|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Walking the Talk: The Business Case for Sustainable Development, Holliday, Jr C

Stan:
Dobry
Cena:
GBP 2,85
Około14,37 zł
Wysyłka:
GBP 5,19 (około 26,17 zł) Wysyłka ekonomiczna. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: GL5 2TH, Wielka Brytania
Dostawa:
Szacowana między Śr, 29 maj a Pt, 14 cze do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Sprzedawca wysyła przedmiot w ciągu 3 dni po otrzymaniu rozliczonej płatności.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 14 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 315226716189

Parametry przedmiotu

Stan
Dobry: Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są ...
EAN
9781874719502
ISBN
1874719500
Book Title
Walking the Talk: The Business Case for Sustainable Development
Publication Year
2002
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
Walking the Talk: the Business Case for Sustainable Development
Item Height
234mm
Author
Jr, Charles O. Holliday, Stephan Schmidheiny, Philip Watts
Publisher
Taylor & Francis LTD
Item Width
156mm
Subject
Sustainability, Business
Item Weight
454g
Number of Pages
288 Pages

O tym produkcie

Product Information

As planetary anxieties about globalization, poverty and climate change grow, where does the international business community stand? Are they a barrier to change or an engine for it? One outcome of the Rio Earth Summit in 1992 was Changing Course, the hugely influential book by Swiss industrialist Stephan Schmidheiny which argued that business needed to be part of the solution to global environmental degradation. Now, Schmidheiny has joined with fellow prime movers in the World Business Council for Sustainable Development (WBCSD--the key business organization focusing on policy research and development in this crucial area), Chad Holliday, Chairman and CEO of DuPont; and Philip Watts, Chairman of Shell; to spell out the real business case for addressing sustainable development as a key strategic issue. The results are ground-breaking. For the first time, leading industrialists are arguing that not only is sustainable development good for business, the solving of environmental and social problems is essential for future growth. Drawing on a wealth of specially written case studies and personal interviews from business leaders operating around the world, Walking the Talk clearly demonstrates that the vanguard who have operationalized leading-edge environmental and social initiatives are benefiting in a myriad of ways that benefit the bottom line--and the planet. The book argues that the time for rhetoric is over. The business of business has changed. Even more remarkably, the authors insist that a global partnership--between governments, business and civil society--is essential, if accelerating moves towards globalization are to maximize opportunities for all--especially the world's poor. As Chad Holliday recently stated in an address to the United Nations: 'Given existing technology and products, for all six billion people on the planet to live like the average American, we would require the equivalent of three planet Earths to provide the material, create the energy and dispose of the waste.' Such an option is evidently not available and the book argues that far more eco-efficient and socially equitable modes of development must be pursued in order to allow poorer nations to raise their standards of living. The solution provided by Walking the Talk is to mobilize markets in favour of sustainability, leveraging the power of innovation and global markets for the benefits of everyone--not just the developed world. This means a further liberalization of the market--a move that would be condemned by anti-globalization protestors. Yet, as the authors argue, business cannot succeed in failing societies. When the global market fails poor countries, where most of the world's people live, it will also eventually fail business. Subsidies for rich countries' products and tariffs against poor countries' products do not constitute a 'free' market, or one that best serves people or business. Similarly, governments cannot subsidize fossil fuels or water and expect businesses, or ordinary citizens, to use them efficiently. So, a new, fair and equitable market is needed. A market that can work for all. The authors therefore call on protestors against globalization to stop protesting against the market and instead to campaign instead against the perverse policies that impoverish people and their environment. Walking the Talk explores the opportunities and challenges inherent in eco-efficiency (producing more with less), corporate social responsibility, and a transparent, 'wired' world where reputations can be irreversibly damaged--or enhanced--in real time. It also devotes a chapter to ways in which corporations can and must 'learn to change'. It examines the new partnerships needed among companies, governments, and civil society to produce real change, and the ways in which these alliances can work for all concerned. And it argues that consumer choice and consumer information should be encouraged as a positive force for sustain

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis LTD
ISBN-13
9781874719502
eBay Product ID (ePID)
91243249

Product Key Features

Author
Jr, Charles O. Holliday, Stephan Schmidheiny, Philip Watts
Publication Name
Walking the Talk: the Business Case for Sustainable Development
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Sustainability, Business
Publication Year
2002
Type
Textbook
Number of Pages
288 Pages

Dimensions

Item Height
234mm
Item Width
156mm
Item Weight
454g

Additional Product Features

Title_Author
Stephan Schmidheiny, Philip Watts, Jr, Charles O. Holliday
Country/Region of Manufacture
United Kingdom

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Bluebell Abbey Limited
Andrew FitzGerald
Unit A, Mill Place Two
90 Bristol Road
Gloucester
Gloucestershire
GL1 5SQ
United Kingdom
Pokaż informacje kontaktowe
:nofeleT13318117020
:liam-Eku.oc.yebballebeulb@reltubeht
Numer VAT (NIP):
  • GB 242692990
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 10155216
Wystawiam faktury VAT.
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
The Cotswold Library

The Cotswold Library

99,5% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 2,3 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (834 835)

r***a (900)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great - Thank you
a***y (43)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Thank you
n***3 (347)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Excellent E-bay seller