|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Pierre-Yves Donzé Selling Europe to the World (Paperback) (UK IMPORT)

Another great item from Rarewaves | Free delivery!
Stan:
Nowy
Dostępne: ponad 10
Cena:
C $49,41
Około145,17 zł
Wysyłka:
Nie ma wysyłki do: Stany Zjednoczone. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: GU14 0GT, Wielka Brytania
Dostawa:
Czas zmienny
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 276296438936
Ostatnia aktualizacja: 01-05-2024 22:50:54 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Selling Europe to the World
Publication Name
Selling Europe to the World : the Rise of the Luxury Fashion Industry, 1980-2020
Title
Selling Europe to the World
Subtitle
The Rise of the Luxury Fashion Industry, 1980-2020
Author
Pierre-Yves Donzé
Format
Trade Paperback
ISBN-10
1350335789
EAN
9781350335783
ISBN
9781350335783
Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
Genre
Business & Finance
Subject
Technology & Engineering
Release Year
2023
Release Date
09/03/2023
Language
English
Country/Region of Manufacture
GB
Item Height
0.5in
Item Length
9.2in
Publication Year
2023
Type
Textbook
Item Width
6.2in
Item Weight
14.6 Oz
Number of Pages
184 Pages

O tym produkcie

Product Information

Chanel suits, Louis Vuitton bags and Omega watches are now objects that embody a globalized material culture. Over the past 30 years, the luxury goods industry has undergone a tremendous expansion around the world. However, it remains largely dominated by European companies, ranging from diversified conglomerates such as LVMH and Richemont to independent companies such as the Italian fashion houses Armani and Ermenegildo Zegna, and industrial groups like Swatch and L'Oréal or new start-ups such as Richard Mille. How and why did these companies succeed? How did they manage to transform a sector previously dominated by small family firms into a global big business? Selling Europe to the World presents the development of the global luxury goods industry from the 1980s to the present day. It highlights the strategies implemented by a new generation of entrepreneurs and explains, beyond the glamorous image conveyed by luxury brands, the sources of success of these firms. An essential book for understanding the success of the contemporary luxury industry.

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
ISBN-10
1350335789
ISBN-13
9781350335783
eBay Product ID (ePID)
21057258585

Product Key Features

Author
Pierre-Yves Donzé
Publication Name
Selling Europe to the World : the Rise of the Luxury Fashion Industry, 1980-2020
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2023
Type
Textbook
Number of Pages
184 Pages

Dimensions

Item Length
9.2in
Item Height
0.5in
Item Width
6.2in
Item Weight
14.6 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Hd9999.L853e8536
Reviews
"A compelling and engaging read on the basics of the luxury industry!" - Dr. Annamma Joy, The University of British Columbia, Canada "Providing a business management and historic perspective, the book provides an excellent accompaniment to the numerous texts that focus on luxury marketing and branding." - Dr. Ruth Marciniak, British School of Fashion at GCU London, UK, "A compelling and engaging read on the basics of the luxury industry!" --Dr. Annamma Joy, The University of British Columbia, Canada "Providing a business management and historic perspective, the book provides an excellent accompaniment to the numerous texts that focus on luxury marketing and branding." --Dr. Ruth Marciniak, British School of Fashion at GCU London, UK
Table of Content
Acknowledgements Introduction PART I: THE BIRTH OF THE GLOBAL LUXURY INDUSTRY 1. Globalization of Markets French Leather Goods Exports Accessing the Japanese Market Accessing the Chinese Market Democratization of Luxury and Globalization Conclusion 2. The Dominance of Big Business A Key Resource: Money The Dominance of European Societies Sectoral and National Specialization Conclusion 3. New Marketing Strategies Based On Brand Heritage History, Heritage and Storytelling The Rise of a Luxury Brand In The Global Market: Christian Dior Building the Dior Heritage Conclusion PART II: THE ACTORS OF THE GLOBAL LUXURY INDUSTRY 4. A Dominant Player -The Diversified Conglomerates Moët Hennessy-Louis Vuitton (LVMH) Compagnie Financière Richemont Kering The Competitive Advantage of Luxury Conglomerates Conclusion 5. The Independent Family Business -Italian Fashion From Haute Couture to Fashion Group: Giorgio Armani Characteristics of The Italian Fashion Industry A Large, Diversified Luxury Company: Ermenegildo Zegna A Small Specialist Fashion Company: Aeffe The Failure of Italian Family Capitalism: Gucci And Bulgari Conclusion 6. Industrial Groups A Giant in the Cosmetics Industry: L'Oréal A Producer of Luxury Accessories: Luxottica The Challenge of Perfumery and the Rise of Inter Parfums Conclusion 7. Brands with Deep Regional Roots The World's Largest Jeweller: Chow Tai Fook Jewellery From Watches to Jewellery: Titan Industries Japanese Cosmetics Manufacturers Conclusion 8. The New Luxury Brands Revival of "Sleeping Beauties": Blancpain The Rise of Casual Luxury: Ralph Lauren Technological Innovation as a Source Of Luxury: Hublot And Richard Mille Conclusion Conclusion Bibliography
Target Audience
College Audience
Topic
Fashion & Accessories, Industries / Fashion & Textile Industry, International / Marketing, Economics / General
Lccn
2022-022340
Dewey Decimal
338.4/7094
Dewey Edition
23/Eng/20220523
Illustrated
Yes
Genre
Design, Business & Economics

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

RAREWAVES. COM LIMITED
Unit 145, The Light Box
111 Power Road
London
W4 5PY
United Kingdom
Numer VAT (NIP):
  • GB 864 1548 11
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 05540102
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Rarewaves Canada

Rarewaves Canada

98,4% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 460 tys.

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.8
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (182 478)

k***m (744)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
arrived on time thank you
e***1 (7)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Thumbs up!
e***w (463)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Very satisfied