|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Competition's New Clothes: 20 Short Cases on Rivalry Between Firms by Lévêque

Stan:
Nowy
Cena:
US $47,40
Około193,98 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Standard Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Sparks, Nevada, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między So, 22 cze a Cz, 27 cze do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 363420402118
Ostatnia aktualizacja: 17-06-2024 12:11:43 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Competition's New Clothes: 20 Short Cases on Rivalry Between Firm
Publication Date
2019-02-07
ISBN
9781108461917
Subject Area
Business & Economics
Publication Name
Competition's New Clothes : 20 Short Cases on Rivalry between Firms
Item Length
9 in
Publisher
Cambridge University Press
Subject
Organizational Behavior, Commerce
Publication Year
2019
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.4 in
Author
François Lévêque
Item Width
5.9 in
Item Weight
13.1 Oz
Number of Pages
220 Pages

O tym produkcie

Product Information

L v que recounts twenty revealing tales of real-life rivalry between firms across diverse industries, including wine, skiing, opera, video games and cruise liners. These entertaining and insightful narratives are informed by recent advances in economics, factoring in the many forces driving competition, including globalization and innovation. Divided into four sections, the book covers competition and the market; competition and variety; competition through innovation; and competition and equality. Read together, these stories also serve as building blocks to address the issue of whether competition between firms has entered a new era of increased intensity. This book will appeal to anyone, from company executives to consumers, who are interested in the economics of contemporary industry and want to incorporate a grasp of competition into their everyday decision-making. This book can also be used as a supplementary text in courses in microeconomics, business economics and industrial organisation.

Product Identifiers

Publisher
Cambridge University Press
ISBN-10
1108461913
ISBN-13
9781108461917
eBay Product ID (ePID)
24038756991

Product Key Features

Author
François Lévêque
Publication Name
Competition's New Clothes : 20 Short Cases on Rivalry between Firms
Format
Trade Paperback
Language
English
Subject
Organizational Behavior, Commerce
Publication Year
2019
Type
Textbook
Subject Area
Business & Economics
Number of Pages
220 Pages

Dimensions

Item Length
9 in
Item Height
0.4 in
Item Width
5.9 in
Item Weight
13.1 Oz

Additional Product Features

LCCN
2018-036624
Intended Audience
Scholarly & Professional
Lc Classification Number
Hd58.7.L476 2019
Reviews
What has economics to say about skis, shipping, soccer and cereals? A great deal, as Leveque shows in this addictively appealing book. Leveque draws on the brilliant insights and evidence that leading economists studying industries and markets have amassed over the past 40 years to lay out the various workings of competition in different industries. Falling transport costs, innovation and the digital revolution have transformed the world of industry and commerce. This book may do for Industrial Organization what Freakonomics did for the economics of the "Hidden Side of Everything". David Newbury, Emeritus Professor and Director of The Energy Policy Research Group (EPRG), University of Cambridge
Table of Content
Introduction; Part I. Competition and Market: 1. Three ski lessons for budding economists; 2. Containers conquering the world; 3. Casinos and one-armed bandits; 4. The great game of international gas; 5. The glamorous shipping market; 6. Intermezzo: the Earth is not that flat; Part II. Competition and Differentiation: 7. Coca-Cola versus Pepsi: the war is over; 8. A cruise in a gilded cage; 9. Lego's winning game; 10. Breakfast cereals invading space; 11. Four wine-economics tasting sessions; 12. Intermezzo: no end of differentiation; Part III. Competition and Innovation: 13. Uberizing the razor; 14. Coaches, BlaBlaCar and trains; 15. Apple versus Google, season one; 16. Apple versus Google, season two; 17. Super Mario can die, but like Nintendo he has several lives; 18. Intermezzo, on a theme of disruptive innovation; Part IV. Competition and Redistribution: 19. Bidding for soccer TV rights; 20. For and against fixed retail book prices; 21. Gyms running on empty; 22. Phantom economics at the opera; 23. Uber, or forget about taxis and drivers for a while; 24. Intermezzo on the redistributive effects of competition; Conclusion. The changing face of competition today.
Copyright Date
2019
Dewey Decimal
338.6048
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Alibris, Inc.
Rob Lambert
2560 9th St
Ste 215
94710-2565 Berkeley, CA
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.sirbila@90_skoob_flah
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
AlibrisBooks

AlibrisBooks

98,5% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,8 mln

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
4.9
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (462 676)

0***r (41)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great seller Fast shipping A ++++
t***i (90)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Quick shipping. Easy transaction.
o***- (284)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
A+++ fast shipping