own profits and market share in a volatile, globalized economy. They are using sustainability as a business tool. Advocacy groups and governments are partnering with these companies, eager to reap the governance potential of eco-business efforts. But Dauvergne and Lister show that the acclaimed eco-efficiencies achieved by big-brand companies limit the potential for finding deeper solutions to pressing environmental problems and reinforce runaway consumption. Eco-business promotes the sustainability of big business, not the sustainability of life on Earth., Eco-Business provides a wealth of examples of the business actions of all the big players from Walmart and McDonald's through to Ikea and Unilever: if you want to know how Coca-Cola manages its water supply, this is the book to read. The authors are detailed and precise in issues such as where companies have achieved their own sustainability targets and where they have fallen short -- all of them, it seems, promising to do better while aggressively marketing products such as nappies, soft drinks and bottled waters to new consumers around the world.
Copyright Date
2013
Target Audience
Trade
Topic
Consumer Guides, Green Business, Public Policy / Environmental Policy, Development / Sustainable Development
Lccn
2012-026833
Dewey Decimal
658.4083
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Business & Economics, Référence, Political Science

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.skoobtfirht@yabe.selas
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 17,6 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
5.0
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (5 184 593)

4***d (475)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Repeat Customer Great Price and Free Shipping Thank
d***h (1700)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Excellent job
d***h (1700)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Excellent job