Wysyłka i dostawaKliknij Zobacz szczegóły, aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wysyłki i zwrotów.
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Pionierzy przemysłu samochodowego Kollins, Michael J.

Tekst oryginalny
Pioneers of the Automobile Industry by Kollins, Michael J.
by Kollins, Michael J. | HC | Good
ThriftBooks
  • (3700243)
  • Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
US $30,03
Około114,27 zł
Stan:
Dobry
Former library book; Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ... Zobacz więcejinformacji o stanie
Ostatnia sztukaSprzedane: 1
Ktoś inny kupił ten przedmiot. 1 sztuka została już sprzedana.
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping.
Znajduje się w: Aurora, Illinois, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między So, 28 wrz a Wt, 1 paź do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci sprzedawca.
Płatności:
    

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 196260019307
Ostatnia aktualizacja: 25-09-2024 14:13:58 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Dobry
Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są nieznaczne ślady używania, np. zadrapania, ale książka nie jest rozerwana i nie ma dziur. Przy książkach w twardej oprawie mogą brakować obwoluty. Większość stron jest nieuszkodzona tzn., że ewentualne zagięcia lub rozdarcia są sporadyczne, podkreślenia ołówkiem są minimalne i nie ma żadnych zaznaczeń markerem czy notatek na marginesach. Książka ma wszystkie strony. Aby poznać więcej szczegółów i opis uszkodzeń lub wad, zobacz aukcję sprzedającego. Zobacz wszystkie definicje stanuotwiera się w nowym oknie lub nowej karcie
Uwagi sprzedawcy
“Former library book; Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ...
Binding
Hardcover
Weight
3 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
Yes
ISBN
0768009014
Publication Year
2002
Format
Hardcover
Language
English
Book Title
Pioneers of the Us Automobile Industry Vol 2: the Small Independents Vol. 2
Illustrator
Yes
Book Series
Pioneers of the U. S. Automobile Industry Ser.
Author
Michael J. Kollins
Publisher
SAE International
Genre
Transportation, Technology & Engineering, Juvenile Nonfiction
Topic
Automotive / History, Transportation / Cars & Trucks, Automotive
Item Weight
55.2 Oz
Number of Pages
488 Pages

O tym produkcie

Product Identifiers

Publisher
SAE International
ISBN-10
0768009014
ISBN-13
9780768009019
eBay Product ID (ePID)
2016524

Product Key Features

Book Title
Pioneers of the Us Automobile Industry Vol 2: the Small Independents Vol. 2
Number of Pages
488 Pages
Language
English
Publication Year
2002
Topic
Automotive / History, Transportation / Cars & Trucks, Automotive
Illustrator
Yes
Genre
Transportation, Technology & Engineering, Juvenile Nonfiction
Author
Michael J. Kollins
Book Series
Pioneers of the U. S. Automobile Industry Ser.
Format
Hardcover

Dimensions

Item Weight
55.2 Oz

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2001-049584
Dewey Edition
21
Series Volume Number
2
Number of Volumes
4 vols.
Dewey Decimal
338.7/6292/0922 B
Synopsis
Pioneers of the U.S. Automobile Industry uses four separate volumes to explore the essential components that helped build the American automobile industry - the people, the companies and the designs. This volume uses more than 450 photos to help weave the story of the risk-takers who helped shape the automotive industry from the very beginning.Pioneers and companies covered in this edition include:Charles and Frank DuryeaStudebakerThe Pratt Family and the Elcar Motor Care CompanyJoseph MoonRussell GardnerLouis ClarkeGeorge Pierce and Charles CliftonPackard/Joy/Macauley and the Packard Motor Car CompanyEdwin ThomasRansom OldsPeerlessFred and August DuesenbergKissel BrothersHupp / Drake / Hastings / Young and the Hupp Motor Car CorporationWalter FlandersChapin / Coffin / Bezner / Jackson / Hudson / McAneeny and The Hudson Motor Car CompanyHarry StutzHarry FordGraham BrothersCharles Nash, Explores the essential components that helped build the American automobile industry - the people, the companies and the designs. This volume uses more than 450 photos to help weave the story of the risk-takers who helped shape the automotive industry from the very beginning., A hundred years ago a trip by automobile was as much a test of manpower as of horsepower, 'Men had to be men'. In those days, 'Get out and get under' (the song was not composed then) had a direct meaning to the adventuresome, soiled and grease-stained motorist chauffeurs. Happily, these crude, cumbersome, horseless carriages are no more. Here and there a restored one may be found, hidden among the array of glistening new vehicles of modern achievement. Those pioneer vehicles were in fact as na've as the ancient chariots of Egypt and Rome. The early horseless carriages were big, heavy, uncomfortable, noisy, and smelly wagons or carriages, powered by engines having huge cylinders that were gluttons for fuel. Or they were small, fragile, uncomfortable, noisy and smelly buggies, powered by small engines, hardly big enough to propel the buggy. Clanking chains rotated the rear wheels, while noisy engines dripped oil like a sieve. They emitted billowing clouds of smoke, as the drab vehicles trembled on wobbly wheels that seemed ready to collapse.Although the average asking price for one of these 'headaches on wheels' was USD1,000 or more, the greatest expense came later for maintenance and repairs. These vehicles were plagued with engine, clutch, transmission, steering, brake, wheel, and fuel troubles, let alone problems from the weather. The cost of broken and worn-out parts greatly exceeded the cost of operation. Axle shafts fractured, universal joints failed, crankshafts broke or scored, pistons cracked, cylinders scored or wore rapidly, connecting rods broke, bearings burned out, clutches slipped, transmission gears stripped and chattered. Adjustments and overhaul procedures were common operating procedure. The cost of replacement parts was high because of the lack of standardization and volume. These strange and crude-looking vehicles spit, coughed, belched, groaned, backfired, and stalled unexpectedly. They were the source of distrust, despair, doubt, ridicule, and embarrassment to their owners. It was soon quite obvious that the smelly, noisy, imperfect, and expensive automobile needed much refinement and performance proof to convince a skeptical public that it was a viable alternative to travel by horse.Fortunately, the novelty, rarity, or scarcity attracted enough buyers to keep some manufacturers in business, while the brilliant minds of these stalwart men worked to solve the problems, and to regain the publicAs confidence, despite the negatives. These vehicles were the direct ancestors of our modern-day cars, and from their trials, failures, and successes, came knowledge and improvements. It is the purpose of this publication to acknowledge the accomplishments, give credit to, and honor those various selfless individuals who risked all their possessions and toiled to acquire a better means of transportation, which has led to a better and fuller life for all Americans.Contents Include: Introduction Charles and Frank Duryea Studebaker The Pratt Family and the Elcar Motor Car Company Joseph Moon Russell Gardner Louis Clarke George Pierce and Charles Clifton Packard/Joy/Macauley and the Packard Motor Car Company Edwin Thomas; Ransom Olds Peerless; Fred and August Duesenberg Kissel Brothers Hupp/Drake/Hastings/Young and the Hupp Motor Car Corporation Walter Flanders Chapin/Coffin/Bezner/Jackson/Hudson/McAneeny and the Hudson Motor Car Company Harry Stutz Harry Ford; Graham Brothers Charles Nash Index.
LC Classification Number
TL139.K65 2001

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.skoobtfirht@yabe.selas
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 18,3 mln
Dołączył: mar 2015
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin
ThriftBooks is a fully independent seller of used books, having sold more than 160 million used and new books since we started in 2003. Each quality used book is sorted, graded, shelved and shipped by ...
Zobacz więcej

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy
Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
5.0
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (5 354 484)