Zdjęcie 1 z 10
Sir John Fisher's Naval Revolution by Nicholas A. Lambert (Hardcover, 1999)
Stan:
“Pages crisp and clear with tight binding. Michael Howard's book plate and name inscribed to inside ”... Zobacz więcejinformacji o stanie
Wysyłka:
GBP 24,83 (około 125,04 zł) Wysyłka przyspieszona do: Stany Zjednoczone przez Program wysyłki międzynarodowej na eBay. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Beccles, Wielka Brytania
Opłaty importowe:
Bezpłatnie, kwota potwierdzona w realizacji transakcji
Dostawa:
Szacowana między Pn, 17 cze a Wt, 25 cze do 43230
Obejmuje śledzenie przesyłki
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
Kupuj bez obaw
Informacje o sprzedawcy
- 100% opinii pozytywnych
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 155880364308
Ostatnia aktualizacja: 16-05-2024 09:18:54 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Parametry przedmiotu
- Stan
- Dobry
- Uwagi sprzedawcy
- Subject Area
- Military History
- ISBN
- 9781570032776
- Publication Year
- 1999
- Type
- Textbook
- Format
- Hardcover
- Language
- English
- Publication Name
- Sir John Fisher's Naval Revolution
- Item Height
- 229mm
- Publisher
- University of South Carolina Press
- Item Width
- 152mm
- Subject
- Government, History
- Number of Pages
- 364 Pages
O tym produkcie
Product Information
A thorough understanding of naval policy is essential to comprehend the political, economic and social history of Great Britain before World War I. For most of the 20th century, historians have thought that British naval policy was driven by the Anglo-German arms race. After examining a prodigious quantity of primary sources, Nicholas A. Lambert concludes that Admiralty decision-making was in fact driven by factors totally unrelated to the German building programme. More important domestic considerations influenced these decisions - primarily the inability of the British state to provide sufficient money for maintaining an adequate warship building programme while meeting political demands for the creation of a national system of welfare relief. Sir John Fisher's Naval Revolution explores the intrigue and negotiations between the Admiralty and leading domestic reformers of the day, such as Herbert H. Asquith, David Lloyd George and Winston Churchill, and shows how the politicians regarded the issues of naval strategy and finance as central to the success of their proposed social reforms. Lambert also explains how Great Britain's naval leaders responded to these challenges under the direction of Admiral Sir John Fisher, the service head of the Admiralty from 1904-1910. The government of the day appointed Fisher to his post, Lambert demonstrates, expressly because he was prepared to cut naval spending. The author also shows why Fisher came to believe that the only way to preserve Britain's traditional mastery of the seas at an affordable price was to adopt a radically new approach to naval defence. Under Fisher's leadership, the Royal Navy invested heavily in emerging technologies - such as analog computers for gunnery fire-control, long-range torpedoes, aircraft and wireless telegraphy - and created new types of warships such as the battle cruiser and the patrol submarine. At the same time, Fisher encouraged his naval colleagues to abandon the traditional strategic principle of seeking battle with the enemy's main fleet, proposing instead that the Admiralty adopt an indirect approach to warfare by focussing on the enemy's economic system. For mainly political reasons, however, Fisher concealed his military technological revolution during the ten years preceding World War I from successive prime ministers as well as from much of the navy's officer corps. Thus, while appearing to cooperate with the wishes of his political masters, who wanted him to limit his strategic focus to home defence, Fisher continued working surreptitiously to create a new model fleet capable of protecting all of Britain's imperial interests across the globe.
Product Identifiers
Publisher
University of South Carolina Press
ISBN-13
9781570032776
eBay Product ID (ePID)
90509155
Product Key Features
Publication Name
Sir John Fisher's Naval Revolution
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Government, History
Publication Year
1999
Type
Textbook
Number of Pages
364 Pages
Dimensions
Item Height
229mm
Item Width
152mm
Additional Product Features
Series Title
Studies in Maritime History
Country/Region of Manufacture
United States
Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę
Informacje o firmie
Books and Crannies
Books Crannies
Exchange Square
Beccles
Suffolk
NR34 9HH
United Kingdom
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 155880364308
Ostatnia aktualizacja: 16-05-2024 09:18:54 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Wysyłka i obsługa
Lokalizacja przedmiotu:
Beccles, Wielka Brytania
Wysyłka do:
Antigua i Barbuda, Arabia Saudyjska, Aruba, Australia, Austria, Bahamy, Bahrajn, Bangladesz, Barbados, Belgia, Belize, Bermudy, Boliwia, Brunei, Bułgaria, Chile, Chiny, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Dominika, Dominikana, Egipt, Estonia, Filipiny, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Grenada, Guernsey, Gujana Francuska, Gwadelupa, Gwatemala, Hiszpania, Holandia, Honduras, Hongkong, Indonezja, Irlandia, Islandia, Izrael, Jamajka, Japonia, Jersey, Jordania, Kajmany, Kambodża, Kanada, Katar, Kolumbia, Korea Południowa, Kostaryka, Kuwejt, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Makau, Malediwy, Malezja, Malta, Martynika, Meksyk, Monako, Montserrat, Niemcy, Nikaragua, Norwegia, Nowa Zelandia, Oman, Pakistan, Panama, Paragwaj, Polska, Portugalia, Południowa Afryka, Reunion, Rumunia, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucia, Salwador, Singapur, Sri Lanka, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Szwecja, Słowacja, Słowenia, Tajwan, Trynidad i Tobago, Turks i Caicos, Ukraina, Urugwaj, Wielka Brytania, Węgry, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Łotwa
Wykluczenia:
Afganistan, Jemen, Libia, Nauru, Rosja, Somalia
Wysyłka i obsługa | Opłaty importowe | Do | Usługa | Dostawa*Zobacz uwagi o dostawie |
---|---|---|---|---|
GBP 24,83 (około 125,04 zł) | Zobacz opłaty importowe podczas realizacji transakcji | Stany Zjednoczone | Wysyłka przyspieszona (International Priority Shipping) | Szacowana między Pn, 17 cze a Wt, 25 cze do 43230 |
Czas na wysłanie |
---|
Zwykle wysyłam przesyłkę w ciągu 2 dni roboczych po otrzymaniu rozliczonej płatności. |
Podatki |
---|
Podczas realizacji transakcji mogą zostać naliczone podatki. Dowiedz się więcejDowiedz się więcej o płaceniu podatku za zakupy na eBay. |
Podatek od sprzedaży dla przedmiotu nr 155880364308
Podatek od sprzedaży dla przedmiotu nr 155880364308
Sprzedawca nalicza podatek od sprzedaży dla przedmiotów wysyłanych do następujących stanów:
Stan | Stawka podatku od sprzedaży |
---|
Warunki zwrotów
Po otrzymaniu przedmiotu skontaktuj się ze sprzedawcą w ciągu | Wysyłka zwrotna |
---|---|
30 dni | Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący |
Kupujący jest odpowiedzialny za opłacenie kosztów wysyłki zwrotnej.
Szczegóły warunków zwrotów |
---|
Zwroty są przyjmowane |
Szczegóły dotyczące płatności
Formy płatności
Popularne kategorie z tego Sklepu
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Opinie sprzedawców (2 079)
8***g (239)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
everything was fine. I recommend to everyone.
8***g (239)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
everything was fine. I recommend to everyone.
8***g (239)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
everything was fine. I recommend to everyone.