Wysyłka i dostawaKliknij Zobacz szczegóły, aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wysyłki i zwrotów.
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Zgoda na produkcję: Ekonomia polityczna środków masowego przekazu Noama Chomsky'ego

Tekst oryginalny
Manufacturing Consent : The Political Economy of the Mass Media by Noam Chomsky
djblueballs
  • (73)
  • Zarejestrowany jako prywatny sprzedawca
    W związku z tym prawa konsumenckie wynikające z przepisów UE o ochronie konsumentów nie mają zastosowania. W przypadku większości zakupów nadal obowiązuje Ochrona kupujących eBay. Dowiedz się więcej
US $13,48
Około51,30 zł
lub Najlepsza oferta
Stan:
Bardzo dobry
Wysyłka:
US $7,63 (około 29,03 zł) USPS Media MailTM.
Znajduje się w: Santa Monica, California, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Wt, 1 paź a So, 5 paź do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwroty nie są przyjmowane.
Płatności:
    

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 276361029322
Ostatnia aktualizacja: 30-03-2024 17:45:40 CET Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Bardzo dobry: Książka była czytana i nie wygląda jak nowa, ale jest nadal w doskonałym stanie. ...
ISBN
9780375714498
Book Title
Manufacturing Consent : the Political Economy of the Mass Media
Publisher
Knopf Doubleday Publishing Group
Item Length
9.2 in
Publication Year
2002
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
1.3 in
Author
Noam Chomsky, Edward S. Herman
Genre
Political Science, Social Science
Topic
Political Process / Media & Internet, Media Studies, Censorship
Item Weight
23.1 Oz
Item Width
6.1 in
Number of Pages
480 Pages

O tym produkcie

Product Identifiers

Publisher
Knopf Doubleday Publishing Group
ISBN-10
0375714499
ISBN-13
9780375714498
eBay Product ID (ePID)
1902525

Product Key Features

Book Title
Manufacturing Consent : the Political Economy of the Mass Media
Number of Pages
480 Pages
Language
English
Topic
Political Process / Media & Internet, Media Studies, Censorship
Publication Year
2002
Genre
Political Science, Social Science
Author
Noam Chomsky, Edward S. Herman
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
1.3 in
Item Weight
23.1 Oz
Item Length
9.2 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2001-050014
Reviews
"[A] compelling indictment of the news media's role in covering up errors and deceptions in American foreign policy of the past quarter century."--Walter LaFeber, The New York Times Book Review
Dewey Edition
21
Dewey Decimal
381/.4530223
Table Of Content
Introduction xi Preface lix 1. A Propaganda Model 1 2. Worthy and Unworthy Victims 37 3. Legitimizing versus Meaningless Third World Elections: El Salvador, Guatemala, and Nicaragua 87 4. The KGB-Bulgarian Plot to Kill the Pope: Free-Market Disinformation as "News" 143 5. The Indochina Wars (I): Vietnam 169 6. The Indochina Ware (II): Laos and Cambodia 253 7. Conclusions 297 Appendix 1: The U.S. Official Observers in Guatemala, July 1-2, 1984 309 Appendix 2: Tagliabue's Finale on the Bulgarian Connection: A Case Study in Bian 313 Appendix 3: Braestrup's Big Story: Some "Freedom House Exclusives" 321 Notes 331 Index 395
Synopsis
In this pathbreaking work, Edward S. Herman and Noam Chomsky show that, contrary to the usual image of the news media as cantankerous, obstinate, and ubiquitous in their search for truth and defense of justice, in their actual practice they defend the economic, social, and political agendas of the privileged groups that dominate domestic society, the state, and the global order. Based on a series of case studies--including the media's dichotomous treatment of "worthy" versus "unworthy" victims, "legitimizing" and "meaningless" Third World elections, and devastating critiques of media coverage of the U.S. wars against Indochina--Herman and Chomsky draw on decades of criticism and research to propose a Propaganda Model to explain the media's behavior and performance. Their new introduction updates the Propaganda Model and the earlier case studies, and it discusses several other applications. These include the manner in which the media covered the passage of the North American Free Trade Agreement and subsequent Mexican financial meltdown of 1994-1995, the media's handling of the protests against the World Trade Organization, World Bank, and International Monetary Fund in 1999 and 2000, and the media's treatment of the chemical industry and its regulation. What emerges from this work is a powerful assessment of how propagandistic the U.S. mass media are, how they systematically fail to live up to their self-image as providers of the kind of information that people need to make sense of the world, and how we can understand their function in a radically new way., A "compelling indictment of the news media's role in covering up errors and deceptions" ( The New York Times Book Review) due to the underlying economics of publishing -- from famed scholars Edward S. Herman and Noam Chomsky. With a new introduction. In this pathbreaking work, Edward S. Herman and Noam Chomsky show that, contrary to the usual image of the news media as cantankerous, obstinate, and ubiquitous in their search for truth and defense of justice, in their actual practice they defend the economic, social, and political agendas of the privileged groups that dominate domestic society, the state, and the global order. Based on a series of case studies--including the media's dichotomous treatment of "worthy" versus "unworthy" victims, "legitimizing" and "meaningless" Third World elections, and devastating critiques of media coverage of the U.S. wars against Indochina--Herman and Chomsky draw on decades of criticism and research to propose a Propaganda Model to explain the media's behavior and performance. Their new introduction updates the Propaganda Model and the earlier case studies, and it discusses several other applications. These include the manner in which the media covered the passage of the North American Free Trade Agreement and subsequent Mexican financial meltdown of 1994-1995, the media's handling of the protests against the World Trade Organization, World Bank, and International Monetary Fund in 1999 and 2000, and the media's treatment of the chemical industry and its regulation. What emerges from this work is a powerful assessment of how propagandistic the U.S. mass media are, how they systematically fail to live up to their self-image as providers of the kind of information that people need to make sense of the world, and how we can understand their function in a radically new way.
LC Classification Number
P96.E25H47 2002

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

djblueballs

djblueballs

100% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 65
Dołączył: kwi 2002
Zarejestrowany jako prywatny sprzedawca
W związku z tym prawa konsumenckie wynikające z przepisów EU o ochronie konsumentów nie obowiązują. W przypadku większości zakupów nadal obowiązuje Ochrona kupujących eBay. Dowiedz się więcejDowiedz się więcej

Opinie sprzedawców (17)

  • r***e (23)- Opinie wystawione przez kupującego.
    Ostatni miesiąc
    Zakup potwierdzony
    Item arrived in very good condition. I am pleased with the transaction.
  • r***u (1901)- Opinie wystawione przez kupującego.
    Ostatnie 6 miesięcy
    Zakup potwierdzony
    Tvm
  • m***u (5365)- Opinie wystawione przez kupującego.
    Ostatni rok
    Zakup potwierdzony
    EXCELLENT EBAYER, QUICK SHIPPING.