|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Jim Bernhard Porcupine, Picayune, and Post (Hardback)

Another great item from Rarewaves | Free UK delivery
Stan:
Nowy
Dostępne: ponad 10
Cena:
GBP 44,83
Około223,92 zł
Wysyłka:
Nie ma wysyłki do: Stany Zjednoczone. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: GU14 0GT, Wielka Brytania
Dostawa:
Czas zmienny
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 305560188140
Ostatnia aktualizacja: 22-05-2024 07:06:31 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Porcupine, Picayune, and Post
Title
Porcupine, Picayune, and Post
Subtitle
How Newspapers Get Their Names
EAN
9780826217486
ISBN
9780826217486
Genre
Films & TV
Topic
Language & Reference
Release Date
30/09/2007
Release Year
2007
Country/Region of Manufacture
US
Item Weight
485g
Publication Year
2007
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
Porcupine, Picayune, and Post: How Newspapers Get Their Names
Author
Jim Bernhard
Publisher
University of Missouri Press
Subject
Business
Number of Pages
224 Pages

O tym produkcie

Product Information

Why a Gazette? When one stops to think about it, Times or News is easy to understand, but why do some newspapers have strange names such as Jimplecute or Bazoo ? And not to be picayune, but why Picayune ? Word sleuth Jim Bernhard stopped to consider such questions and began a quest that resulted in the only book-length account of the history of newspaper titles. Cataloging names from the most common to the most bizarre, Porcupine, Picayune, & Post explores the history and etymology of newspapers' names - names that, by their very peculiarity, cry out for explanation. Bernhard focuses on printed general-interest English-language dailies and weeklies, from the Choteau (Montana) Acantha to the Moab (Utah) Zephyr, with everything in between - including the Gondolier of Venice, Florida, and the Iconoclast of Crawford, Texas. He explains why there are more Heralds, Journals, Posts, and Tribunes than you can shake a typestick at. He also goes beyond America's borders to consider such oddities as the Banbury Cake in England and the Gawler Bunyip in Australia. As Bernhard shows, the reasons for newspaper names vary: sometimes their origins are political or historical, sometimes personal or simply whimsical. Many names have lost their original purposes over time but were originally chosen with care to symbolize a philosophy or mission or else were created by word association with the paper's location or community role. This book is bursting with little-known facts that will delight anyone who picks up a daily paper: how the Oil City Derrick in Pennsylvania got its name from a seventeenth-century English hangman, why a Londoner printed a newspaper on calico and named it the Handkerchief, and what meaning lurks behind the Unterrified Democrat of Linn, Missouri. There's even a chapter on noteworthy fictional newspapers, from Superman's Daily Planet to Lake Wobegon's Herald-Star . With the naming of newspapers fast becoming a lost art, Porcupine, Picayune, & Post tells what's behind the banners we see each day but probably never stop to think about. Thanks to Bernhard, we may never see them in the same way again.

Product Identifiers

Publisher
University of Missouri Press
ISBN-13
9780826217486
eBay Product ID (ePID)
87975497

Product Key Features

Author
Jim Bernhard
Publication Name
Porcupine, Picayune, and Post: How Newspapers Get Their Names
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Business
Publication Year
2007
Type
Textbook
Number of Pages
224 Pages

Additional Product Features

Title_Author
Jim Bernhard
Country/Region of Manufacture
United States

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

RAREWAVES.COM LIMITED
Brad Aspess
Unit 145, The Light Box
111 Power Road
London
London
W4 5PY
United Kingdom
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.sevawerar@teltuo-yabe
Numer VAT (NIP):
  • GB 864 1548 11
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 05540102
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Rarewaves Outlet

Rarewaves Outlet

98,2% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 3,4 mln

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.8
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (1 354 612)

a***9 (60)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Thanks!
a***9 (60)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Thanks!
7***e (1634)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Another faultlessly delivered transaction from this seller! A competitively well-priced item that arrived in very good time and met exactly with the description given i.e. brand new and sealed! As a regular customer I can confidently recommend the services of this vendor!