|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Protest Music in France: Production, Identity a, Lebrun..

Stan:
Nowy
Dostępne: 5
Cena:
GBP 166,77
Około856,52 zł
Wysyłka:
Nie ma wysyłki do: Stany Zjednoczone. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: South East, Wielka Brytania
Dostawa:
Czas zmienny
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 304571945775
Ostatnia aktualizacja: 23-04-2024 11:13:10 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
PublishedOn
2009-07-06
Title
Protest Music in France: Production, Identity and Audiences (Ash
ISBN
9780754664727
EAN
9780754664727
Publication Year
2009
Format
Hardcover
Language
English
Book Title
Protest Music in France: Production, Identity and Audiences
Item Height
234mm
Author
Barbara Lebrun
Publisher
Taylor & Francis LTD
Topic
Traditional Folk Music
Item Width
156mm
Item Weight
544g
Number of Pages
208 Pages

O tym produkcie

Product Information

Barbara Lebrun traces the evolution of 'protest' music in France since 1981, exploring the contradictions that emerge when artists who take their musical production and political commitment 'seriously', cross over to the mainstream, becoming profitable and consensual. Contestation is understood as a discourse shaped by the assumptions and practices of artists, producers, the media and audiences, for whom it makes sense to reject politically reactionary ideas and the dominant taste for commercial pop. Placing music in its economic, historical and ideological context, however, reveals the fragility and instability of these oppositions. The book firstly concentrates on music production in France, the relationships between independent labels, major companies and the state's cultural policies. This section provides the material background for understanding the development of rock alternatif, France's self-styled 'subversive' genre of the 1980s, and explains the specificity of a 'protest' music culture in late-twentieth-century France, in relation to the genre's tradition in the West. The second part looks at representations of a 'protest' identity in relation to discourses of national identity, focusing on two 1990s sub-genres. The first, chanson neo-realiste, contests modernity through the use of acoustic instruments, but its nostalgic 'protest' raises questions about the artists' real engagement with the present. The second, rock metis, borrows from North African and Latino rhythms and challenges the 'neutral' Frenchness of the Republic, while advocating multiculturalism in problematic ways. A discussion of Manu Chao's career, a French artist who has achieved success abroad, also allows an exploration of the relationship between transnationalism and anti-globalization politics. Finally, the book examines the audiences of French 'protest' music and considers festivals as places of 'non-mainstream' identity negotiation. Based on first-hand interviews, this section highlights the vocabulary of emotions that audiences use to make sense of an 'alternative' performance, unveiling the contradictions that underpin their self-definition as participants in a 'protest' culture. The book contributes to debates on the cultural production of 'resistance' and the representation of post-colonial identities, uncovering the social constructedness of the discourse of 'protest' in France. It pays attention to its nation-specific character while offering a wider reflection on the fluidity of 'subversive' identities, with potential applications across a range of Western music practices.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis LTD
ISBN-13
9780754664727
eBay Product ID (ePID)
87057724

Product Key Features

Book Title
Protest Music in France: Production, Identity and Audiences
Author
Barbara Lebrun
Format
Hardcover
Language
English
Topic
Traditional Folk Music
Publication Year
2009
Number of Pages
208 Pages

Dimensions

Item Height
234mm
Item Width
156mm
Item Weight
544g

Additional Product Features

Title_Author
Barbara Lebrun
Country/Region of Manufacture
United Kingdom

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

WRAP Ltd.
Mubin Ahmed
Unit 4
119 Loverock Road
Reading
Berkshire
RG30 1DZ
United Kingdom
Pokaż informacje kontaktowe
:nofeleT60358080080
:liam-Emoc.aidemtumahab@yabe
Numer VAT (NIP):
  • GB 724498118
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 03800600
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Numer CRN:
  • 03800600
baham_books

baham_books

99,1% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 8,9 mln

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (2 888 536)

u***u (150)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
As described
b***2 (91)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Good
k***i (991)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
A+++